Зразок роботи
ВСТУП
Сьогодні в Україні ринок фінансових послуг знаходиться на початковому етапі становлення. Це особлива сфера економічних взаємовідносин, де здійснюється купівля-продаж, розподіл і перерозподіл фінансових активів країни між сферами економіки. Створена банківська система, працюють фондові біржі та позабіржові системи, поступово входять в обіг цінні папери, розвиваються існуючі і створюються нові страхові компанії.
В останні роки страховий ринок України за темпами розвитку випереджує інші сектори економіки України. Власники страхових компаній відчули ефективність вкладень у страховий бізнес.
Серед вітчизняних страхових компаній виділяється група лідерів, таких як “Оранта”, “Астра – Київ”, “Скайд – Вест”, “Аска”, “Надра”, “ІНКО”, “Гарант – Авто”, що прагнуть стабілізувати своє становище на ринку, досягти довгострокового процвітання.
Ринок страхування є однією з галузей вітчизняної економіки, яка найбільш динамічно розвивається. Але на процеси подальшого планомірного розвитку страхування як у регіонах, так і в Україні в цілому впливають проблеми економічного, законодавчого, соціально-економічного і психологічного характеру. Страхові компанії застосовують недосконалі стратегії, здебільшого засновані на одиничних, не пов’язаних між собою дослідженнях. Чимало актуальних та перспективних проблем взагалі не розробляється, що негативно позначається на розв'язанні практичних задач соціального захисту населення, залучення у вітчизняну економіку інвестиційних ресурсів, забезпечення прав і гарантій окремої особистості та підприємництва взагалі. [1, с. 9].
Деякі аспекти дослідження стратегічних напрямків страхової діяльності та розробки на цій основі науково обгрунтованих рекомендацій щодо розвитку страхового бізнесу в системі фінансового ринку знайшли своє відображення в наукових працях вітчизняних та зарубіжних вчених: С. С. Осадця, Я.П. Шумелди, В.А. Полторака, Н.В. Калітченка та ін.
У зв'язку з цим слід, передусім, безпосередньо звернутися до того досвіду, якого іноземні страхові компанії набули в практиці маркетингу ще у 70-ті роки. Головний висновок тут такий - існуюче в ринковій економіці протиріччя інтересів учасників страхового ринку можливо вирішити на основі чіткої маркетингової стратегії. [1, с. 39].
Страховий маркетинг в Україні й досі знаходиться поза увагою фахівців, практично відсутні дослідницькі роботи з цієї тематики.
Сьогодні настає новий етап у розвитку українського ринку як страхових послуг, так і страхового маркетингу.