Зразок роботи
ВСТУП
Постановка проблеми. Швидкісні перевезення є показником розвитку країни в транспортній сфері, в економічному плані та в соціальному розвитку населення країни. Наразі для нашої країни швидкісний рух на залізниці знаходиться в межах 140–160 км/год. В світі ця швидкісна планка дещо вища і знаходиться на рівні 200–250 км/год, що дає змогу переймати закордонний досвід для покращення та розвитку мережі швидкісних перевезень України.
Україна як ніяка інша країна має гарні умови для розвитку швидкісного руху не лише в середині країни, а й на міжнародному рівні. Це для країни не що інше, як можливість вийти на світовий рівень. Тому найбільш актуальною сьогодні є організація швидкісного пасажирського руху.
Мета дослідження магістерської роботи – вивчення світового досвіду впровадження швидкісного руху залізницями та автомобільними шляхами, аналіз впровадження швидкісних перевезень в Україні та перспективи його розвитку.
Для досягнення поставленої мети було поставлено наступні задачі:
1. Проаналізувати сучасний стан та перспективи розвитку транспорту в Україні;
2. Визначити існуючи проблеми прискорення та шляхи їх вирішення;
3. Промоделювати перевізний процес як систему масового обслуговування
4. Проаналізувати сучасний стан та перспективи розвитку української залізниці;
5. Оцінити перспективи впровадження іноваційних на транспорті;
6. Спроектувати швидкісне автомобільно-залізничне сполучення.
Об'єкт дослідження магістерської роботи – швидкісні змішані перевезення.
Предметом дослідження магістерської роботи є інноваційні технології, що використовуються у швидкісних змішаних перевезеннях.
В процесі роботи використано 32 джерела. В роботі було використано методи системного аналізу, синтезу та узагальнення, економіко-математичні методи моделювання. Робота складається з чотрирьох розділів на 106 с., 3 додатків та восьми графічних аркушів, містить 10 рис., 28 табл.
Отже, потяги на магнітній подушці вважаються одним з найбільш перспективних видів транспорту майбутнього. Від звичайних поїздів і монорейок поїзда на магнітній подушці відрізняються повною відсутністю коліс - при русі вагони як би ширяють над одною широкою рейкою за рахунок дії магнітних сил. В результаті швидкість руху такого поїзда може досягати 400 км / год, і в ряді випадків такий транспорт може замінити собою літак. В даний час в світі реалізується на практиці тільки один проект магнітної дороги, званої також Transrapid.
Багатьом розробкам та проектам вже по 20-30 років. І головним завданням для їх творців є залучення інвесторів. Сама проблема транспорту досить істотна, адже часто ми купуємо деякі продукти так дорого, тому що багато витрачено на їх перевезення. Друга проблема - це екологія, третя - велика завантаженість транспортних шляхів, що збільшується рік від року, і для деяких видів транспорту на десятки відсотків.
Ще одне питання, яке може з'явитися в найближчому майбутньому, - це швидке проходження митниці. Насправді воно вирішується шляхом повної чіпізації всіх товарів. Чіпізація ще вигідна і тим, що ви, вірніше, вже ваші діти, зможуть прийти в магазин і отримати повну інформацію про товар за допомогою пристрою, що зчитує. Час рухається.
Отже, угорцям доведеться збудувати у себе на маршруті Вашарошнамень–Берегдароц ще один великий міст через Тису, який би відповідав вимогам швидкісної магістралі. Так само, як і взяти на себе більшість витрат на створення прикордонної інфраструктури КПП «Дийда». Зрештою, угорцям тут, як і з будівництвом траси М3, допоможе Євросоюз, який вже надав 85% фінансування від загальної суми в більш як €50 млн. Україні такої потужної фіндопомоги ЄС не надасть. Розраховувати можна хіба що на Світовий банк, який, схоже, підключився до проекту.
