Маркетингове дослідження конкурентоспроможності підприємства (ID:1217107)
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ…………………………………………………………………………
1.1 Поняття конкурентоспроможність підприємства і актуальність в умовах ринкової економіки……………………………………..………………
1.2 Основні аспекти конкурентоспроможності……….……………………….
1.3 Принципи та методи аналізу конкурентоспроможності готельного підприємства……………………………………………………………………..
РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В СУЧАСНИХ РИНКОВИХ УМОВАХ (НА ПРИКЛАДІ ГОТЕЛЮ «AMBASSADOR PLAZA»)………………………………….……...
2.1 Загальна характеристика діяльності готелю «Ambassador Plaza»……......
2.2 Маркетинговий аналіз діяльності готелю «Ambassador Plaza»……..……
2.2.1 Аналіз якості діяльності готелю «Ambassador Plaza»……………..…….
2.2.2 Аналіз ціноутворення в готелі «Ambassador Plaza»……………..…….
2.3 Дослідження конкурентоспроможності готелю «Ambassador Plaza» в умовах ринкової економіки……………………………………………………
2.4 Заходи з підвищення конкурентоспроможності готелю «Ambassador Plaza»……………………………………………………………………………...
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Зразок роботи
1.1 Сутність поняття конкурентоспроможність підприємства і актуальність в умовах ринкової економіки
Економічне середовище українського бізнесу змінюється надзвичайно стрімко, і разом із загостренням конкуренції на внутрішньому та зовнішньому ринках від економістів та менеджерів вимагаються принципово нові підходи до досягнення поставлених цілей.
У широкому розумінні – це зміна політики комплексного управління підприємствами у разі дедалі гострішої конкуренції, у вузькому – про управління конкурентоспроможністю підприємств. Він базується на прогнозі загроз і можливостей під впливом конкуренції, аналізі конкретної ситуації галузі та ринку; оцінює ринкову позицію підприємства та його конкурентів; формулює заходи щодо зменшення негативних наслідків конкуренції, і використовує механізм конкуренції для сприяння подальшому розвитку підприємства. Конкуренція — це економічний процес, у якому фірми взаємодіють, спілкуються та борються на ринку, щоб забезпечити кращі можливості збуту своєї продукції. Задовольняти різноманітні потреби клієнтів і отримувати максимальний прибуток. Конкуренція є основним рушієм ринку, а сам продукт є інструментом конкуренції [4, с. 36].
Конкуренція є однією з існуючих характеристик ринку і є механізмом регулювання виробництва. Конкуренція відображає систему взаємовідносин між виробниками щодо ціноутворення, пропозиції товарів на ринку та споживачів товару. З розвитком конкуренції необхідно ввести поняття конкурентоспроможності підприємства та конкурентоспроможності товарів підприємств.
Інтенсивність і конкретні форми конкуренції між прямими конкурентами на ринку залежать від конкретної ситуації. Вона описує ступінь взаємозалежності конкурентів на даному ринку внаслідок їхніх дій. З економічної точки зору конкуренція – це економічний процес, у якому відбувається взаємодія, взаємозв’язок та конкуренція окремих виробників або продавців товарів (послуг) між виробниками та постачальниками товарів (послуг) у процесі найвигіднішої умови виробництва [5, c. 128]. З погляду маркетингової концепції ринкова конкуренція – це боротьба продавців за задоволення обмеженого платного споживчого попиту за допомогою конкурентного маркетингового комплексу та інструментів стратегічного маркетингу в доступних їм сегментах ринку. З точки зору стратегічного маркетингу, конкуренція є змаганням, суперництвом юридичних чи фізичних осіб за покупців і за виживання підприємства на ринку,а також за ефективність конкурентного законодавства як об’єктивного закону нижчого, ніж антимонопольного законодавства та дотримання прав споживачів, надаючи якісні товари та послуги в рамках законів охорони природи.
У процесі конкуренції учасники переслідують одну і ту ж мету - отримання максимального прибутку за рахунок споживчих переваг. Проте шляхи та засоби досягнення цієї загальної мети різні. Тому в конкурентній боротьбі перемагає той, хто раніше за інших отримує певну конкурентну перевагу і захоплює стабільну частку ринку. Але отримання переваги – це лише початок, і набагато важче триматися ринку, залишаючись на місці.
Теорія конкуренції була узагальнена Адамом Смітом у «Дослідженні природи та причин багатства націй» (1776) [6, c. 94].
В історичному вимірі теорія конкурентоспроможності прийшла на зміну теорії порівняльних переваг, взявши основні закономірності та тенденції розвитку конкурентоспроможності як один із елементів ринкового механізму управління (табл. 1.1) [5, с. 138].
Інші роботи з даної категорії: