Зразок роботи
Основи теорії транспортних процесів і систем
1. Потенційна провізна спроможність
– продуктивність транспортного комплексу при раціональних техніко-експлуатаційних показниках;
– загальна вантажопідйомність парку рухомого складу;
– продуктивність, що приходиться на 1 т вантажопідйомності при раціональних умовах організації перевезень;
– інше.
2. Комплектація
- закінчений цикл транспортного процесу ;
-частина процесу переміщення, виконувана за допомогою одного або системи спільно діючих механізмів або вручну;
-операція переміщення вантажу по визначеному маршруті від місця навантаження до місця розвантаження або перевантаження ;
- одна або кілька операцій переміщення вантажів з метою добору їх з різних пунктів збереження, доставки й об'єднання для створення комплексу, необхідного в процесі виробництва або для інших цілей
- відправлення замовникові, споживачеві або по іншому призначенню.
3. Облікова транспортна рухливість населення
– число пересувань, чинених на транспорті і пішки на одного жителя в рік;
– число пересувань, чинених на транспорті на один жителя міста в рік (без пішохідних);
– число пересувань, чинених на автомобільному транспорті на один жителя в рік;
– число перевезених на усіх видах міського суспільного транспорту пасажирів, що приходиться на один жителя в рік.
4. Транспортна продукція
- сукупність однорідних вантажних одиниць, одночасно переміщуваних по одному загальному маршруті (по одному транспортному документі);
- маса вантажу в натуральному вираженні, доставлена від місця виробництва до місця споживання;
- кількість тонн вантажу, що планується перевезти
5. Якщо потік поїздів підпорядкований показниковому розподілу, то застосовують:
- Формулу Ерланга;
- Метод Монте-Карло.
6. Ненавантажений резерв
– коли резервні автомобілі не знаходяться в робочому стані і до їхнього включення замість основного працюючого автомобіля не можуть відмовити;
– коли резервні автомобілі знаходяться в тім же режимі роботи, що й основні автомобілі.
7. Транспортний комплекс є :
- відкритою системою;
- закритою системою.
8. Цикл транспортного процесу
- сукупність навантажувальних операції в пункті навантаження, перевантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій, проміжного збереження вантажу, транспортування і розвантажувальних операцій у пункті розвантаження;
- сукупність операцій, від моменту підготовки вантажу до відправлення до моменту одержання вантажу вантажоодержувачем, зв'язаних з переміщенням вантажу в просторі без зміни геометричних форм, розмірів і фізико-хімічних властивостей вантажу;
- сукупність операцій навантаження в навантажувальному і перевантажувальному пунктах, транспортування, розвантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій і пункті розвантаження і подачі рухомого складу під навантаження;
- виробничий процес перевезенню вантажу, коли виконуються етапи подачі рухомого складу під навантаження, навантаження, транспортування і розвантаження вантажу.
9. Вантажопотік
- має розмір і напрямок;
– має об’єм і напрямок;
– має напрямок і час;
– має напрямок і відстань.
10. Операція переміщення
-закінчений цикл транспортного процесу;
-частина процесу переміщення, виконувана за допомогою одного або системи спільно діючих механізмів або вручну;
-операція переміщення вантажу по визначеному маршруті від місця навантаження до місця розвантаження або перевантаження;
- одна або кілька операцій переміщення вантажів з метою добору їх з різних пунктів збереження, доставки й об'єднання для створення комплексу, необхідного в процесі виробництва або для інших цілей
- відправлення замовникові, споживачеві або по іншому призначенню.
11. Якого виду вантажу не існує:
- Будівельні;
- Нафтові;
- Зернові.
12. Обсяг перевезення може бути
- скаляром або вектором;
- скаляром;
- вектором
13. В динамічній моделі співвідношення між вантажопотоком і провізною спроможністю транспортного комплексу:
- ;
- ;
-
14. При організації перевізного процесу до змінних величин відносять :
- провізні спроможності транспортного комплексу;
– обсяг перевезення;
- потужність пункту виробництва і число рухомого складу автомобільного транспорту, що приймають участь в перевезеннях;
– продуктивність рухомого складу.
15. Провізні спроможності транспортного комплексу визначаються
- ростом обсягу перевезень;
- продуктивністю рухомого складу;
– числом рухомого складу;
– часом і відстанню перевезення
16. При організації перевезень вантажів резервні автомобілі до моменту включення їх у роботу можуть знаходитися
- в навантаженому резерві;
- в ненавантаженому або навантаженому резерві;
- в ненавантаженому резерві;
- в ненавантаженому і навантаженому резерві.
17. Рівняння яке описує відхилення від рівня рівноваги в динамічній моделі співвідношення між вантажопотоком і провізною спроможністю транспортного комплексу:
;
;
18. Обсяг перевезень характеризується:
- величиною, структурою , часом виконання;
– відстанню, надійністю, структурою;
– швидкістю, часом виконання;
– надійністю , своєчасністю, збереженням
19. В динамічній моделі співвідношення між вантажопотоком і провізною спроможністю транспортного комплексу коливання можуть бути
- загасаючими, вибуховими і регулярними;
- загасаючими і регулярними;
- вибуховими і регулярними;
– раптовими, загасаючими і регулярними.
20. Процес перевезення
- сукупність операцій, від моменту підготовки вантажу до відправлення до моменту одержання вантажу вантажоодержувачем, зв'язаних з переміщенням вантажу в просторі без зміни геометричних форм, розмірів і фізико-хімічних властивостей вантажу;
- сукупність навантажувальні операції в пункті навантаження, перевантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій, проміжного збереження вантажу, транспортування і розвантажувальних операцій у пункті розвантаження;
- сукупність операцій навантаження в навантажувальному і перевантажувальному пунктах, транспортування, розвантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій і пункті розвантаження і подачі рухомого складу під навантаження ;
- виробничий процес перевезенню вантажу, коли виконуються етапи подачі рухомого складу під навантаження, навантаження, транспортування і розвантаження вантажу.
21. У рівнянні яке описує відхилення від рівня рівноваги динамічної моделі відповідності між вантажопотоком і провізною спроможністю транспортного комплексу при мають місце
- вибухові коливання;
- коливання загасаючі, прямуючі до рівня рівноваги;
- регулярні коливання;
– раптові коливання.
22. Транспортна рухливість
– число пересувань, чинених на транспорті і пішки на одного жителя в рік;
– число пересувань, чинених на транспорті на один жителя міста в рік (без пішохідних);
– число пересувань, чинених на автомобільному транспорті на один жителя в рік;
– число перевезених на усіх видах міського суспільного транспорту пасажирів, що приходиться на один жителя в рік.
23. Обсяг транспортної продукції
– змінна величина;
- стала величина;
- стала і змінна величина;
– інше.
24. Принципова схема організації перевезення вантажу має :
– два контури;
- три контури;
- один контур;
– інше.
25. Пакетування
– операція зосередження в процесі переміщення в одному місці необхідної кількості переміщуваних однорідних вантажів, викликуваних вимогами виробництва або інших причин;
-операція укрупнення вантажної одиниці укладанням більш дрібних одиниць на загальний піддон або в тару більшого розміру в строго встановленому порядку з визначеною просторовою орієнтацією, і в разі потреби наступним скріпленням пакета;
-операція розміщення вантажів у визначеному порядку для збереження або тимчасового нагромадження;
- операція переміщення вантажу з місця постійного збереження або тимчасового нагромадження на транспортний засіб.
26. Транспортний процес
- сукупність навантажувальних операції в пункті навантаження, перевантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій, проміжного збереження вантажу, транспортування і розвантажувальних операцій у пункті розвантаження;
- сукупність операцій, від моменту підготовки вантажу до відправлення до моменту одержання вантажу вантажоодержувачем, зв'язаних з переміщенням вантажу в просторі без зміни геометричних форм, розмірів і фізико-хімічних властивостей вантажу;
- сукупність операцій навантаження в навантажувальному і перевантажувальному пунктах, транспортування, розвантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій і пункті розвантаження і подачі рухомого складу під навантаження;
- виробничий процес перевезенню вантажу, коли виконуються етапи подачі рухомого складу під навантаження, навантаження, транспортування і розвантаження вантажу.
