Зразок роботи
Актуальність теми. Дослідження ринкових можливостей і вирішення корпоративних маркетингових проблем вимагає вичерпної та достовірної інформації споживача. Неможливо аналізувати, планувати та контролювати виробничо-збутову діяльність без вивчення потреб клієнтів, їх потреб і поведінки.
Тому в теперішній час питання дослідження поведінки споживачів на промисловому ринку стоїть гостро стоїть компаніями, які борються за підвищення прибутку, популярності, конкурентоспроможності свого підприємства та хочуть залучити якнайбільше споживачів до покупки свого товару.
Сьогодні не тільки гроші, сировина, обладнання та робоча сила, інформація стала передумовою успіху бізнесу.
Від комплексного інформаційного забезпечення надійних маркетингових служб залежать конкурентоспроможність і ринкові перспективи підприємства.
Однак важко знайти компанію, яка б повністю задоволена ринковою інформацією. Тому вивчення поведінки покупців товарів і послуг є важливою темою дослідження.
Для дослідження поведінка споживачів на промисловому ринку використовуються різноманітні маркетингові дослідження. Маркетингові дослідження – це збір, обробка та аналіз даних про ринки, конкурентів, споживачів, ціни та ринкові можливості для зниження бізнес-ризику при прийнятті управлінських рішень.
Тому під маркетинговими дослідженнями слід розуміти процес постановки завдань, отримання маркетингової інформації, планування та організації збору, аналізу та звітності результатів, спрямованих на вирішення маркетингових проблем (складності проблем), що стоять перед підприємством.
Метою маркетингових досліджень є виявлення інформаційних потреб і забезпечення менеджерів необхідною інформацією для підвищення ефективності маркетингових рішень. Маркетингове дослідження характеризується системністю та об’єктивністю у виявленні проблем маркетингу та сприянні їх вирішенню.
Маркетингове дослідження дає інформацію про споживачів, ефективність методів просування та збуту, конкурентів, кон'юнктуру ринку та інші аспекти зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства.
Робота ґрунтується на наукових працях таких вчених, як А. Войчак, О. Дубовик, Л. Копець, В. Полторак, М.Аристархова, О. Брегеда, О. Дзюблюк, В. Корінєв, О. Кощій, Л. Ліпич, А. Краєва, Т.Царьова та інших, які плідно досліджували особливості поведінки як покупців на промисловому ринку, так і організацій-споживачів.