КУРСОВА РОБОТА з дисципліни «Мікроекономіка» на тему: «Ринковий механізм і ринкова рівновага» (ID:893189)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ
Розділ 1. Ринковий механізм і ринкова рівновага
1.1. Ринкова рівновага за Вальрасом та Маршалом
1.2 Нетипові випадки ринкової рівноваги
Розділ 2. Моделювання поведінки ринкових суб’єктів:
2.1. Аналіз попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
2.2. Теорія витрат
2.3 Моделювання поведінки фірми на ринку досконалої конкуренції
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Зразок роботи
ВСТУП
За своїм змістом поняття «економічна рівновага» досить просте. Під ним розуміють такий стан економіки, при якому досягається стале урівноваження та взаємне збалансування структур, що протистоять одна одній (виробництво і споживання, попит і пропозиція тощо).
Епіцентром формування рівноваги в ринковій економіці є потреби людини. Тому вихідною ланкою багатоструктурного механізму ринкової рівноваги є рівновага між платоспроможним попитом населення і пропозицією.
У ринковій економіці основною ланкою врівноваження попиту і пропозиції є природна ціна продукції, що реалізується, або ціна рівноваги. Вона формується в точці перетину кривих попиту і пропозиції й визначається як базова ціна, до змін якої змушена пристосовуватися економіка: зростання ціни приводить до розширення пропозиції порівняно з попитом, а падіння – до розширення попиту порівняно з пропозицією.
Актуальність теми визначається тим, що сучасна ринкова економіка в умовах вільної конкуренції, постійної зміни цін, регулювання економічних процесів на основі зміни співвідношення попиту і пропозиції здатна уникнути хаотичного розвитку і досягти загальної рівноваги.
Метою даної курсової роботи є освітлення поняття «ринкова рівновага» та нетипових випадків рівноваги, методів її досягнення.
В рамках мети можна виділити наступні завдання: дослідити ринкову рівновагу, визначити основні положення щодо рівноваги за Вальрасом та Маршалом, розглянути нетипові її випадки.
У відповідності до поставлених завдань, курсова робота складається зі вступу, 2-х розділів, висновків та списку використаних джерел.
РОЗДІЛ 1 РИНКОВА РІВНОВАГА ЗА ВАЛЬРАСОМ ТА МАРШАЛОМ
1.1 Ринковий механізм і ринкова рівновага
Ринкова рівновага – ситуація максимальної ефективності економіки коли Qd=Qs ціна рівноваги задовольняє обидві сторони продавця і споживача. Ринкова рівновага – ситуація максимальної ефективності економіки коли Qd =Qs ціна рівноваги задовольняє обидві сторони продавця і споживача. (рис.1)
Рис. 1 – Ринкова рівновага
Рисунок 1 показує, що за ціни р1 на ринку спостерігатиметься перевиробництво товарів, а за ціни р2 – їх дефіцит.
Існує два підхода до аналізу встановлення рівноважної ціни: Л.Вальраса і А.Маршалла. Головним в підході Л.Вальраса є різниця в об’ємі попиту (пропозиції). Якщо існує надлишок попиту Q2-Q2 при ціні р1 (Рис. 2), то внаслідок конкуренції покупців відбувається зростання ціни до тих пір, поки не зникає надлишок. У випадку надлишку пропозиції (при р2) конкуренція продавців призводить до зникнення надлишку.[1]
Пристосування ринку за Вальрасом – ситуація, за якої на ринку відбувається спочатку зміна ціни і лише після встановлення рівноважної ціни починаються господарські трансакції, під час яких визначається рівноважний обсяг попиту й пропозиції.
Якщо існує надлишок попиту (дефіцит) або пропонування (перевиробництво), то він долається шляхом конкуренції покупців або продавців через зростання або зниження цін. Цей метод типовий в короткостроковому періоді.
Головним в підході Маршалла є різниця цін р1-р2. Маршалл виходить з того, що продавці перш за все реагують на різницю ціни попиту і пропозиції. Чим більша ця різниця, тим більше стимулів для росту пропозиції. Збільшення (зменшення) об’єму пропозиції скорочує цю різницю і тим самим сприяє досягненню рівноважної ціни.(Рис.3).
Пристосування ринку за Маршаллом – ситуація, за якої на ринку в стані нерівноваги відбувається зміна обсягів попиту й пропозиції, в результаті чого встановлюється рівноважна ціна.
Продавці насамперед реагують на різницю ціни попиту і ціни пропонування. Чим більше цей розрив, тим більше стимулів для зростання пропонування, і навпаки. Збільшення (зменшення) обсягу пропонування скорочує цю різницю і тим самим сприяє досягненню рівноважної ціни. Цей метод типовий в довгостроковому періоді.
Інші роботи з даної категорії: