Зміст
1. Державне регулювання ринку товарів. Вплив податків та дотацій на ринкову рівновагу
2. Ефективність Парето: зміст та графічна інтерпретація
Задача
Споживач весь свій дохід витрачає на два товари: А та В. Дані таблиці характеризують криву байдужості споживача. Ціна товару А становить 10 грн., а В – 7,5 грн. Дохід споживача – 90 грн.
Набір Х (одиниць) У (одиниць)
1 1 15
2 2 10
3 3 8
4 4 7
5 5 6
6 6 5
Завдання:
1.Зобразити криву байдужості
2.Побудувати бюджетну лінію споживача
3.Визначити оптимальний набір товарів А та В, який максимізує корисність споживача
4. Визначити граничну норму заміни АВ та її динаміку, якщо споживач послідовно змінює уподобання щодо споживчих кошиків від першого до шостого.
Тести
1. Що з переліченого нижче вивчає мікроекономіка:
а) виробництво в масштабі усієї економіки;
б) виробництво молока та динаміку його ціни;
в) чисельність зайнятих у господарстві;
г) загальний рівень цін.
2. Продукт має корисність, якщо він:
а) здатний задовольнити яку-небудь потребу споживача;
б) потребує зростаючої кількості ресурсів для виробництва;
в) відображає закон попиту;
г) є доступним за ціною для споживача .
3. Положення та нахил кривої байдужості для окремого споживача безпосередньо залежить від:
а) його вподобань та розміру доходу;
б) цін на товари;
в) його переваг, доходу та цін на товари;
г) тільки від споживчих переваг.
4. Основним мотивом поведінки економічних суб'єктів є:
а) допомога ближньому;
б) мінімізація ризику;
в) максимізація вигоди;
г) виробництво споживчих товарів.
5. Гранична корисність визначається як:
а) відношення загальної корисності до обсягу споживання;
б) приріст загальної корисності при зростанні обсягу споживання блага на
одиницю;
в) сума загального попиту на благо ;
в) корисність, від якої споживач відмовляється заради одержання додаткової
одиниці іншого товару.
6. Закон спадаючої граничної корисності ілюструє:
а) зниження корисності товарів при збільшенні доходу споживача;
б) зменшення корисності, яку приносить споживачеві кожна додаткова одиниця товару;
в) рівність граничних корисностей у розрахунку на одиницю їх ціни;
г) відношення граничних корисностей до цін товарів першої необхідності.
7. Що не можна віднести до методів мікроекономіки:
а) рівноважний аналіз;
б) контентний аналіз;
в) граничний аналіз;
г) моделювання.
8. Серед наведених тверджень знайдіть неправильне:
а) кожна точка на кривій байдужості означає різну комбінацію двох товарів;
б) всі точки на кривій байдужості означають однаковий рівень доходу;
в) кожна точка на лінії бюджетних обмежень означає різну комбінацію товарів;
г) всі точки на кривій байдужості означають однаковий рівень задоволення ипотреб.
9. Які з наборів товарів є рівноцінними з точки зору їх корисності для споживача:
а) С і D;
б) А і В ;
в) А і С;
г) В і D.
(відповідь залежить від товару та його корисності)
10. Загальна корисність зростає тільки у разі, якщо гранична корисність:
а) збільшується;
б) зменшується;
в) є величиною позитивною;
г) збільшується низькими темпами.
11. Нормативний аналіз — це:
а) пояснення вірності чи помилковості економічних дій;
б) пояснення і прогнозування економічних дій;
в) вивчення законодавчих актів;
г) правильної відповіді немає.
12. Теорія поведінки споживача передбачає, що споживач може максимізувати:
а) загальну корисність;
б) середню корисність;
в) граничну корисність;
г) кожну з перелічених величин.
13. Попит на товар можна назвати нееластичним, якщо:
а) коефіцієнт еластичності більший за одиницю;
б) коефіцієнт еластичності менший за одиницю;
в) зниження ціни супроводжується зниженням обсягу попиту;
г) зниження ціни супроводжується підвищенням обсягу попиту.
14. Гранична норма технологічного заміщення працею капіталу має вигляд:
а) АК МРК = AL MPL;
б) MRTSLK = MPL/MPK;
в) MRTSLK = MP/AL;
г) MRTSLK = -AK/AL.
