0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Дизайн нового товару (ID:1018707)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Маркетинг
Сторінок: 39
Рік виконання: 2019
Вартість: 470
Купити цю роботу
Зміст
Зміст ВСТУП………………………………………………………………………… 3 РОЗДІЛ І. Теоретичні засади щодо застосування дизайну нового товару………………………………………………………………………… 7 1.1 Поняття «дизайн», його об’єкти і способи його впровадження…………………………………………………………… 7 1.2 Роль технічної естетики та ергономіки в підвищенні конкурентоспроможності товару………………………………………………………………….. 17 РОЗДІЛ ІІ. Практичні аспекти використання нового товару на підприємствах……………………………………………………………….. 21 2.1 Види нового товару і порядок його створення……………………………………………………………………... 21 2.2 Концепції впровадження нового товару на промислових ринках………………………………………………………………………… 26 РОЗДІЛ ІІІ. Проблемні аспекти та рекомендації щодо застосування дизайну до нових товарів в українських підприємствах………………………………………………………………... 28 3.1 Проблеми при розробці дизайну нового товару………………………………………………………………………… 28 3.2 Перспективні методи вдосконалення дизайну товару………………………………………………………………………… 29 ВИСНОВКИ………………………………………………………………….. 33 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………………………………………… 38
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП………………………………………………………………………… 3 РОЗДІЛ І. Теоретичні засади щодо застосування дизайну нового товару………………………………………………………………………… 7 1.1 Поняття «дизайн», його об’єкти і способи його впровадження…………………………………………………………… 7 1.2 Роль технічної естетики та ергономіки в підвищенні конкурентоспроможності товару………………………………………………………………….. 17 РОЗДІЛ ІІ. Практичні аспекти використання нового товару на підприємствах……………………………………………………………….. 21 2.1 Види нового товару і порядок його створення……………………………………………………………………... 21 2.2 Концепції впровадження нового товару на промислових ринках………………………………………………………………………… 26 РОЗДІЛ ІІІ. Проблемні аспекти та рекомендації щодо застосування дизайну до нових товарів в українських підприємствах………………………………………………………………... 28 3.1 Проблеми при розробці дизайну нового товару………………………………………………………………………… 28 3.2 Перспективні методи вдосконалення дизайну товару………………………………………………………………………… 29 ВИСНОВКИ………………………………………………………………….. 33 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………………………………………… 38 ВСТУП Маркетинг - це складне, багатопланове явище, яке виникло в результаті розвитку ринкового господарства. Це філософія, стратегія, тактика мислення і дій всіх суб'єктів ринкових відносин від виробників до споживачів й урядових органів. Він динамічний, мінливий в залежності від галузі свого застосування, часу дії, параметрів навколишнього ринкового середовища, від інтересів цільових споживацьких груп. Маркетинг не може бути шаблоном, набором рецептів, він корисний і продуктивний лише за умови комплексного і системного його використання. Визначення і трактування терміну "маркетинг" різноманітні і охоплюють не одну галузь, але їх об'єднує одне ключове і визначальне словосполучення - задоволення потреб споживачів, зміст якого полягає у тісному зв'язку між комерційним успіхом підприємства на ринку серед конкурентів, а головне - в умінні якнайповніше і якнайякісніше задовольнити існуючі і потенційні потреби як реальних, так і потенційних споживачів. В економічно розвинених країнах в останнє десятиріччя з'явилися тенденції посилення значущості проблем підвищення якості життя, як основної мети соціально-етичного маркетингу, і приділення цій концепції все більшої уваги з боку держави та різних суспільних й громадських організацій. Спостерігається подальше розширення використання ідей маркетингу при рішенні найрізноманітніших проблем життя суспільства - причому, як на міждержавному рівні, національному і регіональному (макромаркетинг), так і на рівні окремих організацій (мікромаркетинг). Маркетинг являє собою фундаментальну концепцію господарювання в ринковій економіці, яку покладено в основу сучасного підприємництва. Застосування маркетингових засад сприяє динамічному розвитку ринкових відносин, науково-технічного прогресу, виробництва, торгівлі та надання послуг. Підприємства, які використовують маркетинг в своїй практичній діяльності, зазвичай, краще організовані і більш конкурентоспроможні. Провідником маркетингу завжди був і буде конкретний суб'єкт економічних відносин - підприємство. Але за умов існування зовнішніх чинників, на які не в змозі вплинути підприємство, ступінь використання маркетингових засад є обмеженим. За цих умов підприємства вирішують два основних взаємопов'язаних питання: де взяти кошти та ресурси на розвиток виробництва, а також, де знайти ринки збуту. В цей час населення шукає відповідь тільки на одне питання - де взяти кошти, щоб задовольнити нагальні свої потреби. Завдання маркетингу полягає саме в тому, щоб допомогти їх розв'язанню, а головне - наблизити ці дві системи одна до одної. Тому одною із актуальних тем є дизайн нового виду товару, його впровадження, представлення для цільової аудиторії, як клієнтів, так і потенційних конкурентів, а також життєвий цикл товару і шляхи, які він проходить протягом свого існування. Дизайн упаковки відіграє вирішальну роль в прийнятті рішення при покупці, в той час як споживач стоїть перед полицею з товаром в магазині. Дизайн упаковки, як один з ключових аспектів маркетингу, є основним фактором в найбільш успішних продуктах, випущених протягом останніх двох років. «Дизайн упаковки - це темна конячка в світі маркетингу. Йому приділяється значно менше уваги, порівняно з іншими маркетинговими інструментами, і його вплив, як правило, сильно занижено, - говорить Бен Шуберт, представник департаменту аналізу інноваційних практик Nielsen і співавтор дослідження. - Основи маркетингу, такі як, важливість розміщення продукту на полиці, дещо не дооцінюють через гонки маркетологів в розміщенні реклами в медіа просторі. Майже 60% рішень приймаються безпосередньо перед полицею в магазині, і 56% європейських споживачів кажуть, що магазини - головне джерело інформації перед покупкою нового продукту, в порівнянні з 45% споживачів, які дізнаються інформацію з ТБ реклами». «Яскравим прикладом ролі дизайну упаковки на старті запуску є Whiskas в Великобританії, Air Wick і Живе пиво Gold Mine, перше в Росії нефільтроване преміум пиво. Оскільки нефільтроване пиво має обмежений термін придатності, але більш свіжий смак, агентство бренду створило пляшку, яка нагадує свіжонаповнений келих пива. У підсвідомості споживачів виникла асоціація з освіжаючим смаком розливного пива і відчуття, ніби вони знаходяться в барі - коментує Бен Шуберт. - Пляшка дуже відрізнялася від традиційної упаковки пива, і продукт буквально розлетівся з полиць магазину». Бренд Whiskas пішов в новому напрямку в дизайні упаковки корму для кішок. «Наша нова упаковка допомагає власникам домашніх улюбленців купити правильне харчування для кота певного віку, - каже Джина Хед, старший бренд-менеджер Mars Petcare. - Особливості нового дизайну в маркуванні діапазону віку, на упаковці використані більш яскраві кольори, великі шрифти, більш яскрава фотографія корму і більше зображення кішки. Це може здатися простим, але в долі секунди, коли споживачі приймають рішення, який корм купити, ці дрібниці мають значення і надають споживачам впевненість в тому, що їх кіт отримує правильне харчування». Що стосується освіжувача повітря в спреї Air Wick Pure, тестування показало, що споживачам сподобалася нова формула продукту, яка в порівнянні з традиційним аерозолем, не залишає мокрих слідів на поверхнях, таких як меблі, одяг або шкіра. Тому для Airwick створили прозору пляшку, щоб підкреслити особливість аерозолю, який відразу розчиняється в повітрі без слідів. Рітейлери відразу ж відзначили цінність такого простого рішення, що дозволило виробникові підняти ціну на продукт на 20%, в порівнянні з іншими товарними пропозиціями. Бен Шуберт також навів приклад безалкогольного напою - переможця «проривних інновацій» 2015 року, щоб показати, скільки уваги маркетологам слід приділяти дизайну упаковки. «Виробник протестував більше 30 різних дизайнів пляшки, в той час як агентство запропонувало лише три або чотири варіанти на вибір, де потрібно було зупинитися на одному для подальшої розробки. Проаналізувавши більш 90 варіантів нового дизайну упаковки, ми бачимо, що ті бренди, які тестували мінімум 5 варіантів дизайну, отримали від споживачів чіткіше бачення їх смаків під час вибору продукту для покупки, ніж ті бренди, які використовували всього декілька варіантів упаковки». На сьогоднішній день для власників торгових марок все більшого попиту і рентабельності набуває розвиток упаковки як інструменту просування бренду. За оцінками