Зразок роботи
Постановка проблеми. З огляду на переорієнтацію вітчизняного експорту до країн ЄС та збільшення вантажів, зокрема, зернових, адресованих на морські порти, все більш затребуваними в Україні стають контейнерні перевезення. Торік обсяг перевезених на експорт контейнерів через вантажні термінали збільшився на 24 %.
Порівняно з Європейським Союзом, обсяги контейнерних перевезень в Україні дещо скромніші, власне, як і в більшості країн пострадянського простору. Тут розвиток транспортної інфраструктури фокусувався на збільшенні вантажних перевезень за допомогою універсального рухомого кладу. Адже, як відомо, технологія навантаження контейнерів є дещо іншою і потребує спеціального устаткування для здійснення безпечних навантажувально-розвантажувальних операцій. Але, навіть не зважаючи на це, останні кілька років відзначаються зростанням обсягів контейнерних перевезень. Головною причиною такої позитивної тенденції можна вважати метаморфози української економіки з імпорт-орієнтованої на експорт-орієнтовану. З огляду на вищевикладене, а також з урахуванням того факту, що світові показники обсягів контейнерних перевезень також відзначені значним зростанням, можна зробити висновок, що обрана тема роботи є актуальною.
Аналіз досліджень і публікацій. У науковій транспортній літературі питанням контейнерних перевезень присвячено достатньо багато робіт В.А. Абгафорова, А.П. Абрамова, В.Г. Атласова, О.О. Бакаєва, С.М. Боняр, Н.О. Валявської, В.М. Гурнак, Л.Г. Зайончіка, Л.А. Когана, Б.Ю. Козиря, В.І. Пасічника, В.О. Персіанова, С.І. Пирожкова, В.Л. Ревенко, С.М. Резер, Е.М. Сича, Ю.М. Цветова, Б.І. Шафіркіна, М.Л. Шевченко та інших науковців. Аналіз наявних наукових джерел дає можливість стверджувати, що вітчизняні дослідники роблять акцент на вивченні феномена контейнеризацiї, аналізі інфраструктури регіонального ринку контейнерних перевезень, а також напрямів удосконалення технології перевалки контейнерів. Водночас в сучасному науковому світі питання щодо інтегрованого логістичного управління контейнерними вантажопотоками не розкрито.
Об’єктом дослідження виступають контейнерні перевезення вантажів у змішаному сполученні. Предметом є організація перевезення залізної руди в контейнерах з Анголи до України із застосуванням морського та автомобільного транспорту.
Виходячи з вищевикладеного, метою виконання даної бакалаврської роботи можна вважати моделювання та вивчення процесу контейнерного перевезення обраного вантажу, ознайомлення з особливостями використання контейнерного обладнання, митного оформлення та оптимізація такого перевезення на заданому маршруті.
Для досягнення поставленої мети було поставлено наступні задачі:
1. дослідження теоретичних аспектів контейнерних перевезень та їх сучасний стан в Україні;
2. вивчення специфіки зовнішньоекономічної діяльності України та Анголи;
3. ознайомлення з основними аспектами пломбування, маркування та особливостей перевезення вантажів у контейнерах як морським, так і автомобільним транспортом;
4. проведення розрахунків для двох можливих варіантів перевезення вантажу автомобільним транспортом з Одеси в Дніпро та вибір оптимального серед двох;
5. дослідження порядку митного оформлення обраного товару при його ввезені на митну територію України.
Робота складається з чотирьох розділів на 55 с. та 1 додатку на 5 стор., містить 11 рис., 13 табл., 15 формул. В процесі роботи використано 18 джерел.
В роботі було використано наступні методи наукових досліджень:
1. економіко-математичні методи розрахунків для підвищення ефективності автомобільних перевезень в напряму Одеса-Дніпро;
2. методи системного аналізу.