15. Економічний прибуток:
а) буде менший за бухгалтерський прибуток;
б) буде більший за бухгалтерський прибуток;
в) дорівнюватиме бухгалтерському прибутку;
г) будь-що з наведеного залежить від ситуації.
16. Які параметри коефіцієнта еластичності з доходу характеризують неякісний товар:
а) Е >;
б) Е. < 0;
в) Е. > 0;
г) Е, <.
17. Середній продукт змінного фактора — це:
а) загальний обсяг випуску продукції, який відповідає певній кількості змінного фактора за умови незмінності усіх інших факторів;
б) збільшення сукупного продукту змінного фактора відносно до збільшення змінного фактора на одну одиницю;
в) відношення граничного продукту до кількості змінного фактора, що зайнята у виробництві;
г) відношення сукупного продукту змінного фактора до кількості цього фактора, що зайнята у виробництві.
18. Змінні фактори виробництва — це фактори:
а) що можуть бути змінені при зміні випуску продукції;
б) що не залежать від зміни обсягу випуску продукції;
в) ціна яких не стабільна;
г) ціна на які контролюється державою.
19. Базова формула для обчислення коефіцієнта цінової еластичності попиту — це відношення:
а) відносної зміни обсягу попиту до відносної зміни ціни;
б) абсолютного зниження обсягу попиту до абсолютного підвищення ціни;
в) абсолютного зниження ціни до абсолютного підвищення обсягу попиту;
г) відносної зміни ціни до відносної зміни обсягу попиту.
20. Крива, що показує усі можливі варіанти комбінації факторів виробництва, використання яких приводить до однакового випуску продукції:
а) лінія зростання;
б) ізокванта;
в) ізокоста;
г) постійний ефект масштабу виробництва.
21. Довготерміновий період — це відрізок часу, протягом якого:
а) усі фактори виробництва постійні;
б) фірма не може змінити розміри своїх споруд, але може змінити ступінь завантаження машин і обладнання;
в) фірма не може змінити ні розміри своїх споруд, ні кількість машин і обладнання;
г) усі фактори виробництва змінні.
22. Яке з поданих нижче тверджень не характеризує еластичний попит :
а) відносна зміна обсягу попиту більша за відносну зміну ціни;
б) коефіцієнт еластичності менший від одиниці;
в) покупці чутливі до зміни ціни;
г) загальна виручка знижується, якщо ціна зростає.
23. Досягнення максимального обсягу випуску при певній технології означає, що:
а) середній продукт досягає свого максимуму, а граничний продукт дорівнює нулю;
б) середній і граничний продукти дорівнюють один одному;
в) досягається максимум значень граничного продукту при мінімальних значеннях середнього продукту;
г) граничний продукт дорівнює нулю, а середній продукт знижується.
24. Яке з цих тверджень характеризує сукупні витрати:
а) FC + VC; б) VC - FC; в) FC + VC + МС; г) (FC + VC)/Q.
25. Крива пропозиції досконало конкурентної фірми в короткотерміновому періоді є:
а) частина кривої середніх змінних витрат, що лежить над кривою граничних витрат;
б) крива граничних витрат, що лежить вище кривої середніх змінних витрат;
в) частина кривої граничних витрат, що лежить вище кривої середніх сукупних витрат;
г) крива граничних витрат.
26. У моделі монополії вважається, що:
а) продавці і покупці сприймають ціни як задані;
б) проникнення на ринок нових фірм не обмежене;
в) у покупців обмежений вибір;
г) виробляється стандартизована продукція.
27. Якщо монополія в галузі замінюється на монополістичну конкуренцію, то від цього:
а) виграють продавці; б) виграють покупці;
в) ніхто не виграє; г) виграють і продавці, і покупці.
28. Якщо підприємство в умовах досконалої конкуренції максимізує прибуток, то:
а) прибуток на одиницю продукції може бути максимальний, але не обов'язково;
б) прибуток на одиницю продукції максимальний;
в) прибуток на одиницю продукції мінімальний;
г) існує надлишок ресурсів для виробництва продукції.
29. Цінова дискримінація — це:
а) дискримінація в оплаті праці робітників;
б) продаж за різними цінами однієї і тієї ж продукції різним покупцям;
в) підвищення ціни на товар більш високої якості;
г) експлуатація за рахунок встановлення більш високих цін на споживчі
товари.