виробників, лише зміна упаковки викликає ріст продаж на 5-30%. Тому вкладення капіталу в упаковку з достойною грошовою винагородою повертається за рахунок продажів, як наслідок, збільшення прибутку. Метою упаковки є привабити і одночасно викликати довіру. Будь-який товар має потребу в розробці дизайну кольорової, оригінальної і такої, що запам'ятовується упаковки. Емоції, що виникають при взаємодії з упаковкою, мотивують до придбання продукту і породжують прив'язаність до бренду. Звідси і виникає головне завдання розробки дизайну упаковки — сформувати прихильне ставлення кінцевого споживача до конкретного товару. І так як дизайн упаковки — є одним із основних інструментів мотивації здійснення покупки, є тим, що покупець бачить в першу чергу, то саме ним найшвидше і найефективніше привертати увагу клієнта і тим самим стимулювати до здійснення покупки. Щоб створити ефективний дизайн упаковки, єдиного креативу недостатньо. Розробка дизайну упаковки – це суміш розрахунку і стилю, маркетингу і творчості. Розробка дизайну упаковки повинна відбуватися в строгій відповідності з ідеологією бренду, лише тоді вона буде “працювати” на кінцеву мету — на збільшення об'ємів продажів. РОЗДІЛ І. Теоретичні засади щодо застосування дизайну нового товару 1.1 Поняття «дизайн», його об’єкти і способи його впровадження Під дизайном розуміють самостійний вид художньої діяльності, внаслідок якої проектується товар з визначеними естетичними властивостями, який здатний справити враження на клієнта та задовольнити його потреби в даний момент часу і у майбутньому. Дизайн є важливою складовою частиною конструювання виробів, оскільки саме він забезпечує зручність та приємність користування виробом, надаючи йому художньої виразності, гармонійно цілісної форми та інших властивостей. Дизайн - особлива сфера діяльності фахівця, що складається з інженерно-художньої та науково-організаційної розробки матеріального середовища людини. У специфічному значенні дизайн − художнє проектування предметів і естетичного образу промислових виробів, естетичне та функціональне упорядкування довкілля людини. Дизайн присутній у таких галузях художньої творчості, як: проектування, моделювання, промислова естетика, реклама тощо. Дизайн - інноваційна діяльність не через свій проблемний характер, а через постійну новизну завдання, вирішення якого вимагає інтеграції різноманітних видів діяльності. Дизайн - процес, який включає проектування та виготовлення, спрямований на адаптацію технології до потреб людини, на з'єднання краси та функції. Дизайн - це проектна творча діяльність, зумовлена об'єднанням наукових принципів з художніми в проектному образі, що створює ефект, недосяжний в будь-якому іншому проектуванні. Схожа діяльність може поширюватися на будь-яку зі сфер життєдіяльності. Дизайн (від англ. «проектувати, креслити, проект, план, малюнок») − вид діяльності, пов'язаний із проектуванням предметного середовища. Дизайн - це різновид художньо-проектної діяльності, що поєднує принципи зручності, економічності та краси. Інновація - обов’язкова форма існування дизайну, це засіб для вирішення проблем. Створюючи красиві речі необхідно знати, що краса - вища форма доцільності, гармонії з навколишнім світом. Не дивлячись на велику кількість визначень дизайну,що існують у сучасній літературній мові, практично всі автори посилаються, в першу чергу, на визначення, прийняте у 1964 році на міжнародному семінарі дизайнерів у Бельгії: «Дизайн − це творча діяльність, метою якої є визначення формальних якостей промислових виробів. Ці якості включають зовнішні якості виробу, але головним чином ті структурні і функціональні взаємозв’язки, які перетворюють виріб на єдине ціле, як з погляду споживача, так і виробника» . Це визначення показує, що дизайн є особливою творчою діяльністю, що відрізняється від традиційних. Сьогодні немає сенсу сперечатися щодо того, куди віднести дизайн: до мистецтва чи техніки. Усі нарешті дійшли висновку, що дизайн – це самостійний напрям проектно-творчої діяльності з притаманними йому атрибутами. Сьогодні важко уявити яку-небудь сферу людської діяльності, в якій не працював би дизайнер. Виникнувши у професійному середовищі архітекторів і художників, дизайн у процесі розвитку не лише перетворився на самостійний вид проектно-художньої діяльності, але став активно впливати на художнє і архітектурне