Зразок роботи
Як відомо, перевезення вантажів у контейнерах дозволяє у 3 – 4 рази збільшити продуктивність праці на перевантажувальних роботах, на 50 – 70 % зменшити витрати підприємств на транспортну тару, у 8 – 10 разів
прискорити простої транспортних засобів при застосуванні прогресивної
технології, автоматизувати перевантажувальний процес і прискорити
термін доставки вантажів. Отже удосконалення технології контейнерних
перевезень і технічного оснащення терміналів є однією з актуальних
проблем транспорту, які вимагають додаткових досліджень.
При впровадженні на сьогодні нових інформаційних технологій і чіткого контролю за станом переміщення контейнерів, тривалість їх знаходження на початково – кінцевих пунктах не відповідає розрахунковим технологічним нормам, тому досить гостро постає проблема пошуку нових методів скорочення цієї тривалості за рахунок удосконалення технології обслуговування контейнерів. Саме цьому і присвячено дану наукову роботу, а в якості предмету дослідження було обрано контейнерний термінал порту Луанда, Республіка Ангола.
Так, в першому розділі роботи було вивчено та розкрито питання розвитку економіки та торгівлі в країні, стан транспортної системи, доріг, які є транспортними артеріями та невід’ємною частиною торгівельних відносин. Міжнародна торгівля в Анголі цілком залежить від портів країни, на частку яких припадає 95% імпортованих товарів. Порти мають важливе значення для планів Анголи стати важливим регіональним постачальником імпортних товарів на території сусідніх країн, котрі не мають виходу до моря. Сьогодні в країні є чотири важливі торгівельні порти: Луанда, Кабінда, Лобіто і Намібе. Всі вони є глибоководними портами та відкриті для міжнародних перевезень.
Окрім того, в роботі представлено загальні відомості щодо найбільшого порту країни – Луанда. Такод було встановлено, що контейнерний термінал не є об'єктом для зберігання контейнерів, а лише виконує навантажувально-розвантажувальні роботи з метою подальшого транспортування контейнерів до місця їх призначення. Порт Луанда, однак, використовується як склад для контейнерів, оскільки збір за зберігання протягом часу є порівняно низьким.
Робота судноплавних ліній зазвичай побудована таким чином, що її судна заходять в кращий порт у регіоні. Тому необхідним є не тільки будівництво портової інфраструктури, але й підвищення її ефективності. Користувачі терміналів (судноплавні лінії) співпрацюють з термінальним оператором, що дає змогу забезпечити велику швидкість обробки судна та підтримку його графіка. Поліпшення програмного забезпечення є необхідним разом з модернізацією портового обладнання.
Саме це питання і досліджувалося в третьому розділі наукової роботи. В результаті проведення ряду розрахунків, було отримано наступні висновки. Вдосконалення контейнерного терміналу порту забезпечує спрощення роботи для прийомоздавальника, а саме скорочує час на знаходження контейнера та його обробку. Допомагає товарному касиру швидко дізнатися найменування вантажу, одержувача, операції які відбувалися з даним контейнером та інше.
Задана технологія значною мірою скорочує не тільки час роботи прийомоздавальника, але й впливає на швидкість та точність при навантаженні та розвантаженні контейнерів з платформ та машин. Що автоматично зменшує людський фактор і ряд інших чинників, які впливають на процес роботи.
Також було встановлено, що за добу контейнерний термінал може переробити 39 контейнерів. Оскільки оборот одного контейнера на станції включає операції з прибуття і відправлення контейнерів, переробна спроможність забезпечує норму добової переробки контейнерів. З урахуванням розробленого календарного розкладу 762 контейнерів відправляються в складі збірних прямих вагонів, а 18 контейнерів – в складі збірних перевантажувальних вагонів.
До того ж, за допомогою проведених розрахунків було встановлено, що при збільшенні відсотка перевантаження контейнерів до 50 відсотків, з'являється можливість залучення додаткового контейнеропотока в розмірі 11 контейнерів.
Отже, з огляду на вищевикладене, можна сказати, що тему наукової роботи розкрито детально та в повному обсязі, поставлені завдання вирішено, а отримані результати можуть бути використані у практичній діяльності контейнерних терміналів.