30. Монополістична конкуренція характеризується тим, що:
а) фірми, що діють на цьому ринку, випускають диференційовану продукцію;
б) фірми можуть абсолютно вільно вступати в ринок і виходити з нього;
в) на ринку діє невелика кількість фірм;
г) фірми знаходяться у взаємозалежності між собою.
31. Якщо при обсязі виробництва, що задовольняє умову МР = МС, сукупний дохід менший від сукупних змінних витрат, підприємство в умовах досконалої конкуренції має :
а) закрити виробництво;
б) виробляти продукцію та мати прибуток або не мати прибутку;
в) збільшувати обсяг виробництва;
г) виробляти продукцію, але нести збитки.
32. На відміну від конкурентної фірми монополіст:
а) може призначати будь-яку ціну на товар;
б) максимізує прибуток за умови МР = МС;
в) при певній кривій попиту може вибирати комбінацію ціни і обсягу випуску, яка дає максимум прибутку;
г) може виробити будь-який обсяг продукції і продати її за будь-яку ціну.
33. Що не належить до методів ведення нецінової конкуренції:
а) реклама; б) надання гарантійного обслуговування;
в) надання споживацького кредиту; г) сезонний розпродаж товарів.
34. Що з наведеного є ознакою лише досконало конкурентного ринку:
а) фірма не має ринкової влади; б) лінія попиту є лінією середньої виручки
фірми; в) фірма максимізує прибуток;
г) фірма одержує економічний прибуток в довготерміновому періоді.
35. У довготерміновому періоді рівновага на монопольному ринку означає,
що товари продаються за цінами, які:
а) перевищують граничні витрати; б) дорівнюють граничним витратам;
в) дорівнюють граничному доходу; г) дорівнюють середнім витратам.
36. Для ринку монополістичної конкуренції не є характерним:
а) відносно великі витрати на виробництво і реалізацію продукції;
б) обмежений контроль над цінами;
в) неможливість впливу на еластичність попиту з боку виробника;
г) використання засобів нецінової конкуренції.
37. Економічна модель не є:
а) ідеальним типом економіки або політики;
б) інструментом для економічних прогнозів;
в) поясненням, як функціонує економіка та її окремі сектори;
г) комплексом економічних принципів.
38. Які з наведених факторів визначають зміну величини попиту на продукт В:
а) зміна ціни товару-замінника;
б) зміна ціни товару В;
в) зростання доходів споживача;
г) зміна смаків споживача.
39. Які з наведених факторів спричиняють зміщення кривої попиту на
товар А ліворуч:
а) зростання населення; б) зниження ціни товару-субституту В;
в) зростання грошових доходів; г) підвищення ціни товару-субституту В.
40. Щоб максимізувати корисність за обмеженого бюджету, споживач повинен:
а) не купувати товари низької якості; б) бути впевненим, що ціна кожного
товару дорівнює граничній корисності грошей;
в) розподіляти дохід таким чином, щоб остання грошова одиниця, витрачена на купівлю товару, приносила такий же приріст корисності, як і грошова одиниця, витрачена на купівлю іншого товару;
г) врівноважувати граничні корисності останніх одиниць товарів, що
купуються.
41. Якщо еластичність попиту на товар становить 2,5 і ціна знижується від
2 грн. до 8 грн., то:
а) обсяг попиту підвищився на 2,5 відсотка; б) обсяг попиту знизився на 2,5
відсотка; в) обсяг попиту підвищився на 25 відсотків;
г) правильної відповіді немає.
42. Досягнення максимального обсягу випуску при певній технології означає, що:
а) середній продукт досягає свого максимуму, а граничний продукт дорівнює нулю;
б) середній і граничний продукти дорівнюють один одному;
в) середній продукт досягає свого максимуму, а граничний продукт дорівнює нулю;
г) граничний продукт дорівнює нулю, а середній продукт знижується.
43. В умовах досконалої конкуренції ціна дорівнює мінімальним середнім витратам:
а) завжди; б) у довготерміновому періоді;
в) ніколи; г) у короткотерміновому періоді.
44. У короткотерміновому періоді конкурентна фірма, яка максимізує прибуток або мінімізує збитки, не буде продовжувати виробництво, якщо:
а) ціна продукту нижча мінімальних середніх витрат;
б) середні постійні витрати вищі за ціну продукту;
в) ціна продукту нижча граничних витрат;
г) ціна продукту нижча мінімуму середніх змінних витрат.
