Зразок роботи
ВСТУП
Світовий ринок контейнерних перевезень у цей час є однією з галузей, що найбільш динамічно розвивається. Дефіцит світового тоннажу та переорієнтація на контейнерний спосіб доставки все більшого числа вантажопотоків привели до того, що зараз ми можемо спостерігати загальносвітову тенденцію контейнеризації міжнародних вантажоперевезень.
Універсальність і економічність контейнерних перевезень вантажів є однією із причин росту популярності даного способу доставки. Лінійний сервіс по доставці контейнерів зручний для власників автотранспортних фірм, а також для відправників вантажу, тому що дозволяє завантажувати автомобілі в обох напрямках і уникати «порожніх рейсів», що, природно, позначається на загальній вартості перевезень. Крім того, номенклатура вантажів, які можна перевозити в контейнері, дійсно дуже велика, що в результаті робить «універсальні контейнери» досить привабливим способом транспортування навіть для тих вантажовласників, які раніше використовували інші види транспорту. Тепер уже й нафтоналивні вантажі перевозяться в спеціалізованих танках-контейнерах.
Ринок міжнародних контейнерних перевезень являє собою ринок з розвитою конкуренцією. Незважаючи на те що тут працюють близько 20 найбільших морських контейнерних перевізників, основним завданням яких є витяг і максимізація прибутку з контейнерного судноплавства, морська складова – це всього лише елемент комбінованого (мультимодального) перевезення. Окрім власне перевезення по морю, контейнер повинен бути доставлений сухопутним транспортом відправникові (для завантаження) і одержувачу (для вивантаження). Подібні послуги пропонують численні постачальники, і далеко не завжди судноплавні контейнерні компанії є лідерами й у цій області.
Проблеми контейнеризації є дуже актуальними і в нашій країні, і при достатньому розвитку можуть приносити державі великі кошти в бюджет. В своєму дипломному проекті, я розглянув питання сучасного стану ринку міжнародних контейнерних перевезень та існуючі напрямки контейнерних перевезень в Україні і провів аналіз ефективності контейнерних перевезень, класифікував контейнерні пункти та навів їх характеристику, проаналізував роботу механізації навантажувально-розвантажувальних робіт з контейнерами, ознайомився з принципами єдиної технології роботи контейнерних пунктів та автоматизації її технологічних процесів і обґрунтував математично обрання раціонального виду транспорту для контейнерів на заданому полігоні транспортної мережі, а також розглянув вимоги техніки безпеки при роботі з контейнерами у контейнерних пунктах і техніки безпеки інспектора митниці на залізничному та автомобільному постах.
ВИСНОВОК
В першому розділі я проаналізував функціонування ринку контейнерних перевезень, його сучасний стан на міжнародному ринку та існуючі напрямки контейнерних перевезень в Україні та їх проблеми, а також зробив аналіз ефективності контейнерних перевезень.
В другому розділі я проаналізував роботу контейнерних пунктів та їх укомплектування, класифікував їх і визначив основні характеристики. Зробивши розрахунки засобів механізації, я довів, що оптимальний режим роботи транспортного комплексу буде, якщо на контейнерному пункті установити два крани КК-25, обладнаних спредерами, а кількість подач (прибирань) вагонів довести до чотирьох. У цьому випадку витрати будуть мінімальні й складуть 1037 (у.о.) у добу. Розглянув основні принципи єдиної технології роботи контейнерних пунктів та визначив перероблювальну здатність контейнерного пункту по транзитним контейнерам, яка склала (контейнерів/добу) та (контейнерів/добу) для площадки місткістю 1000 контейнерів.
В третьому розділі я проаналізував таке важливе питання, як автоматизація керування контейнерними перевезеннями. Розглянув основні принципи побудови підсистеми керування перевезеннями вантажів у контейнерах та її функції, а також приділив увагу основним завданням АСУ «Контейнер». А також розглянув роботу на контейнерних пунктах залізниць, що облаштовані системою автоматизації технологічних процесів.
В четвертому розділі визначено, що залізничний варіант перевезень є економічно вигідним з точки зору величини приведених витрат (П=30669,67 у.о.), ніж автомобільний (П=149658,35 у.о.). Але треба врахувати, що наведена методика майже не застосовується в реальних бізнес процесах.
В сучасних умовах на перший план виносять такі критерії, як строк доставки (на автомобільному транспорті він склав 26 годин, а на залізничному майже 65), тому, найвірогідніше, клієнт обере автомобільний варіант перевезення на зазначену відстань.
Слід визначити, що при збільшенні відстані, збільшується і конкурентоспроможність залізничного транспорту.
В п’ятому розділі я приділив увагу вимогам техніки безпеки при роботі з контейнерами у контейнерних пунктах і техніки безпеки інспектора митниці на залізничному та автомобільному постах.