Зразок роботи
ВСТУП
Економічний і соціальний розвиток суспільства не може існувати без організованої транспортної системи. Транспортна система включає в себе всі види транспорту – трубопровідний, повітряний, залізничний, водний (морський, річковий) та автомобільний.
Найширшу сферу застосування має автомобільний транспорт. Його використовують як самостійний спосіб перевезень пасажирів і вантажів, а також у змішаних перевезеннях: інтермодальних, мультимодальних, комбінованих.
Автомобільний транспорт застосовують для перевезення вантажів будь-якої собівартості на невеликі і середні відстані. Автомобілі обслуговують роздрібну торгівлю, підприємства і компанії малого, середнього та великого бизнесу.
Пасажирський автомобільний транспорт перетворився на один з основних та найбільш поширених видів пасажирського транспорту країни. Він широко обслуговує транспортні потреби міського та сільського населення, забезпечуючи масові та індивідуальні перевезення пасажирів парком автобусів та легкових автомобілів.
Пасажирські перевезення (міські, приміські, міжміські, міжрегіональні, міжнародні) здійснює автомобільний транспорт загального користування – автобуси, таксі. Міські перевезення характеризуються невеликою протяжністю маршрутів, частими зупинками і частою зміною пасажирів. Міжміські перевезення відрізняються від міських великою протяжністю маршрутів, порівняно незначною кількістю зупинок і незначною зміною пасажирів.
Головною проблемою пасажирського транспорту є підвищення продуктивності роботи автомобільного транспорту загального користування. На продуктивність роботи впливають: незадовільний розвиток транспортної інфраструктури та маршрутної системи; нераціональне використання транспорту загального користування; погана якість транспортного обслуговування; мала чисельність парку автобусів; недосконалість системи швидкісних та експресних автобусних маршрутів у містах та на позаміських сполученнях.
На пасажирському автомобільному транспорті розроблено ряд заходів для підвищення продуктивності роботи автомобільного транспорту загального користування. Отже, для підвищення продуктивності необхідно:
- розробити оптимальні маршрути у містах, сільській місцевості, приміських та міжміських сполученнях;
- слідкувати за раціональним використанням транспорту загального користування, а також за забезпеченням рухомого складу достатньою кількістю паливно-мастильних речовин та запасними частинами;
- скоротити кількість холостих пробігів;
- збільшити парк автобусів, розробити план удосконалення його структури та підвищення техніко-експлуатаційних якостей рухомого складу.
Актуальність даної роботи полягає в тому, що в ній розглядається питання підвищення ефективності роботи автомобільного транспортного підприємства та техніко-експлуатаційних показників роботи автобусів на маршрутах. Особливу увагу в роботі приділено організації перевезень пасажирів на міжнародних маршрутах.
Метою даної роботи є дослідження варіанту оптимізації показників транспортної роботи автомобільного підприємства на міжнародних маршрутах пасажирських перевезень шляхом представлення пунктів пропуску на кордоні в якості систем масового обслуговування, їх економічне обґрунтування та оцінка доцільності обраних варіантів.
Для досягнення вищезазначеної мети було поставлено наступні задачі:
− ознайомитись з типами і функціями підприємств автомобільного транспорту;
− ознайомитись з основними аспектами діяльності та провести аналіз роботи обраного АТП;
− розрахувати тариф пасажирських перевезень на обох маршрутах, вивчити його структуру;
− розрахувати п’ятиканальні СМО та розглянути питання збільшення кількості каналів та розподілу смуг руху більш зручним чином;
− провести аналіз українського законодавства в області митного контролю та оформлення міжнародних пасажирських перевезень;
Робота складається з чотирьох розділів на 59 с. та 1 додатку на 4 стор., містить 5 рис., 7 табл., 24 формули. В процесі роботи використано 18 джерел.
В роботі було використано наступні методи наукових досліджень:
• економіко-математичні методи розрахунків для підвищення ефективності міжнародних пасажирських перевезень в напряму Україна-Європа;
• методи системного аналізу.
ВИСНОВКИ
Бакалаврську роботу присвячено вивченню теми міжнародних пасажирських перевезень за обраними напрямками, а саме: з України в країни Європи. Як відомо, вирішення питань підвищення ефективності використання вітчизняного пасажирського транспорту та зростання його конкурентоспроможності на міжнародних ринках транспортних послуг потребує створення економічних і правових засад, необхідних для захисту та підтримки діяльності транспортних підприємств при здійсненні ними пасажирських перевезень.
Так, в першому розділі роботи наведено перелік типів автотранспортних підприємств, в тому числі і пасажирських, визначено особливості функціонування кожного окремого виду, визначено функції таких підприємств, особливості організаційної структури кожного їх типу.
Другий розділ роботи представлено у вигляді техніко-експлуатаційної характеристика пасажирського АТП, надано загальну інформацію про АТП, проаналізовано його роботу, розглянуто існуючу організацію перевезень пасажирів на маршрутах №1 та №2.
В третьому розділі розглянуто особливості митного контролю та митного оформлення міжнародних пасажирських перевезень автобусами.
Четвертий розділ містить детальну інформацію щодо двох досліджуваних маршрутів міжнародних пасажирських перевезень, розрахунок тарифу таких перевезень на обох маршрутах. Окрім того, детально розкрито питання структури транспортного тарифу на перевезення та порядок його формування. Окрім того, в роботі було представлено пункти пропуску на кордоні України зі суміжними державами у вигляді п’ятиканальних СМО, проведено відповідні розрахунки та розглянуто питання збільшення кількості каналів та розподілу смуг руху більш зручним чином. Так, на підставі проведених розрахунків можна зробити висновок, що середній тариф на поїдку на розглянутих маршрутах складає відповідно 2345,8 грн. для першого маршруту та 1495 грн. для другого маршруту.
Окрім того, основні недоліки функціонування маршрутів можуть бути вирішені шляхом заміни рухомого складу на більш новий. Але один важливий недолік все ж залишився. Це – нераціональне використання часу у зв’язку з довготривалими затримками в пунктах пропуску для проходження митних та прикордонних формальностей. Власне, з цього приводу і було проаналізовано проведені розрахунки, в результаті чого можна зробити висновок, що доцільніше зробити окремі смуги руху для громадян, що переміщуються автобусами і легковими автомобілями. При цьому одна смуга руху має бути виділена для оформлення автобусів і сім – для оформлення легкових автомобілів. Співробітників в цьому випадку має бути близько сорока осіб.
В п’ятому розділі розглянуто заходи з охорони праці водіїв, інспекторів митного оформлення та працівників АТП.
Загалом, можна вважати, що брану тему розкрито в повному обсязі. Отримані результати розрахунків можуть бути використані під час складення виробничої програми АПТ та впроваджені в технологічні процеси пасажирських автопідприємств.