формоутворення, розширюючи професійну діяльність. Для нас сьогодні вже стали звичущими такі поняття, як: дизайн одягу і зачіски, графічний і ландшафтний дизайн, фото- і фітодизайн. Число дизайнерських напрямів і спеціалізацій продовжує зростати. Спочатку класифікаційною ознакою, за якою проводився поділ дизайнерськоїдіяльності, були матеріали, з якими працював дизайнер. Кожен з цих матеріалів мавсвою специфіку, вимагав особливих знань в галузі конструювання і технології виробництва У короткому курсі Томаса Хауффе «Дизайн», популярного німецького видавництва «Дюмонт», нараховано близько 30 видів дизайнерської діяльності, включаючи автомобільний, комп'ютерний, предметний, іміджевий, дизайн комунікацій, апаратури, продуктів харчування, фільму, дизайн звуку, альтернативний і навіть антидизайн. Виділимо основні види сучасної проектної дизайнерської творчості. Індустріальний (промисловий) дизайн складає основну групу у галузі дизайнерської діяльності, звідси бере початок дизайн як «промислове мистецтво». Перше місце в діяльності індустріального дизайнера займають знаряддя праці і механізми. Сюди ж можна віднести продукцію станко- і машино-будування, засоби транспорту і зброю, тобто все те, що відноситься до виробів категорії «А». Вона є визначальною в економічному розвитку країни в цілому, тому що тут зосереджуються основні наукові дослідження, експериментальні розробки, впровадження новітніх матеріалів і технологій. Необхідно створювати принципово нові вироби відповідно до вимог виробництва, що постійно змінюються. Економічність їх рішень, зручність і безпека експлуатації таких виробів, привабливий зовнішній вигляд − це не повний список питань, на які дизайнер повинен дати відповідь. Поширену сьогодні галузь дизайнерскої діяльності складають предмети побуту − це товари масового споживання. Серед них посуд, побутові прилади, ауді- та відеоапаратура, електроагрегати і механізми, меблі та інші речі, що оточують нас у побуті. Вони складають поширену галузь дизайнерської діяльності. Мінливість моди, а разом з нею - кон’юнктура ринку, постійне зростання вимог до рівня комфорту обумовлюють безперервну роботу дизайнера над формою таких виробів, над їх постійною модифікацією і адаптацією до умов, що постійно змінюються. Після індустріального дизайну важливе місце в системі художньо-проектної творчості займає динамічний і всепроникаючий графічний дизайн. Професія дизайнера-графіка по праву займає сьогодні одну з лідируючих позицій. Межі її діяльності постійно розширюються, зростає популярність професії у різних галузях культури і мистецтва. Професійний інтерес дизайнера-графіка звернений сьогодні не тільки до різноманітної поліграфічної продукції, але й нових жанрів і видів візуальних мистецтв. Телебачення, відео-презентації, електронні ЗМІ: web-періодика, сайти, інформаційні web-портали - неповний перелік професійних інтересів сучасного дизайнера-графіка, і ця сфера постійно розширюється. Відношення театру і графічного дизайну,що зводилися до проектування афіш і програм, сьогодні принципово змінюються. Засоби дизайн-графіки користуються великою популярністю і в театральній сценографіці, а дизайнер став повноправним співавтором спектаклю. Новітні програмні технології, що прийшли у графічний дизайн і техніка, відкрили справді новий світ мультимедіа і анімації. Проектування середовища громадських споруд, виставкових експозицій, торгових комплексів, різного виду шоу сьогодні теж не обходяться без дизайн-графіки. Мова візуального мислення багато в чому змінила види мистецтва. Графічний дизайн «візуальний комунікатор» (одна з сучасних назв) реалізує при проектуванні безліч систем і об'єктів: знаків, візуальних комплексів, ідентифікацій (створення фірмових стилів), рекламних оголошень, плакатів, макетів журналів, упаковок, телевізійної і кінографіки, графіки машин, приладів тощо. Завдання графічного дизайну − проектування візуальних комунікацій і проектування самої візуальної мови. Графічний дизайн розвивається паралельно з усіма напрямами у мистецтві, тому його мова відповідає їх художній мові. Види графічного дизайну класифікуються відповідно до об’єктів проектування: – промислова графіка − товарні і фірмові знаки, етикетки, упаковка тощо; – рекламна графіка − різні рекламні повідомлення, плакати, каталоги, буклети – ідентифікація − логотип, шрифт, колірна гамма, фірмовий