Зразок роботи
Отже, можна зробити висновок, що послуга – це будь-яка дiяльнiсть або благо, яке одна сторона може запропонувати iншiй. В залежностi вiд критерiїв, послуги мають широку класифiкацiю. Послуги i, як наслiдок, маркетинг послуг, мають свою специфiку: 4 "Не", притаманнi послузi (невiдчутнiсть; незбереженiсть; невiддiльнiсть вiд джерела; непостiйнiсть); наявнiсть трьох складових маркетингу сфери послуг; наявнiсть трьох додаткових елементiв маркетинг-мiксу сфери послуг.
Маркетинг освiтнiх послуг має свою iсторiю: в США адаптацiя концепцiї маркетингу для сфери вищої освiти почалася в 1970-80-тi роки, в європейських країнах iнтерес до освiтнього маркетингу став помiтним починаючи з другої половини 1990-х рокiв i значно посилився в останнє десятилiття. Українськi унiверситети ж лише починають опановувати маркетинговий пiдхiд до управлiння своєю дiяльнiстю. Маркетинг у сферi вищої освiти – це свiдоме ринково орiєнтоване управлiння всiм закладом вищої освiти, що передбачає спрямування та координацiю всiх дiй на потреби цiльових груп i забезпечення завдяки цьому переваг у конкуренцiї на ринку освiтнiх послуг. Освiтнiй маркетинг може бути застосований на рiвнi: окремої освiтньої програми; факультету або iнституту; закладу вищої освiти; групи закладiв вищої освiти; адмiнiстративної одиницi; країни; об’єднання країн. Основними методами маркетингового просування закладiв вищої освiти є засоби iнновацiйного маркетингу, брендинг, PR, SEO та SMM-маркетинг.
Наразi вiдбувається становлення нацiональної системи освiти, яка має вiдображати потреби й особливостi соцiально-економiчного розвитку нашої країни, створювати нову суспiльну ментальнiсть, конкурувати на вiдкритому глобальному та європейському ринках освiтнiх послуг. Заходи з оптимiзацiї мережi закладiв освiти часто були зумовленi необхiднiстю пiдвищення ефективностi її функцiонування, а також трансформацiєю механiзму освiтнього фiнансування. За пiдтримки Уряду зараз вiдбувається реформування освiтньої сфери, реалiзуються завдання, нацiленi на досягнення спiльної мети – перетворення української освiти на iнновацiйне середовище, у якому учнi i студенти набувають ключових компетентностей, необхiдних кожнiй сучаснiй людинi для успiшної життєдiяльностi, а науковцi мають можливостi й ресурси для проведення дослiджень, що впливатимуть на розвиток держави.
ХНТУ – сучасний освiтнiй центр, який реалiзує програми пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв, а також виконує науково-дослiдницькi роботи для пiдприємств, органiзацiй та закладiв галузей машинобудування, текстильної, харчової та легкої промисловостi, технiчної i економiчної кiбернетики, електронiки, менеджменту, економiки, комп’ютерних наук, комп’ютерної iнженерiї тощо. В унiверситетi працює 6 факультетiв (Iнженерiї та транспорту, кiбернетики та системної iнженерiя, iнтегрованих технологiй i товарознавства, економiки, мiжнародних економiчних вiдносин, управлiння i бiзнесу та вiдокремлений структурний пiдроздiл – Генiчеський факультет ХНТУ).
З розвитком науки, iнформацiйних технологiй постає необхiднiсть вдосконалювати та змiнювати систему освiти. Якiсть освiти посiдає головне мiсце у ефективнiй пiдготовцi майбутнiх фахiвцiв. Використання маркетингових засобiв комунiкацiї на основi Iнтернет в дистанцiйнiй формi навчання вiдiграють роль дiєвого iнструменту у розвитку ринку освiти вiдповiдно до сучасних вимог часу. Як показує досвiд органiзацiї дистанцiйної форми навчання в країнах, обраних для аналiтичного огляду, його ефективнiсть значною мiрою обумовлена продуманою державною освiтньою полiтикою; оперативнiстю дiй мiнiстерств освiти i регiональних органiв управлiння освiти; взаємодiєю системи освiти з рiзними галузями економiки, культури, науки, охорони здоров’я; отриманням своєчасного зворотного зв’язку про виконання освiтнiми органiзацiями вимог i рекомендацiй щодо органiзацiї дистанцiйної освiти.
Розробка стратегiї розвитку вищого навчального закладу повинна обов’язково включати в себе ряд iнновацiйних маркетингових iнструментiв, що здатнi забезпечити у майбутньому стiйку конкурентоспроможнiсть, високу адаптивнiсть до зовнiшнього середовища, якiсть отриманих знань, вмiнь, навичок та компетенцiй, а також високу мобiльнiсть як викладачiв, так i студентiв. Системне бачення iнновацiйних маркетингових iнструментiв формування стратегiї розвитку вищого навчального закладу включає в себе: наявнiсть у структурi органiзацiї вiддiлу (служби) маркетингу, iнновацiйну модель маркетингової iнформацiйної системи вищого навчального закладу, маркетинговi комунiкацiї, iвент-маркетинг, маркетингову дiяльнiсть викладачiв освiтньої органiзацiї.