0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Творчість Дмитра Макогана (ID:242777)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 37
Рік виконання: 2017
Вартість: 150
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………….…3 РОЗДІЛ 1 ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ ДМИТРА МАКОГОНА 1.1 Життя та початок творчості Дмитра Макогона………………………....6 1.2 Основні видання ………………………………………………………….8 Розділ 2 ХУДОЖНІЙ СВІТ ПОЕЗІЇ ДМИТРА МАКОГОНА 2.1 Рецептивна функціональність поетичної творчості письменника……………………………………………………………………...…12 2.2 Ліричний наратив і розширення жанрово-композиційного діапазону поезії митця……………………………………………………………...16 2.3 Проблематика й жанрово-стильові особливості епічного доробку Д. Макогона……………………………………………………………………...….20 2.4 Наративні стратегії, специфіка образотворення………………………25 ВИСНОВКИ………………………………………………………………....29 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………...……34
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Українська лірика помежів’я ХІХ – ХХ століть прикметна посутнім розширенням проблемно-тематичних, естетичних, стильових, жанрових вимірів. До площини художнього осмислення потрапляють не лише нові суспільно-історичні реалії, але й соціокультурні, цивілізаційні зрушення, філософсько-світоглядні та психічні особливості людської особистості. Поетичний дискурс цієї доби чи не найяскравіше продемонстрував свою синтезуючу здатність; у літераторів із системно ще не сформованим індивідуальним стилем його замінником стало еклектичне тяжіння до поєднання різних ідейно-естетичних систем, традицій визначних попередників. Представлене іменами М. Старицького, І. Франка, В. Самійленка, О. Маковея, Лесі Українки, Олександра Олеся, Б. Лепкого, М. Вороного, М. Філянського, В. Пачовського й ін. вітчизняне поетичне мистецтво межі віків засвідчує еволюцію естетичної свідомості у бік полістилізму – органічного співіснування видозміненої романтичної традиції з реалістичною, а також із утвердженими модерними напрямами письменства. У радянський період літературно-критичне осмислення художньої спадщини Д. Макогона обмежилося, в основному, передмовою до видання його поетичних і прозових творів, публікацією кількох його художніх текстів у збірнику «Письменники Буковини», а також окремими згадками в періодиці. 1959 року побачила світ збірка вибраних оповідань письменника з ґрунтовним вступним словом О. Романця. У творах, які позначені цензурою й автоцензурою, реципієнт (реальний читач, професійний критик) мав розкодовувати, дешифрувати смисли, закладені автором. Літературознавець, ясна річ, не міг уникнути ідеологічних віянь «марксистсько-ленінського вчення», що відбилося на характері його ідейного та естетичного сприйняття і тлумаченні малої прози досліджуваного автора. Комунікативна природа художньої творчості виявляється в кожному сегменті системи автор – твір – реципієнт (критик або читач). Категорія автора у цій моделі взаємин набуває важливого значення. Цілісність і динаміка художнього світу поетичних і прозових творів Д. Макогона як єдиного тексту (власне метатексту) реалізовані не лише в саморозвитку її змісту (мотивів, лейтмотивів, образів, настрою ліричного героя), а в безперервному діалозі автора з адресатом (біографічного автора з українською суспільністю і різнотипними фізичними читачами; автора як текстуального ліричного суб’єкта з узагальненим реципієнтом). Взаємозумовленість і взаємозалежність біографічної та творчої сутностей митця є визначальними для глибшого і точнішого виявлення особливостей його художнього мислення. При цьому враховуємо, що Д. Макогон був активним учасником Української військової організації, а пізніше – Організації українських націоналістів. Художнє самовиявлення стало нагальною потребою митця-свідка трагічних суспільно-політичних катаклізмів. Д. Макогона-поета та прозаїка донині фактично можемо віднести до українських авторів, іще не відомих широкому читацькому загалу. Його художній спадок належним чином не поцінований й не осмислений вітчизняним літературознавством. І мовно, і культурно він уособив в українській літературі ситуацію модерну як етап актуалізації особливої марґінальної ідентичності. Необхідний неупереджений аналіз як життєвих перипетій автора, що знайшли пряме чи опосередковане відображення у його творах, так і рецепції текстів, що репрезентують індивідуальну письменницьку стратегію, змушуючи автора не лише враховувати реакцію читачів, а й пристосовуватися до потреб часу. Відтак актуальність теми дослідження вбачається детермінованою цим та цілком очевидною. Вона визначається насамперед назрілою потребою системного, науково-об’єктивного осмислення художнього світу Д. Макогона передовсім як естетичного явища з власною ґенезою і творчим втіленням, нехай подекуди й позначеним перебуванням в орбіті ідейно-мистецьких впливів першорядних попередників. Мета роботи – здійснити комплексний літературознавчий аналіз творчої спадщини Д. Макогона у вимірах його естетичної системи, поетичних (стильових, образних тощо) домінант, ідейно-художніх пошуків та художнього себевияву у контексті визначальних тенденцій розвитку української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст., а також осягнення рівня художньої майстерності автора та визначення його місця у тогочасному літературному процесі України. Реалізація сформульованої мети передбачає розв’язання ряду конкретних завдань: • дослідити ґенезу творчості письменника, специфічність естетичної системи, його світоглядні засади та орієнтири; • визначити ідейно-художні особливості прозових, поетичних творів митця, що репрезентують основні ознаки його художнього світу як цілісного естетичного явища, його спробу самореалізації у драматургії та головні публіцистичні виступи; • схарактеризувати жанровий діапазон та образно-стильові прикмети лірики Д. Макогона; • простежити особливості індивідуальної рецепції естетичних ознак романтизму, символізму та неоромантизму, їх реалізацію у поетичних текстах автора; • окреслити проблемно-тематичні та ідейно-естетичні вектори малої прози письменника. Об’єктом дослідження стали поетичні та прозові твори Д. Макогона. Предмет дослідження – поетологічні аспекти художніх творів Д. Макогона-лірика й епіка, що дає можливість розкрити форми вияву художнього мислення митця. Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків та списку використаної літератури. У першому розділі я подала короткий опис біографії Дмитра Макогона, другий розділ містить аналіз його творчості. Загальний обсяг курсової роботи 37 сторінок. Список використаних джерел складається із 36 найменувань.