0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПРОБЛЕМА ЕСТЕТИЧНИХ ОСНОВ ХУДОЖНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНІЙ СПАДЩИНІ ІВАНА ФРАНКА (ID:227695)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 34
Рік виконання: 2013
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ І ПЕРЕДУМОВИ СТАНОВЛЕННЯ ФРАНКА-КРИТИКА 1.1. Естетичні виміри літературної критики 1.2. Художній процес у літературній критиці, естопсихології та рецептивній естетиці в останній чверті ХХ століття РОЗДІЛ ІІ ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНІ СПАДЩИНА І. Я. ФРАНКА КРІЗЬ ПРИЗМУ ЕСТЕТИЧНОГО СПРИЙМАННЯ 2.1. Початок літературно-критичної діяльності І. Я. Франка 2.2. Основні тенденції літературно-критичної діяльності І. Я. Франка 80-90х рр. 2.3. Еволюція критичних поглядів Франка від соціологічної до психологічної зумовленості літератури ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Рецептивно-комунікативні аспекти літературного життя, історико-літературного процесу, структури літературно-художнього твору привертали увагу мислителів різних країн з розвитком художньої творчо-сті, естетики і психології як наук, у зв’язку з активізацією літературної критики. Саме ці аспекти виявляться перспективними в ХХ столітті. Їх розробка збагатила літературознавчу методологію, зміцнила престиж літературної критики як важливого роду соціально-естетичної діяльності. Участь І. Франка в їх розпрацюванні свідчить як про його далекоглядність, так і про сумірність формування національної естетично-літературознавчої думки з європейським контекстом. Прагнучи до об’єктивного розв’язання проблем художньої творчості, І.Франко дав науково-виважений аналіз і ґрунтовне вирішення найважливіших естетичних проблем, розгорнувши власну концепцію творчості, постульовану у трактаті «Із секретів поетичної творчості». Вона постала як результат студіювання ученим найбільш суттєвих літературознавчих, естетичних, психологічних та психофізіологічних вихідних сучасної йому теоретичної думки. У трактаті подані філософські узагальнення тих наукових пошуків, тієї ідейно-творчої боротьби, яка особливо гостро розгорнулась у літературі наприкінці ХІХ століття, зокрема між матеріалізмом та ідеалізмом. Це дослідження є нетрадиційним як за самою проблематикою та підходами до її розв’язання, так і за результатами визначення об’єктивних, найзагальніших і найважливіших законів творчості в аспекті, якого не бачили ні попередники, ні сучасники Івана Франка. Воно поставило ім’я автора на рівень естетиків світового значення. Проблеми, порушені у ньому, були на той час проблемами не лише галицького, загальноукраїнського чи європейського, а світового масштабу. Франком був заснований новий принцип моделювання на засадах психології художнього сприймання процесу впливу літературних прийомів на реципієнта. Зазначений методологічний принцип є головним для рецептивної естетики, яка сформувалася в координатах системного підходу. Останнє означає, що рецептивна поетика грунтується на визнанні літературного твору як системно організованої цілісності, найменшим складовим компонентом якої є прийом. Публікації І. Франка мали не просто принагідний характер, хоча породжували їх конкретно-історичні ситуації, а спиралися на продумані й виношені ідеї, які співвідносились з рухом сучасної йому естетичної думки й узагальнювали тодішню художню практику — насамперед особистий досвід і творчість українських письменників, особливості функціонування їх творів на політично розмежованих українських землях. Письменник і науковець, журналіст, який писав кількома мовами для періодики різних країн, рецензент і хронікер, — все це одна людина, яка не тільки узагальнювала поширені тоді ідеї, а й вловлювала ті, що, як кажуть, носилися у повітрі, щойно зароджувалися у суспільній свідомості, відразу їх застосовуючи у власних аналізах і розбудовуваних концепціях. Так сталося з його поняттям літературної критики, яка за методом повинна бути науковою, залишаючись відмінною від історії літератури як науки.