Зразок роботи
ВСТУП
Сучасні світові тенденції торгівлі мають багато аспектів, які можуть впливати на динаміку та обсяги торгівлі. Особливе місце у господарських зв’язках посідає роздрібна торгівля. Саме вона забезпечує потреби споживачів товарами, які представляються у роздрібній мережі та магазинах. Для підвищення ефективності роздрібної торгівлі існує інструментарій, який дозволяє впливати на споживачів та збільшувати обсяги продажів і прибутковість торговельного підприємства. Таким інструментом виступає мерчандайзинг.
В умовах насичення суспільства благами, загострення ринкової конкуренції, формування нової системи орієнтації бізнесу на клієнта (споживача), проблема збуту актуалізується для всіх суб’єктів господарювання. Саме тому, на сучасному етапі розвитку ринкових відносин без реалізації загальної політики мерчандайзингу не обходиться жодне торговельне підприємство, яке орієнтоване на довгостроковий успіх у взаєминах з клієнтом. Вміле застосування інструментів мерчандайзингу дозволяє підприємцям стимулювати обсяги продажу та одержувати більші прибутки через створення особливої атмосфери закладу, сприятливих умов торгівлі, формування товарного асортименту та унікального іміджу підприємства.
Виходячи із вищезазначеного, дуже актуальним є дослідження одного із найбільш впливових та дієвих інструментів збуту товарів та отримання прибутку – мерчандайзингу.
Б. Берман та Дж. Эванс досліджували мерчандайзинг як невід’ємну частину роздрібної торгівлі [2], психології покупця та основним напрямам діяльності мерчандайзера приділила увагу А. Г. Таборова [27]. І. М. Мельник та Ю. М. Хом’як систематизували теоретичні та практичні аспекти мерчандайзингу, зокрема використання інструментів мерчандайзингу, особливості викладки окремих груп товарів [16]. Кіра та Рубен Канаян видали перший російськомовний посібник, що охоплює такі аспекти мерчандайзингу: історія виникнення й розвитку, психологічна основа мерчандайзингу, його правила та інструменти, вплив компонентів відчуттів на прийняття рішення покупцем, оцінка ефективності мерчандайзингу [13].
Не зважаючи на велику кількість досліджень з приводу цього питання, не всі вітчизняні торгові підприємства дотримуються усіх вимог і правил мерчандайзингу чим знижують ефективність і прибутковість своєї діяльності. Отже, є актуальним дослідження організації мерчандайзингу на конкретному торговельному підприємстві.
Мета даної курсової роботи полягає у виявлення специфіки використання мерчандайзингу як елементу торгового маркетингу підприємства на основі аналізу та узагальнення теоретичного матеріалу та практичного дослідження.
Відповідно до мети завданнями є:
розкрити сутність поняття “мерчандайзинг”;
визначити роль, цілі і завдання мерчандайзингу як елемента торгового маркетингу торговельного підприємства;
описати інструменти мерчандайзингу;
здійснити аналіз мерчандайзингових заходів в системі торгового маркетингу підприємства;
розробити рекомендації щодо удосконалення мерчандайзингу на торговельному підприємстві.
Об’єктом дослідження є організація мерчандайзингу на торговому підприємстві “Фуршет”.
Мережа магазинів сімейної покупки “Фуршет” – перша національна мережа супермаркетів, що впровадила кращі світові стандарти обслуговування. Входить до числа найбільших в Україні підприємств роздрібної торгівлі.
Основні відомості [11, 23]:
повна назва: Приватне акціонерне товариство “Фуршет”;
організаційно-правова форма: Приватне акціонерне товариство;
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 32161511;
вид економічної діяльності: роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах с переважанням продовольчого асортименту;
місце розташування: для аналізу було обране торгове підприємство “Фуршет”, що знаходиться за адресою вул. Братиславська, 14Б. На сьогоднішній день мережа “Фуршет” налічує 114 магазинів - 104 магазина у всіх регіонах України , у тому числі 5 супермаркетів “Гурман- Фуршет” , а також 10 магазинів в Республіці Молдова. Жителі Києва можуть скористатися послугами інтернет-магазину “Фуршет”;
статутний капітал складає 2 млн. грн.;
компанія “Фуршет” виробляє товари під власними торговими марками “Фуршет” і “Народна”: консервація, соки, соняшникову олію, крупи, кондитерські вироби, пельмені, вареники, товари промислової групи;
торговельна площа супермаркетів “Фуршет” становить від 300 до 9000 кв. м, асортимент – більше 20000 найменувань продуктів харчування і супутніх товарів від більш, ніж 1000 вітчизняних і зарубіжних постачальників.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади організації мерчандайзингу на торговому підприємстві “Фуршет”.
Методологічну основу дослідження утворюють системний, аналітичний методи, метод спостереження.
Джерелами дослідження є власні спостереження, сайт мережі супермаркетів “Фуршет”, наукові статті.
Перелік графічного матеріалу
У тексті:
Таблиця 1.1. Частка рішень, прийнятих покупцями щодо придбання товару в місцях продажу
Рис. 1.1. Основні інструменти мерчандайзингу
Таблиця 1.2. Інструменти мерчандайзингу
Таблиця 2.1. SWOT-аналіз торгового підприємства “Фуршет”
Рис. 2.1. Викладка йогуртів у супермаркеті “Фуршет” Рис. 2.2. Викладка товарів для гігієни
У додатках:
Таблиця 1. Основні відмінності між цілями мерчандайзингу виробника (постачальника) та магазину
Рис. 1. Маркетингове середовище підприємства
Рис. 2. Планограма супермаркету “Фуршет”. Зонування
Рис. 4. Викладка сиру у супермаркеті “Фуршет”
Рис. 5. Викладка товарів у супермаркеті “Фуршет”
Рис. 6. Викладка у супермаркеті “Фуршет”
Рис. 3. Правило “золотого трикутника” у супермаркеті “Фуршет”
Рис. 3. Пропонована планограма супермаркету “Фуршет”