Зміст
1. Розкрийте специфіку зарубіжної літератури як шкільного предмета. Визначте роль предмета у мовно-літературній галузі базової середньої освіти.
2. Визначте мету, завдання літературної освіти України, місце зарубіжної літератури в загальній концепції художньо-естетичного виховання.
3. Назвіть і охарактеризуйте основні нормативні документи шкільного курсу зарубіжної літератури (програми, Державний стандарт). Охарактеризуйте основні принципи навчання зарубіжної літератури в закладах базової середньої освіти.
4. Схарактеризуйте програми шкільного курсу для 5-9 класів, назвіть принципи побудови програми для 5-7-х та 8-9-х класів. Поясніть призначення модельних програм з предметів (2021). Визначте зміни у модельних програмах із зарубіжної літератури.
5. Поясніть відмінності у циклах навчання зарубіжної літератури базової середньої освіти, визначених концепцією Нової української школи.
6. Перелічите принципи викладання світової літератури в середній загальноосвітній школі.
7. Поясніть професійні вимоги до вчителя-словесника. Розкажіть про види діяльності шкільного учителя літератури.
8. Схарактеризуйте методичні часописи та сайти із зарубіжної літератури. Зробіть огляд історії становлення і функціонування, методичних рубрик, дискусійних матеріалів одного з видань.
9. Поясніть сутність компетентнісного підходу до викладання зарубіжної літератури в школі. Охарактеризуйте ключові та предметні компетентності. Наведіть приклади з програми зарубіжної літератури для 5-9 класів.
10. Розкрийте складники предметних компетентностей засобами зарубіжної літератури в закладах базової середньої освіти. Поясніть методи і прийоми формування предметних компетентностей.
11. Охарактеризуйте основні змістові лінії вивчення зарубіжної літератури в закладах середньої освіти і шляхи їх реалізації в програмних документах, методичній пресі, шкільних підручниках.
12. Схарактеризуйте вимоги до сучасних підручників із зарубіжної літератури як інтерактивного комплексу і результату відкритого й демократичного вибору суспільства. Поясніть систему вибору підручників для навчальних закладів України.
13. Визначте мету та завдання аудіо-та візуальних засобів навчання. Проаналізуйте сучасні онлайн-платформи, мультимедійні посібники із зарубіжної літератури. Наведіть приклади структурування та презентації навчального матеріалу.
14. Схарактеризуйте види планування уроків зарубіжної літератури на базі документів МОН України. Назвіть вимоги до календарно-тематичного плану вчителя.
15. Прокоментуйте вимоги до визначення теми та мети уроку зарубіжної літератури в 5-9 класах базової освіти. Поясніть значення епіграфа до уроку.
16. Презентуйте структуру уроків різних типів. Охарактеризуйте основні вимоги до конспекту уроків зарубіжної літератури.
17. Поясніть принципи класифікацій методів навчання літератури в школі. Проілюструйте доцільність використання різних методів навчання. Охарактеризуйте типологію уроків зарубіжної літератури в загальноосвітніх закладах.
18. Розкрийте специфіку інтерактивного навчання. Доведіть ефективність використання інтерактивних методів і прийомів на уроках зарубіжної літератури в середніх класах базової освіти.
19. Поясніть особливості технології проєктів у процесі вивчення зарубіжної літератури усередній базовій школі. Доведіть ефективність використання методів проєктів на уроках зарубіжної літератури.
20. Розкрийте сутність інноваційних технологій вивчення зарубіжної літератури. Наведіть приклади використання інноваційних технологій при вивченні художніх творів в 5-9 класах базової середньої освіти.
21. Поясніть специфіку сучасних цифрових технологій у навчанні зарубіжної літератури. Наведіть приклади використання технологій у навчальних програмах, підручниках, інших засобах навчання.
22. Розкрийте особливості дистанційного навчання зарубіжної літератури в адаптаційному та предметному циклах базової середньої освіти. Визначте роль експрес-уроків, онлайн-платформ, аудіо- та відеохрестоматій.
23. Схарактеризуйте принципи організації позакласної роботи із зарубіжної літератури у базовій середній школі. Наведіть приклади проведення позакласних літературних заходів із власного досвіду.
24. Назвіть характерні особливості шляхів аналізу епічного твору. Наведіть приклади послідовного та пообразного шляхів аналізу на уроках зарубіжної літератури.
25. Доведіть ефективність проблемності як шляху аналізу художнього твору та принципу навчання зарубіжної літератури.
26. Назвіть та проаналізуйте особливості вивчення ліричних творів на уроках зарубіжної літератури в 5-9 класах. Схарактеризуйте специфіку підготовки до сприйняття й аналізу лірики.
27. Поясніть сутність компаративної змістової лінії у навчанні зарубіжної літератури. Схарактеризуйте методи і прийоми компаративного аналізу.
28. Назвіть та проаналізуйте особливості вивчення драматичних творів на уроках зарубіжної літератури в 8-9 класах. Схарактеризуйте специфіку підготовки до сприйняття й аналізу драми.
29. Визначить місце та значення методів візуалізації (таблиць, опорних схем, ментальних карт) на уроках зарубіжної літератури. Наведіть приклади їх застосування у різних навчальних ситуаціях.
30. Схарактеризуйте сучасні педагогічні технології навчання зарубіжної літератури. Презентуйте досвід учителів України й Полтавщини у впровадженні педагогічних інновацій навчання зарубіжної літератури.