45. Досконало конкурентна фірма — це:
а) фірма, яка використовує методи тільки легальної конкуренції;
б) фірма, яка не впливає на формування ринкової ціни;
в) фірма, яка використовує будь-які форми конкурентної боротьби;
г) фірма, якій вдається встановити бажану ціну в конкурентній боротьбі.
46. Якщо фірма, яка діє на досконало конкурентному ринку, скоротить
пропозицію своєї продукції, то це:
а) не здійснить ніякого впливу на ринок;
б) призведе до зниження ринкової ціни продукту;
в) виготовлення прототипу товару та проектування обладнання;
г) оцінки ідей відносно задоволення основного попиту.
47. Якщо на ринку виконуються умови досконалої конкуренції, то в точці
короткотермінової рівноваги за будь-яких умов ціна товару:
а) буде дорівнювати середнім витратам; б) буде дорівнювати граничним
витратам; в) дорівнюватиме його граничній корисності;
г) дорівнюватиме сукупним витратам.
48. Нехай підприємство в умовах досконалої конкуренції реалізує 300
одиниць продукції по 2 грн. за одиницю. За цього рівня виробництва
сукупні фіксовані витрати дорівнюють 100 грн., а сукупні змінні витрати —
400 грн. Виходячи з цього, можна сказати, що підприємство:
а) має прибуток, але не обов'язково максимальний;
б) максимізує прибуток; в) зазнає збитків;
г) має зупинити виробництво в короткотерміновому періоді.
49. Правило MR = МС спрацьовує:
а) тільки в умовах досконалої конкуренції;
б) у короткотерміновому, але не у довготерміновому періодах;
в) у довготерміновому, але не у короткотерміновому періодах;
г) і в короткотерміновому, і в довготерміновому періодах.
50. Ресурси розміщуються ефективно, якщо обсяг виробництва відповідає
умові :
а) Р = МС;
б) МС = AVC;
в) Р = AFC ;
г) Р = ЛКС.
51. Монополіст, котрий максимізує прибуток буде знижувати ціну на свій продукт, якщо:
а) середні витрати знижуються;
б) витрати на рекламу збільшуються;
в) граничний дохід вищий за граничні витрати;
г) граничний дохід дорівнює граничним витратам.
52. Прикладом чого є твердження "Приватні вузи встановлюють плату за
навчання для іногородніх студентів вищу, ніж для тих, хто мешкає в цій
місцевості":
а) монополії у вищій освіті; б) цінової дискримінації;
в) відсутності контролю держави над вищою освітою;
г) неефективного розподілу ресурсів у вищій школі.
53. Монополіст, який бажає максимізувати прибуток, завжди виробляє
такий обсяг продукції, за якого:
а) попит нееластичний або одиничної еластичності;
б) еластичний або одиничної еластичності;
в) монополіст не бере до уваги еластичність попиту;
г) одиничної еластичності.
54. Монополіст може продати 10 одиниць товару за ціною100 грн. за
одиницю, але продаж 1-ї одиниці товару викликає зниження ціни до 99,5
грн. Чому буде дорівнювати граничний дохід при переході виробництва з0
до 1 одиниць?
а) 100; б) 99,5; в) 94,0; г) 94,5.
55. Яке з цих перелічень зміни значень загальної корисності під впливом
збільшення обсягу продукції на одиницю товару ілюструє дію закону
спадаючої граничної корисності:
а) 400; 500; 600; 700; б) 200;00; 700;000; в) 200; 250; 270; 280;
г) 150; 350;50; 600
56. Ціна товару одиниці X складає 1,5 грн., а товару У — 1 грн. Якщо
споживач оцінює граничну корисність товару У у 30 умовних балів, то при
якій граничній корисності товару X він максимізує корисність набору з
цих двох товарів:
а) 30 балів; б) 20 балів;
в) 45 балів;
г) 15 балів
57. Який з етапів побудови моделі є першочерговим:
а) пізнання мотивів поведінки суб'єктів;
б) кількісний виклад взаємозв'язків;
в) пізнання взаємодії суб'єктів;
г) збір та обробка фактів.
58. Загальний рівень цін та безробіття вивчається у курсі:
а) макроекономіки; б) менеджменту;
в) міжнародних фінансів; г) мікроекономіки.
59. Макроекономіка — це наука, що вивчає:
а) економіку в цілому;
б) поведінку і взаємодію окремих суб'єктів;
в) виключно економічні відносини між людьми;
г) як раціонально управляти домашнім господарством.
60. Мікросистема — це:
а) система поглядів; б) система економічних питань;
в) система відносин; г) система законодавчих актів.
61. Мікроекономіка, як самостійний розділ економічної науки, з'явилася:
а) наприкінці XX століття; б) наприкінці XIX століття;
в) у XVI столітті; г) у XVII столітті.
62. Макроекономіка визначається як наука що вивчає:
а) економічні процеси, що відбуваються в національній економіці;
б) тільки роль держави в економіці;
в) глобальні тенденції економічного розвитку людства;
г) ті ж проблеми, що і політична економія.
63. Мікроекономічний аналіз є характерним для:
а) кейнсіанської теорії; б) інституціалізму;
в) неокласичної теорії; г) марксизму.
64. U = f (QxQa... Qn) — це функція:
а) граничної корисності;
б) кривої байдужості;
в) бюджетної лінії;
г) загальної корисності.
65. Коли відносна ціна одного з двох товарів —4, а гранична норма
заміщення також дорівнює 4, то споживач максимізує корисність:
а) споживаючи тільки один з цих товарів; б) споживаючи обидва товари у
співвідношенні 4:1; в) споживаючи обидва товари в рівних кількостях;
г) цієї інформації для висновку недостатньо
66. Пан Сидорчук вважає, що йому однаково корисно споживати 8 склянок молока і 3 склянки кефіру чи 6 склянок молока і кефіру. У цьому
випадку гранична норма заміщення кефіру на молоко дорівнює:
а) 6 : 1; б) 4 : 6; в) 1 : 2; г) 2 : 4.
67. Віктор помітив, що він отримує 10 додаткових одиниць корисності від
споживання останнього шоколадного батончика і 20 додаткових одиниць
корисності від споживання останньої порції бананового морозива. Ціна
батончика — 2 грн., бананового морозива — 5 грн. Як поступить Віктор
для максимізації загальної корисності з урахуванням бюджетних
обмежень:
а) споживатиме більше морозива і менше батончиків; б) залишить
споживання без змін; в) споживатиме більше батончиків і менше морозива;
г) споживатиме більше і батончиків, і морозива.
68. Нахил бюджетної лінії відображає:
а) кількість одного блага, яку споживач згоден поміняти на таку ж кількість
іншого блага, щоб залишитися на тому ж рівні добробуту;
б) межі можливого споживання двох благ при певних цінах на них;
в) співвідношення цін двох благ;
г) підвищення граничної норми заміщення одного блага іншим.
69. При заданих цінах на продукти харчування стан сімейного бюджету
має тенденцію до:
а) збільшення в міру зростання доходу; б) зменшення в міру зростання
доходу; в) зменшення в міру зменшення доходу; г) правильної відповіді немає.
70. Якщо споживання неякісних товарів має тенденцію зростати в міру
збільшення цін на них, то це:
а) парадокс Гіффена;
б) закон Енгеля;
в) ефект заміщення;
г) ефект доходу.
71. Якщо величина попиту товару А зростає разом з ціною, то товар А є:
а) товаром Енгеля; б) малоцінним товаром; в) звичайним товаром;
г) товаром Гіффена.
72. Якщо ціна товару збільшується, ефект заміщення означає зменшення:
а) споживання цього товару і збільшення споживання інших товарів;
б) споживання цього товару й інших товарів;
в) споживання тільки цього товару;
г) споживання цього товару і ніяких змін у споживанні інших товарів.
73. Ефект доходу означає:
а) підвищення грошових доходів дає змогу споживачеві купувати меншу
кількість нормальних товарів;
б) зменшення ціни товару дозволяє споживачеві купувати більше цього
товару, оскільки він стає дешевшим від інших товарів;
в) ті зміни у споживанні, що спричинені зміною реального доходу
споживача під впливом руху цін;
г) якщо ціна товару знижується, споживач має змогу купити більше усіх
товарів за певного грошового рівня доходу.
74. Якщо ціна нормального товару А знижується, то ефект доходу:
а) та заміщення дозволяють споживачеві придбати менше цього товару;
б) та заміщення дозволяють споживачеві придбати більше цього товару;
в) дозволяє купувати менше, а ефект заміщення — більше цього товару;
г) дозволяє купувати більше, а ефект заміщення — менше цього товару.