блок, документація фірми, засоби транспорту, стилістика інтер'єрів тощо; – засоби візуальної комунікації – візуальні знаки і символи, піктограми, вітрини, виставки тощо; – машинна (комп'ютерна) телевізійна, кіно і анімація, WЕВ -дизайн. Отримує поширення дизайн архітектурного середовища, який поділяють на дизайн інтер’єрів та дизайн зовнішнього архітектурного середовища. Дизайн інтер'єрів включає інтер'єри і обладнання громадських приміщень, житлового середовища та інтер'єри виробничих будівель. Кожен з цих типів середовищ має особливості і визначає коло професійних завдань і проектних методів їх рішення. У процесі розвитку дизайн поступово став «виходити» на вулиці міста. Спочатку у вигляді автомобілів і кіосків, потім торговельних автоматів і телефонних кіосків, поки не змінив традиційні «малі архітектурні форми» і вивіски вуличними меблями та устаткуванням, системою візуальних комунікацій. Особливо активний розвиток дизайну міського середовища або, як його ще називають, «міський дизайн» отримав у середині 60-х рр. ХХ століття з появою в міських центрах висококомфортно об лаштованого пішохідного середовища. Останнім часом разом з традиційними понятями «садово-паркове мистецтво» і «ландшафтна архітектура» частіше вживається поняття «ландшафтний дизайн», коли йдеться про невеликі куточки зелених насаджень, як правило, у високоурбанізованому середовищі пішохідних вулиць і міських центрів, а також «фітодизайн», як мистецтво складання зеленої композиції букета, мініатюрного саду або зеленого куточку в інтер'єрі . Усе більший розвиток отримує дизайн одягу. Ще нещодавно, у 60-70-ті роки ХХ століття мода поділялася на унікальні роботи художника-модел’єра, виконані індивідуально, часто на замовлення; роботи модельєра-дизайнера - продукція швацької індустрії, що випускається серійно. Сьогодні є унікальні речі «від кутюр», і продукція «пред-а-порте», що серійно випускається, відносять до дизайну одягу. Дизайн у процесі розвитку не лише перетворився в самостійну проектно-художню культуру, але став впливати на формоутворення в архітектурі, скульптурі, декоративно-прикладному мистецтві. Арт-дизайн можна розуміти як мистецтво проектування в самому широкому значенні цього слова. Це може бути проектування таких об’єктів, що не мають прямого функціонального призначення, але, будучи створеними за законами формоутворення, колористики і гармонії, ці об’єкти будуть відповідати високим вимогам, пропонованим до творів мистецтва, тому їх можуть демонструвати у виставкових залах. Об’єкти, що здаються непотрібними, часом можуть набувати практичну значимість як скульптура, пам’ятник, архітектурна деталь або сувенір. Останнім часом проектування виставкових об’єктів дизайну завойовує дедалі більшу популярність. Тут, у першу чергу, здійснюються різноманітні експерименти з різними матеріалами, йде постійний пошук нових форм, конструкцій і взаємодій об’єкта і середовища. Головна мета дизайну – полегшити взаємодію людини з виробом, зменшити нервове напруження, сприяти створенню комфортних умов для фізичної та розумової діяльності, побуту й відпочинку. Згідно з вітчизняними традиціями дизайн-об’єктами прийнято вважати як кінцеву продукцію, так і промислові зразки найрізноманітніших виробів машинобудування, електротехнічних, радіотехнічних та електронних виробів, а також товарів культурно-побутового призначення. У багатьох розвинутих країнах дизайн-об’єктами вважаються також і виробничі приміщення, виробничий транспорт, технологічні лінії, виробничі території. Розширення складу дизайн-об’єктів привело до застосування в художньому конструюванні системного підходу, особливо за реалізації так званих «дизайн-програм», тобто комплексів складного обладнання, загальної естетичної організації виробничого середовища тощо. Зовнішнім вираженням художнього конструювання є естетичність виробу. З нею пов’язують сукупність властивостей товару, що створюють його художню виразність, раціональність форми, цілісність композиції, досконалість виробничого виконання. Саме ці властивості свідчать про виразність, гармонійність, оригінальність товару, відповідність його середовищу, стилю та моді. Художня виразність охоплює саме ті властивості, які дають змогу споживачеві відрізнити його від багатьох аналогічних. Вона повинна цілком відповідати естетичним уявленням та культурним нормам, що склалися в суспільстві.