0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Порівняльні звороти та їх функції в українських народних піснях (ID:247826)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 30
Рік виконання: 2018
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 2 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОРІВНЯЛЬНИХ ЗВОРОТІВ 4 1.1. Сутність поняття «порівняльні звороти», їх типи і функції 4 1.2. Будова порівняльних конструкцій 7 2. ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВАНЯНЬ У МОВІ УКРАЇНСЬКОЇ 13 НАРОДНОЇ ПІСНІ 13 2.1. Найпоширеніші порівнянняв українських піснях 13 2.2. Специфічні різновиди народнопісенних порівнянь 15 2.3. Образний зміст порівнянь усіх типів 19 ВИСНОВКИ 24 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 26
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Естетична свідомість відбиває світ у формі естетично значущих (як правило, художніх) образів. Засобами формування й передачі цих образів є елементи мови, які організуються в систему тропів. Образні можливості народнопісенного слова реалізуються в багатьох виразових засобах. Серед них найпоказовіші - традиційні епітети, порівняння, метафори, метонімії, синекдохи, паралелізми, усталені словесні комплекси. Вони формують словесно-образну систему фольклорного гіпертексту, інформаційно-смислове навантаження якої переважає зміст окремих одиниць. В усній поезії кожне слово-образ так само, як образне поле тексту, спираються на традиційну мовно-виразову систему фольклору загалом, яка, незважаючи на сталість, канонічність, усе ж уможливлює простір творчої думки. У пісенному тексті слова-образи взаємодіють зі стилістичними фігурами, завдяки яким посилюється експресивність вислову. Народнопоетичні порівняння - це цілісні семантико-синтаксичні одиниці, які виникають унаслідок взаємодії значень зіставлюваних слів-понять і характеризуються постійністю лексичного складу, повторюваністю, відтворюваністю із певними видозмінами, деякими типовими засобами граматичного оформлення. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Хоч народнопоетичні звертання досліджували О. О. Потебня, Фр. Міклошич, В. Домбровський, П. Г. Житецький та інші вчені, однак семантика й компонентний склад цих одиниць потребують глибших студій. Метою роботи є дослідження порівняльних зворотів та їх функції в українських народних піснях Об’єктом дослідження в курсові роботі є образні можливості народнопісенного слова виражені за допомогою порівняльних зворотів. Предметом дослідження – є порівняльні звороти та їх функції. Об’єкт та предмет дослідження обумовили низку завдань, вирішення яких сприятиме досягненню мети дослідження. Відповідно до мети основними завданнями дослідження є: • дослідити сутність поняття «порівняльні звороти»; • розглянути будову порівняльних конструкцій; • розглянути найпоширеніші порівнянняв українських піснях. • дослідити специфічні різновиди народнопісенних порівнянь; • розглянути образний зміст порівнянь усіх типів. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Методологічну основу дослідження склала система філософсько-світоглядних, загальнонаукових і спеціально-наукових методів, філософських підходів і принципів наукового пізнання, які забезпечили комплексний та всебічний аналіз обраного предмета дослідження. 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОРІВНЯЛЬНИХ ЗВОРОТІВ 1.1. Сутність поняття «порівняльні звороти», їх типи і функції Естетична свідомість відбиває світ у формі естетично значущих (як правило, художніх) образів. Засобами формування й передачі цих образів є елементи мови, які організуються в систему тропів. Первісним тропом і виразником образотворчої мовленнєвої експресії є порівняння. Воно підкреслює й посилює уявлення про який-небудь предмет чи про яке-небудь явище за рахунок іншого предмета чи явища, викликає певні естетичні асоціації та почуттєво-оцінні реакції, а найголовніше – активізує увагу й образне мислення людини. У лінгвофольклористиці постійними порівняннями називають типові синтаксичні конструкції, у котрих «на основі спільних ознак зіставляються люди, явища, речі, предмети з метою створити більш яскраві уявлення або ж викликати відповідне емоційне реагування» [19, с. 5]. Говорячи про природу порівняння, О.М. Веселовський зазначав: чим більше людина пізнавала себе, тим більше означувалася грань між навколишнім світом і нею, ідею рівності заступала ідея осібності, а древній синкретизм відступав перед розщеплювальною силою знань: тотожність «блискавка-птаха», «людина-дерево» змінилася порівнянням: «блискавка, як птаха», «людина, як дерево» [4; с. 132]. О.О. Потебня доводив, що «висхідною точкою думки є сприйняття яви- ща, котре безпосередньо діє на чуття; але у власне порівнянні це явище ап- перцептується чи пояснюється двічі: спочатку безпосередньо, у тій половині порівняння, яке виражає символ, потім – опосередковано, разом із цією – у другій половині, зміст якої стає більш близьким для суб’єкта думки і менш доступним для безпосереднього сприйняття» [20; с. 188]. У конкретному поетичному ідіолекті, зазначає З.Т. Франко, порівняння чи метафора «є результатом натуральної інтуїтивно-відчуттєвої реакції на описувані, часто ретроспективно відтворювані в уяві події і плодом картинно-образного осмислювання поетом фактів і явищ» [23; с. 93]. Порівнянням називається словесний вираз, у якому уявлення про зображуваний предмет конкретизується шляхом зіставлення його з іншим предметом, таким, що містить у собі необхідні для конкретизації уявлення ознаки в більш концентрованому вияві. Порівняння не лише збагачує мовну лексику, розширює зміст понять у їх новому синтезі, а й творить художньо-поетичне бачення світу. В уподібненні й порівнянні немовби пробуджується сам собою генетичний код записаних у пам’яті єдностей. Народнопоетичні порівняння - це цілісні семантико-синтаксичні одиниці, які виникають унаслідок взаємодії значень зіставлюваних слів-понять і характеризуються постійністю лексичного складу, повторюваністю, відтворюваністю із певними видозмінами, деякими типовими засобами граматичного оформлення. У структурі порівняння традиційно виділяють об’єкт (comparandum) - порівнюваний предмет, суб’єкт (comparatum) - предмет, із яким порівнюють, і засіб порівняння (tertium comparationis) - спільна ознака (дія) предметів. Семантичну багатоплановість стійких порівнянь засвідчують контексти на зразок: Ой з-за гори чорна хмара, Мов хвиля, іде. То ж не хмара - Запорожців Богуня веде [УНП, 1, 54]; Ой та зависли ляшки, зависли, Як чорна хмара на Вислі [НП, 69]. У першому прикладі порівнянням із хмарою передано позитивний зміст: ‘велика кількість’, а в другому - негативний: ‘лихо’, ‘загроз