27. Функції транспортного комплексу – це
– виконання визначених перевезень вантажів, по конкретному маршруті або маршрутах, з максимальною ефективністю;
- підготовка вантажу до перевезення, навантаження, транспортування, розвантаження, збереження вантажу, підготовка рухомого складу до перевезення вантажу, шляхоексплуатаційна ланка з включенням у нього функцій регулювання дорожнім рухом;
- об'єкти збереження вантажу, підготовка вантажу до перевезення, вантажно-розвантажувальні пункти, автомобілі і водії, автомобільні дороги і ін.
28. Технічна швидкість руху рухомого складу залежить
- від упакування, сортування по напрямку, маркірування, зважування, пакетування;
– від відстані перевезення вантажу і швидкості руху рухомого складу; – від тривалості підготовки вантажу до відправлення і часу чекання початку навантаження вантажу в транспортний засіб;
–від типу дорожнього покриття, стану і ширини проїзної частини, рельєфу і плану дороги, інтенсивності руху, динамічних якостей рухомого складу і т.д.
29. Процес переміщення
- сукупність навантажувальних операції в пункті навантаження, перевантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій, проміжного збереження вантажу, транспортування і розвантажувальних операцій у пункті розвантаження;
- сукупність операцій, від моменту підготовки вантажу до відправлення до моменту одержання вантажу вантажоодержувачем, зв'язаних з переміщенням вантажу в просторі без зміни геометричних форм, розмірів і фізико-хімічних властивостей вантажу;
- сукупність операцій навантаження в навантажувальному і перевантажувальному пунктах, транспортування, розвантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій і пункті розвантаження і подачі рухомого складу під навантаження ; - виробничий процес перевезенню вантажу, коли виконуються етапи подачі рухомого складу під навантаження, навантаження, транспортування і розвантаження вантажу.
30. Транспортними комплексами називаються
- всякі об'єкти з загальною метою;
- всякі складні об'єкти, у яких усі частини разом утворять єдину сукупність з погляду функціонування з загальною метою;
- всякі складні об'єкти, у яких усі частини разом утворять єдину сукупність з погляду функціонування ;
- об'єкти, у яких усі частини разом утворять загальну мету.
31. Рухливість населення на автомобільному транспорті
– число пересувань, чинених на транспорті і пішки на одного жителя в рік;
-число пересувань, чинених на транспорті на один жителя міста в рік (без пішохідних);
-число пересувань, чинених на автомобільному транспорті на один жителя в рік;
-число перевезених на усіх видах міського суспільного транспорту пасажирів, що приходиться на один жителя в рік.
32. Провізна спроможність транспортного комплексу може бути визначена за допомогою коригувального коефіцієнта:, де
- враховує зовнішні і внутрішні умови;
- враховує організацію перевізного процесу;
- враховує внутрішню діяльність АТП.
33. Транспортні системи є:
- конкретні, штучні, „людина-машина”, відкриті, тимчасові, стабільні, ймовірнісні;
- конкретні, штучні, „людина-машина”, закриті, постійні, стабільні, ймовірнісні; -конкретні, природні, „людина-машина”, відкриті, тимчасові, стабільні, ймовірнісні;
- конкретні, штучні, машинні, відкриті, тимчасові, стабільні, ймовірнісні;
34. Тривалість етапу транспортування залежить
- від типу дорожнього покриття, стану і ширини проїзної частини, рельєфу і плану дороги, інтенсивності руху, динамічних якостей рухомого складу і т.д;
– від упакування, сортування по напрямку, маркірування, зважування, пакетування;
– від відстані перевезення вантажу і швидкості руху рухомого складу;
– від тривалості підготовки вантажу до відправлення і часу чекання початку навантаження вантажу в транспортний засіб.
35. Вантажопотоки бувають
- постійні, тимчасові;
– постійні, тимчасові і сезонні;
– тимчасові і сезонні;
– постійні, тимчасові і раптові.
