Зразок роботи
ВСТУП
Постановка проблеми. Контейнерні перевезення — сучасний і найбільш економічний вид доставки вантажів з усіх використовуваних в трансконтинентальному сполученні.
Основною тенденцією в розвитку вітчизняного та світового транспорту є швидкий ріст контейнерних перевезень, які в максимальній мірі відповідають вимогам ринкової економіки. Вони стають невід’ємною частиною товаросупровідної розподільчо-складської системи, що забезпечує безперебійну доставку різної продукції в торгову мережу, а також вантажів виробничо-технічного призначення в галузь промислового виробництва. Досягається високий позатранспортний ефект від підвищення схоронності вантажів, значно прискорюється їх доставка, підвищується конкурентоспроможність та екологічність транспортної продукції.
Особливо ефективні контейнерні перевезення та застосування контейнерів тоді, коли необхідними є змішані або мультимодальні перевезення, які дають змогу значно знизити витрати на перевезення, зберігання і перевалку вантажів.
Значне місце в загальному об'ємі контейнерних перевезень займають контейнерні перевезення морським транспортом. Вони є незамінними, коли потрібні вантажні перевезення між країнами, що розташовані на різних континентах.
Міжнародні контейнерні перевезення зручні тим, що контейнери пристосовані для перевезення всілякими видами транспорту, що значно полегшує завдання при змішаних перевезеннях.
Вид транспорту впливає на витрати, пов’язані з вантажоперевезеннями. Вони можуть здійснюватися залізничним транспортом, автомобільним, водним, повітряним транспортом, а також різними видами транспорту, які змінюють один одного на шляху прямування. Все вищевикладене розкриває актуальність обраної теми.
У науковій транспортній літературі питанням контейнерних перевезень присвячено достатньо багато робіт В.А. Абгафорова, А.П. Абрамова,
В.Г. Атласова, Н.О. Валявської, В.М. Гурнак, Л.Г. Зайончіка, Л.А. Когана, Б.Ю. Козиря, В.І. Пасічника, В.О. Персіанова, С.І. Пирожкова, С.М. Резер, Е.М. Сича, Ю.М. Цветова, Б.І. Шафіркіна та інших науковців. Аналіз наявних наукових джерел дає можливість стверджувати, що вітчизняні дослідники роблять акцент на вивченні феномена контейнеризацiї, аналізі інфраструктури регіонального ринку контейнерних перевезень, а також напрямів удосконалення технології перевалки контейнерів. Водночас в сучасному науковому світі питання щодо інтегрованого логістичного управління контейнерними вантажопотоками не розкрито.
Об’єктом дослідження є контейнерні перевезення вантажів у змішаному сполученні. Предметом – організація перевезення текстильних виробів в контейнерах з Бразилії до Анголи із морським транспортом.
Виходячи з вищевикладеного, метою виконання даної бакалаврської роботи можна вважати моделювання та вивчення процесу контейнерного перевезення обраного вантажу, ознайомлення з особливостями використання контейнерного обладнання, митного оформлення та оптимізація такого перевезення на заданому маршруті.
Для досягнення поставленої мети було поставлено наступні задачі:
1. Вивчення стану контейнерних перевезень в Республіці Ангола;
2. Вибір вантажу до перевезення, способу пакування, маршруту транспортування та варіанту завантаження контейнера;
3. Розрахунок собівартості перевезення та часу перевезення;
4. Дослідження можливості оптимізації даного варіанту перевезення.
Робота складається з трьох розділів на 58 с. та чотирьох графічних аркушах, містить 6 рис. В процесі роботи використано 19 джерел.
В роботі було використано методи системного аналізу, синтезу та узагальнення, економіко-математичні методи розрахунків.
ВИСНОВКИ
В даній бакалаврській роботі розглянуто тему підвищення ефективності контейнерних перевезень у міжнародному сполученні. Як відомо, контейнерні перевезення дозволяють використати морський, річковий, повітряний, залізничний і автомобільний транспорт. Переваги таких перевезень визначаються багатьма показниками й критеріями. Перш за все, вони дозволяють виключити важку фізичну працю на вантажних операціях та значно прискорити їх здійснення, скоротити простої рухомого складу й час заняття ними залізничних колій, портових потужностей на причалах і складах. Окрім того, використання контейнерів дає змогу майже повністю виключити втрату й ушкодження вантажів, істотно знизити витрати матеріалів і праці на виготовлення тари, значно скоротити собівартість перевезень та прискорити доставку вантажів у пункти призначення. З огляду на вищевикладене, зазначена тема є досить актуальною та нерідко стає предметом наукових досліджень в частині оптимізації та удосконалення процесів їх організації.
Так, в ході написання роботи було досліджено стан контейнерних перевезень Республіки Ангола, структуру контейнерних вантажопотоків, окрему увагу було приділено стану та перспективам розвитку контейнерної інфраструктури цієї країни, будівництву нових контейнерних терміналів з метою збільшення пропускної здатності портів Анголи, що сприятиме стабілізації економіки держави.
Другий розділ роботи присвячено вибору вантажу до перевезення та дослідження основних етапів його підготовки до перевезення, зокрема, особливості пакування, маркування, вибору контейнерного обладнання та пакувальних матеріалів для перевезення текстильних виробів. Окрім того, в другому розділі представлено модель морського контейнерного перевезення зазначеного вантажу з Республіки Бразилія до Республіки Ангола, розраховано час доставки вантажу та собівартість перевезення, визначено основні чинники, що впливають на вартість транспортування, елементи тарифу.
З метою визначення актуального вантажу, транспортування якого дійсно має місце на практиці, біло вивчено аспекти зовнішньоекономічної діяльності Республіки Бразилія, структуру її експортних та імпортних вантажопотоків, визначено основні країни-партнери в сфері ЗЕД. Також окрему увагу було приділено ознайомленню з інфраструктурою морського транспорту в Бразилії.
Третій розділ роботи присвячено вивченню порядку митного контролю та оформлення контейнерних перевезень вантажів.
З огляду на вищевикладене, можна зробити висновок, що обрану тему було розкрито в повному обсязі, задачі, поставлені для досягнення головної мети бакалаврської роботи, виконано.