Зразок роботи
РОЗДІЛ І
Сучасні тенденції розвитку маркетингу в сфері міжнародного туризму
В умовах інтенсивного розвитку міжнародних економічних відносин туризм вважається однією із найперспективніших галузей світової економіки. Туризм забезпечує розвиток народного господарства через збільшення валютних фондів окремої країни, використання її природного, екологічного, культурного, релігійного та історичного потенціалу. На сьогодні відмічається тенденція до інтенсивного розвитку міжнародного туризму, що характеризується постійним розширенням географічних меж, обміну культурними, духовними, матеріальними цінностями, створенням нових робочих місць, розвитком інфраструктури, тощо [7].
Міжнародний туризм вважається масовим явищем, в основі якого лежить чіткий вибір наступних критеріїв:
1. Точне визначення мети та тривалості подорожі.
2. Правильний вибір засобів пересування чи транспорту.
3. Визначення територіальних характеристик та природних особливостей.
4. Окремі переваги для клієнтів (клієнтоорієнтованість) [1, 15].
В світовій практиці міжнародний туризм трактується як важливий напрямок міжнародного співробітництва у визначеній діяльності, що ґрунтується на принципах рівної поваги до національної культури та історії кожного народу та інтересів держави. Це сфера розвитку визначених відносин між народами різних країн для ознайомлення із досягненнями в різних сферах та областях.
Зміни в попиті на туристичні послуги впливають на інтенсивність розвитку маркетингу в туризмі. Динамічний попит на міжнародні туристичні послуги може змінюватися під впливом різних факторів, таких як демографічні, економічні, соціокультурні та психологічні, технологічний прогрес, глобальні процеси та кризи (табл.1.1).
Таблиця 1.1 – Фактори, що визначають зміни попиту на міжнародний туризм [3, 8]
Фактор впливу Характеристика
1. Демографічні фактори Зміни, які пов’язані з переміщенням населення, віком, соціальним статусом, сімейним станом, демографічною кризою можуть визначають туристичні вподобання та попит на різні види туристичних послуг.
2. Економічні фактори Економічні кризи, рівень зайнятості та доходів населення можуть впливати на їхню платоспроможність потенційних клієнтів.
3. Соціокультурні та психологічні фактори Зміни в культурних уподобаннях, смаках чи соціальних трендах, які можуть впливати на привабливість туристичних продуктів або послуг.
4. Технологічні фактори Розвиток технологій, доступність та якість інтернет-ресурсів визначають спосіб, яким споживачі можуть шукати, бронювати або купувати туристичні послуги.
5. Глобальні події та кризові явища Політичні події, збройні конфлікти, природні катастрофи або інші глобальні події знижують попит на туристичні послуги у певних регіонах та країнах.
Туризм формується під впливом багатьох факторів, тому загальний попит на туристичні продукти може бути стратифікований за віком, статтю, сімейним станом, освітою, професією, релігійною належністю чи іншими демографічними, етно-соціальними, психологічними характеристиками, які визначають мотивацію клієнта, психологію його споживчої поведінки, кінцевий вибір [14].