36. Перевантаження
– операція переміщення вантажу з місця постійного збереження або тимчасового нагромадження на транспортний засіб;
-операція переміщення вантажу з транспортного засобу на місце постійного збереження або тимчасового нагромадження;
-операція переміщення вантажу з одного транспортного засобу на інше або з одного місця збереження на інше;
- операція зосередження в процесі переміщення в одному місці необхідної кількості переміщуваних однорідних вантажів, викликуваних вимогами виробництва або інших причин
37. Культурно-побутовими вважаються
- пересування робітників та службовців від місць проживання до місця роботи і назад, пересування учнів до місць навчання і назад;
- поїздки, зв'язані з рішенням виробничих питань, а також з виконанням професійних і суспільних функцій;
- всі пересування, не зв'язані з трудовими і службовими пересуваннями;
-туристичні поїздки, відвідування родичів або друзів, поїздки, зв'язані з виконанням суспільних функцій, і т.п.
38. Міжміські і міжнародні пасажирські перевезення містять у собі:
-пересування робітників та службовців від місць проживання до місця роботи і назад, пересування учнів до місць навчання і назад;
-поїздки, зв'язані з рішенням виробничих питань, а також з виконанням професійних і суспільних функцій;
-всі пересування, не зв'язані з трудовими і службовими пересуваннями;
-туристичні поїздки, відвідування родичів або друзів, поїздки, зв'язані з виконанням суспільних функцій, і т.п.
39. Тривалість етапу розвантаження залежить
- від типу дорожнього покриття, стану і ширини проїзної частини, рельєфу і плану дороги, інтенсивності руху, динамічних якостей рухомого складу і т.д;
– від відстані перевезення вантажу і швидкості руху рухомого складу;
– від тривалості підготовки вантажу до відправлення і часу чекання початку навантаження вантажу в транспортний засіб;
– від способу виконання розвантажувальних робіт, конструктивних особливостей автомобіля організаційних і інших факторів.
40. Для циклу транспортного процесу характерні наступні особливості:
- моменти прибуття одиниць рухомого складу у вантажно-розвантажувальні пункті, як правило, не можуть бути абсолютно точно передбачено;
- тривалість обслуговування у вантажно-розвантажувальних пунктах різко міняється як від виду перевезеного вантажу, так і виконання перевезень у часі;
- навантажувальні пристрої мають не постійне завантаження, у результаті чого відбуваються чергування сильно завантажених проміжків часу з проміжками слабкого завантаження;
– залежність від способу виконання розвантажувальних робіт, конструктивних особливостей автомобіля організаційних і інших факторів
41. Транспортні комплекси вирішують тактичні цілі
– виконання визначених перевезень вантажів, по конкретному маршруті або маршрутах, з максимальною ефективністю;
- підготовка вантажу до перевезення, навантаження, транспортування, розвантаження, збереження вантажу, підготовка рухомого складу до перевезення вантажу;
- шляхоексплуатаційна ланка з включенням у нього функцій регулювання дорожнім рухом;
- об'єкти збереження вантажу, підготовка вантажу до перевезення, вантажно-розвантажувальні пункти, автомобілі і водії, автомобільні дороги і ін..
42. Транспортний комплекс -
-діє с загальною метою досягнення максимальної ефективності перевезення вантажу від місця їхнього виробництва до місця їхнього споживання, включаючи соціальні, політичні, технологічні й інші фактори і системи;
-діє с загальною метою досягнення максимальної ефективності перевезення вантажу від місця їхнього виробництва до місця їхнього споживання;
43. Їздка-
-закінчений цикл транспортного процесу ;
-частина процесу переміщення, виконувана за допомогою одного або системи спільно діючих механізмів або вручну;
-операція переміщення вантажу по визначеному маршруті від місця навантаження до місця розвантаження або перевантаження ;
-одна або кілька операцій переміщення вантажів з метою добору їх з різних пунктів збереження, доставки й об'єднання для створення комплексу, необхідного в процесі виробництва або для інших цілей;
- відправлення замовникові, споживачеві або по іншому призначенню.
44. Продуктивність вантажоутворюючого пункту і потреба одержувача можуть приймати:
-певні значення;
-довільні значення;
-сталі значення
45. Розвантаження
– операція переміщення вантажу з місця постійного збереження або тимчасового нагромадження на транспортний засіб;
- операція переміщення вантажу з транспортного засобу на місце постійного збереження або тимчасового нагромадження;
-операція переміщення вантажу з одного транспортного засобу на інше або з одного місця збереження на інше;
- операція зосередження в процесі переміщення в одному місці необхідної кількості переміщуваних однорідних вантажів, викликуваних вимогами виробництва або інших причин.