75. Якщо ціна товару зростає, ефект заміщення спонукає споживача
придбати менше товару, оскільки:
а) товар тепер дорожчий порівняно з іншими товарами;
б) реальний дохід споживача зменшується;
в) реальний дохід споживача зростає;
г) товар тепер менш дорогий порівняно з іншими товарами.
76. Для товару Гіффена:
а) ефект заміщення більший ефекту доходу;
б) обсяг споживання зростає зі збільшенням доходу,
в) ефект заміщення менший ефекту доходу;
г) лінія попиту має від'ємний нахил.
77. Якщо крива "дохід—споживання" має позитивний нахил, то:
а) обидва товари неякісні; б) один товар неякісний;
в) обидва товари нормальні; г) усі відповіді неправильні.
78. Ефект заміщення спрацьовує, коли:
а) скорочення грошових доходів спонукає споживача придбати більше
нормальних товарів;
б) зниження ціни товару дозволяє споживачеві купувати його більше,
порівняно з іншими товарами за певного рівня грошових доходів;
в) рівновага споживача може бути досягнута лише коли споживач купує
товари-субститути;
г) при підвищенні ціни товару споживач має змогу купити його більше за
рахунок скорочення споживання інших товарів.
79. Коефіцієнт цінової еластичності попиту показує:
а) реакцію покупця на зміну ціни; б) ступінь зміщення кривої попиту
внаслідок зміни доходів; в) нахил кривої попиту;
г) як бізнесмени можуть повертати свої фіксовані витрати.
80. Ціна товару X знизилась з 100 до 90 грн., завдяки чому обсяг попиту
виріс з 50 до 90 шт. Ми можемо зробити висновок, що попит на товар X:
а) знизився; б) має одиничну еластичність;
в) еластичний; г) нееластичний;
81. Якщо попит на товар А нееластичний, то підвищення ціни товару А на
3 % приведе до таких наслідків:
а) зниження обсягу попиту на товар А більш ніж на 3 відсотки;
б) підвищення обсягу попиту на товар А більш ніж на 3 відсотки;
в) зниження обсягу попиту на товар А менш ніж на 3 відсотки;
г) підвищення обсягу попиту на товар А менш ніж на 3 відсотки.
82. Абсолютно еластичний попит описується лінією:
а) розміщеною паралельно горизонтальній осі;
б) спрямованою вгору і праворуч;
в) розміщеною паралельно вертикальній осі;
г) яка не може бути показана у двох вимірах.
83. Для яких товарів перехресна еластичність попиту дорівнює нулю:
а) товарів-субститутів; б) доповнюючих товарів;
в) товарів розкоші; г) товарів, що не мають замінників.
84. Еластичність попиту за доходами залежить від:
а) ціни; б) смаків споживачів;
в) рівня грошового доходу; г) пропонування певного товару.
85. Якщо зменшення ціни на 10 відсотків приведе до підвищення величини
попиту на 16 відсотків, то такий попит:
а) еластичний; б) нееластичний; в) одиничної еластичності;
г) абсолютно еластичний.
86. Якщо, незважаючи на зміну ціни товару, загальна виручка не
зміниться, коефіцієнт цінової еластичності:
а) більший; б) дорівнює 0; в) менший; г) дорівнює 1
87. Якщо довільна кількість товару продається за однаковою ціною, то
попит на цей товар є:
а) абсолютно нееластичний;
б) абсолютно еластичний;
в) нееластичний;
г) попитом одиничної еластичності.
88. Якщо попит на сільськогосподарську продукцію нееластичний, то при
високому врожаї доходи фермерів:
а) зростуть, оскільки збільшиться обсяг проданої продукції;
б) залишаться незмінними, оскільки відносне збільшення обсягу продажу
буде дорівнювати відносному зниженню цін;
в) скоротяться, оскільки відносне зниження цін буде більшим, ніж відносне
збільшення обсягу продажу;
г) зростуть, оскільки відбудеться зростання цін на продукцію, викликане
збільшенням попиту .
89. Період часу, достатній для зміни кількості застосованої праці, але не
достатній для зміни кількості капіталу:
а) довготерміновий; б) короткотерміновий;
в) миттєвий; г) не має виміру.
90. При зростанні обсягів виробництва ізокванта буде пересуватися:
а) вниз і вправо; б) вгору і вправо; в) вгору і вліво; г) вниз і вліво.
Список використаних джерел