0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості ономастікону у творчості Ліни Костенко (ID:920875)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 49
Рік виконання: 2023
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ І. ОНОМАСТИКА ЯК ЛІНГВІСТИЧНА НАУКА 1.1.Розвиток ономастики як наукової дисципліни. Основні методи ономастичних досліджень 1.2. Галузі ономастики 1.3. Функціональне навантаження літературної ономастики 1.4.Становлення української ономастики як науки Висновки до І розділу РОЗДІЛ ІІ. ОНОМАСТИЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ЛІНИ КОСТЕНКО (НА МАТЕРІАЛІ РОМАНУ У ВІРШАХ «БЕРЕСТЕЧКО») 2.1. Особливості топонімічної лексики твору 2.2. Функції антропонімів в ономастичному просторі роману 2.3. Роль теонімів у поетичній мові твору 2.4. Характер вживання гідронімів, астронімів та етнонімів в романі у віршах «Берестечко» Висновки до ІІ розділу РОЗДІЛ ІІІ. РОЗМАЇТТЯ ОНОМАСТИЧНОГО ПРОСТОРУ У ТВОРЧОСТІ ЛІНИ КОСТЕНКО 3.1. Використання ономастикону у поетичній збірці «Проміння землі» 3.2. Багатство онімних розрядів у збірці «Вибране» Висновки до ІІІ розділу ВИСНОВКИ ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Сьогодні увага дослідників все ширше привертається до вивчення функціонування онімів у художньому тексті, яке поки що має порівняно невелику традицію. Останнім часом власні імена викликають у науковців неабияку цікавість, адже вони являють собою історичне джерело, своєрідний код інформації про минуле людського суспільства. Завдяки ономастичним дослідженням стає доступним виявлення шляхів міграцій і місць колишнього розселення різних народів, вивчення їхніх мовних та культурних контактів, древні корені мов та співвідношення в них діалектів. Ономастичні студії в Україні мають досить чітку організацію, яка дозволила фахівцям значною мірою визначитися в питаннях складу власних назв в українській мові, їх генези, історичного розвитку та особливостей функціонування. Однак сьогодні перед дослідниками стоїть ще багато нерозв’язаних задач. Особливо маловивченим є життя власних назв у актах мовлення, в текстах і зокрема у текстах художньої літератури. Хоча порівняно з минулими роками розробка ономастики в українській літературі стала помітно активнішою, та все ж варто зазначити, що увагою дослідників охоплено власне лише прозові твори і передовсім майже виключно одного з дев'яти існуючих розрядів власних назв - антропонімів. Розробка української літературної ономастики, вже маючи певні досягнення (Ю. Карпенко, Л. Белей, Л. Масенко, М. Мельник, Г. Лукаш, Т. Немировська та ін.), лише розпочинається і настійно потребує суттєвих змін. Поезія вирізняється своїми істотними ономастичними особливостями. Власні назви являють собою функціонально значущий складник художніх творів, поетичних зокрема. Одна з таких особливостей - опертя поезії на широке коло власних назв, яке ніяк не можна звести до однієї лише антропонімії. У сфері вивчення ономастики поетичних текстів досить гостро стоїть питання методики дослідження власних назв. Річ у тім, що аналіз самих лише онімів, вилучених із віршованого тексту, неможливий без урахування контексту. Таке дослідження потребує розгляду онімів у межах усього художнього цілого. Поезію геніальної української поетеси Ліни Костенко у будь-якому вияві - як інтимну лірику, так і громадянську - вирізняє широта ономастичного простору. В ономастичному плані творчість поетеси практично не вивчалася, хоча вона того потребує, адже оніми Ліни Костенко – один із найгостріших видів її поетичної зброї. Велика увага вивченню ономастики творчості поетеси приділена дослідницею М. Мельник. Грунтовний шар ономастичної лексики, до сьогодні не досліджений українськими мовознавцями, міститься в одному з найбільш драматичних поетичних творів автора – романі у віршах «Берестечко». Також великим розмаїттям відрізняється ономастичний простір поетичних збірок Ліни Костенко Вибране» та «Проміння землі», «які вражають глибокою продуманістю у підборі, філігранною обробкою при використанні власних назв, насиченістю їх поетичною інформацією та розмаїттям художніх функцій. Актуальність дослідження проблеми, означеної темою курсової роботи, полягає у її недостатньому вивченні науковцями, а також у важливості розкриття особливостей ономастичного простору творчості поетеси як для глибшого ознайомлення з нею, так і для розвитку теорії літературної ономастики. Мета курсової роботи: аналіз функціонування та наповнення онімів у романі в віршах Ліни Костенко «Берестечко», а також у поетичних збірках «Вибране» та «Проміння землі». Для досягнення цієї мети необхідно вирішити завдання: - розкрити поняття «ономастика», «розряди власних назв», «методи ономастичних досліджень», «галузі ономастики»; - висвітлити питання функціонального навантаження літературної ономастики; -представити стислий огляд етапів становлення української ономастики як науки; - виявити ономастичні розряди всіх власних назв, використаних у поетичних творах Ліни Костенко; - встановити в них характер і динаміку співвідношення ономастичних розрядів; - визначити рівень експресивності власних назв у романі в віршах «Брестечко» та поетичних збірках «Проміння землі» і «Вибране»; - висвітлити функціональне та стилістичне навантаження онімів, ужитих поетесою у досліджуваних творах; - визначити, яку роль відіграють досліджувані власні назви для побудови художнього цілого творів поетеси. Об'єкт дослідження: тексти роману у віршах Ліни Костенко «Берестечко», а також поезій, що війшли до збірок «Вибране» і «Проміння землі». Методи дослідження: контекстуальний аналіз, описовий, кількісний, методи внутрішнього зіставлення та історичного дослідження. Наукова новизна одержаних результатів полягає у здійсненні однієї з перших спроб детального аналізу мало вивчених особливостей ономастикону у творчості Ліни Костенко. Теоретичне й практичне значення полягає в тому, що розроблена в роботі методика цільного, невідривного від контексту аналізу поезійної онімії може бути застосована в ході вивчення онімів будь-яких поетичних творів. Результати дослідження придатні для використання під час аналізу поетичної мови, специфіки поетичної образності, опанування тонкощів роботи майстра зі словом. Структура: курсова робота складається зі вступу (на 3 стор.), 3-х розділів, висновків до кожного з розділів, загальних висновків (на 5 стор.) та бібліографічного списку. Робота містить 44 сторінки тексту. Бібліографічний список включає 74 найменування.