46. Структура вантажопотоку визначається
- напрям і відстаню перевезення;
– об’ємом і напрямком перевезення;
– напрямком і класом перевезених вантажів;
– найменуванням і класом перевезених вантажів.
47. Навантаження
-операція зосередження в процесі переміщення в одному місці необхідної кількості переміщуваних однорідних вантажів, викликуваних вимогами виробництва або інших причин;
-операція укрупнення вантажної одиниці укладанням більш дрібних одиниць на загальний піддон або в тару більшого розміру в строго встановленому порядку з визначеною просторовою орієнтацією, і в разі потреби наступним скріпленням пакета;
-операція переміщення вантажу з місця постійного збереження або тимчасового нагромадження на транспортний засіб;
-операція переміщення вантажу з транспортного засобу на місце постійного збереження або тимчасового нагромадження.
48. Тривалість етапу підготовки вантажу до перевезення складається
- з тривалості підготовки вантажу до відправлення і часу чекання початку навантаження вантажу в транспортний засіб;
– в упакуванні, сортуванні по напрямку, маркіруванню, зважуванні, пакетуванні, завантаженні контейнерів і складанні перевізних документів;
– з відстані перевезення вантажу і швидкості руху рухомого складу;
– з типу дорожнього покриття, стану і ширини проїзної частини, рельєфу і плану дороги, інтенсивності руху, динамічних якостей рухомого складу і т.д.
49. Підготовка вантажу до відправлення полягає
- з тривалості підготовки вантажу до відправлення і часу чекання початку навантаження вантажу в транспортний засіб;
– в упакуванні, сортуванні по напрямку, маркіруванню, зважуванні, пакетуванні, завантаженні контейнерів і складанні перевізних документів;
– з відстані перевезення вантажу і швидкості руху рухомого складу;
– з типу дорожнього покриття, стану і ширини проїзної частини, рельєфу і плану дороги, інтенсивності руху, динамічних якостей рухомого складу і т.д.
50. Методи визначення обсягу перевезення:
- балансовий, нормативний, метод прямого обліку;
– списочний, нормативний, метод прямого обліку;
– розрахунковий, балансовий, нормативний;
– балансовий, нормативний, метод прямого обліку, відповідності між готовою продукцією і сировиною на її одержання.
51. Транспортний комплекс є
- динамічною системою;
- статичною системою;
- динамічною і статичною системою;
– інше.
52. Обсяг перевезень
- сукупність однорідних вантажних одиниць, одночасно переміщуваних по одному загальному маршруті (по одному транспортному документі);
- маса вантажу в натуральному вираженні, доставлена від місця виробництва до місця споживання;
- кількість тонн вантажу, що планується перевезти.
53. Нагромадження
- операція зосередження в процесі переміщення в одному місці необхідної кількості переміщуваних однорідних вантажів, викликуваних вимогами виробництва або інших причин;
-операція укрупнення вантажної одиниці укладанням більш дрібних одиниць на загальний піддон або в тару більшого розміру в строго встановленому порядку з визначеною просторовою орієнтацією, і в разі потреби наступним скріпленням пакета;
- операція розміщення вантажів у визначеному порядку для збереження або тимчасового нагромадження;
-операція переміщення вантажу з місця постійного збереження або тимчасового нагромадження на транспортний засіб.
54. Нерівномірність перевезення
– це зміна обсягу перевезень у тоннах у часі;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу через визначений перетин транспортного шляху;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу через визначений перетин транспортного шляху у визначеному напрямку.
55. Для визначення відстані застосовується
- відстань, відстань як час, витрачена на рух між пунктами;
– відстань, відстань як час, витрачена на рух між пунктами, і відстань як число необхідних транспорту циклів;
– відстань як час, витрачена на рух між пунктами, і відстань як число необхідних транспорту циклів;
– відстань і відстань як число необхідних транспорту циклів.
56. Вантажопотік
- це зміна обсягу перевезень у тоннах у часі;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу через визначений перетин транспортного шляху;
– визначається як обсяг перевезень, що проходить в одиницю часу через визначений перетин транспортного шляху у визначеному напрямку.