Зважаючи на складний гірський рельєф, навряд чи можна очікувати суттєвої перебудови нинішньої траси Мукачево–Львів. Тим більше, що в рамках попереднього капітального ремонту М-06 (Київ–Чоп) на цій дорозі вже зробили практично все можливе. Користувачі Facebook також доволі скептично поставилися до проекту Укравтодору.
Враховуючи швидкість, з якою вирішує питання українська сторона, у кращому разі десь 2020 року може постати відрізок автодороги Вашарошнамень–КПП»Дийда»–Мукачево. Фактично, Київ та Львів таким чином будуть сполучені однією з найкращих українських автомагістралей М-06 та угорською трасою М3 із Будапештом. Цей транспортний коридор хтось зможе назвати й автобаном. Але будь-який водій одразу побачить і відчує різницю між угорською та українською ділянками [13].
Розрахунок оцінки ефективності інвестиційного проекту щодо будування швидкісних доріг було проведено в MS Excel.
В додатку А наведено результати аналізу інвестиційного проекту побудови швидкісної автомобільно-залізничної дороги «південь України – країни ЄС». В першому стовпці було наведено витрати на побудову автомобільного шляху, в другому – залізничного. Причому кошти на ці потреби будуть розбиті на 15 років. Далі розраховано сумарні витрати на побудову всього змішаного сполучення і накопичені витрати. Аналогічно розрахований ефект від реалізації даного проекту: окремо для автомобільного сполучення, окремо – для залізничного і визначено сумарний та накопичений дохід. Інтегральний ефект від реалізації проекту розрахований в останньому стовпці таблиці і становить 29 795 170 000 грн за 15 років експлуатації шляху. Термін окупності даного проекту – 10 років. Індекс прибутковості інвестицій – 1,05. Аналогічно було розраховано показники ефективності інвестиційного проекту побудови швидкісної автомобільно-залізничної дороги «схід України – країни ЄС» (додаток Б). Інтегральний ефект від реалізації проекту розрахований в останньому стовпці таблиці і становить 42 165 255 000 грн за 15 років експлуатації шляху. Термін окупності даного проекту – 9 років. Індекс прибутковості інвестицій – 1,06.
ВИСНОВКИ
Швидкісні перевезення є показником розвитку країни в транспортній сфері, в економічному плані та в соціальному розвитку населення країни. Наразі для нашої країни швидкісний рух на залізниці знаходиться в межах 140–160 км/год. В світі ця швидкісна планка знаходиться на рівні 200–250 км/год, що дає змогу переймати закордонний досвід для покращення та розвитку мережі швидкісних перевезень України. Україна має гарні умови для розвитку швидкісного руху як в середині країни, так і на міжнародному рівні. Це для країни можливість вийти на світовий рівень. Тому найбільш актуальною сьогодні є організація швидкісного пасажирського руху.
У даній магістерській роботі була розкрита тема перспективи використання інноваційних технологій для швидкісних змішаних перевезень.
У вступі викладено актуальність роботи, сформульовано мету та задачі дослідження, наведена наукова новизна одержаних результатів, показано їх практичне значення та апробація результатів магістерської роботи.
На основі отриманих результатів наведемо наступні висновки:
1. В першому розділі було проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку автомобільного транспорту в Україні, а також української залізниці. Було виділено передумови виникнення швидкісного руху в Україні, розглянуто історію розвитку швидкісного руху в Україні.
2. В другому розділі розглянуто вибір виду відправки на основі розрахунку рівновигідної дальності транспортування та аналізу повної вартості. Також було названо шляхи підвищення ефективності залізничного та автомобільного транспорту.
3. В третьому розділі було спроектовано швидкісне автомобільно-залізничне сполучення, що поєднує Південь та Схід України із країнами ЄС. Розраховано ефективність даного інвестиційного проекту.
4. Останній розділ присвячений моделюванню складових перевізного процесу як систем масового обслуговування.