Зразок роботи
Актуальність теми.
Конкуренція вважається одним із основних засобів підвищення ефективності та дієвості економічної системи в цілому та її окремих ланок. Конкуренція–це форма боротьби за виживання, яку вважатимуться цивілізованою. Це також один із способів мотивувати вашу робочу команду та співробітників. Конкурентне сере-довище є основним фактором, що впливає на формування конкурентоспроможного суб'єкта господарювання.
Підприємства агропромислового комплексу України, як і будь-які інші, мають виробляти конкурентоспроможну продукцію,яка дає можливість зарекомендувати себе на ринку та адаптуватися до його умов. Виробництво конкурентоспроможної продукції та підвищення ефективності виробництва–найважливіші за-вдання для українських агропромислових підприємств.
У сучасних умовах глобалізації, що посилюється, і консолідації міжнародних відносин все більш актуальним стає питання контролю конкурентоспроможності продукції компанії. Цей процес охоплює всі рівні управлінської ієрархії, від мікро-рівня, де відбувається конкурентна боротьба суб'єктів господарювання, домакрорі-вня, де формується конкурентна позиція сільськогосподарських підприємств та їх інтеграційних об'єднань. Система управління конкурентоспроможністю продукції першого етапу включає вивчення конкурентного середовища та її основних показ-ників, аналіз розвитку потенціалу конкурентоспроможності галузі в цілому. З огляду на динаміку економічних перетворень в агропромислових комплексах цей процес має базуватися на інноваційних принципах.
Нині ринок насичений різними компаніями, які виробляють аналогічну чи подібну продукцію. Тому нам необхідно шукати способи зробити нашу продукцію більш конкурентоспроможною, щоб підвищити прибутковість компанії, покращити її імідж та залучити кошти інвесторів. Зрозуміло, що визначення рівня конкуренто-спроможності та перспективності продукції сільськогосподарського підприємства формується з урахуванням особливостей сфери господарювання та унікальності задіяних у виробництві ресурсів,переважно землі. Крім того, вирішальними є такі детермінанти управління конкурентоспроможністю,як фінансово-економічна стій-кість, організаційно-управлінська система та система функціонування виробництва, маркетингова стратегія розвитку.У тойже час,незважаючи наважливість контролю конкурентоспроможності продукції, досі не запропонованоєдиного методу визначення та контролю механізму.
Тому слід зазначити, що актуальність теми обумовлена, по-перше,важливістю ролі конкурентоспроможності продукції управлінні підприємством загалом і,по-друге, слабкою вивченістю цього питання.
Аналіз останніх досліджень та публікацій. Дослідженнями питань, що регулюють конкурентоспроможність продукції сільськогосподарських підприємств,займаються провідін вітчизняні та зарубіжні економісти. Вивчення цьогопи-тання присвячено наукові роботи таких всесвітньовідомих економістів,як Дж.Шумпетер,К.Макконнелл,І.Ліфік,М.Портер,А.Томпсон.Представниками сучас-них учених є Г. Швиданенко, М. Гальвановський, Д.Котельников,О.Юданов, О. Бєляєв, В. Литвиненко, О.Гудзінський та інші.
Мета й завдання теми дослідження. Вони спрямовані на розробку та де-монстрацію напрямів удосконалення управління конкурентоспроможністю продукції, котра випускається організацією, та розробку пропозицій щодо формування вдосконалення управління конкурентоспроможністю продукції компанії.
Для цього були вирішені такі задачі:
- враховується економічна природа конкурентоспроможності продукції;
- зроблено узагальнення теоретичних положень,що розкриває понятійно-категоріальний апарат управління конкурентоспроможністю продукції та її компонентів;
- проведено аналіз існуючих методологічних підходів щодо оцінки рівня конкурентоспроможності продукції компанії;
- досліджено правомірність стратегій підвищення рівня конкурентоспроможності компаній;
- проведено аналіз маркетингової діяльності ТОВ«СП-АРГОС»;
- дано оцінку конкурентоспроможності продукції, котра випускається опита-ними компаніями;
- дані рекомендації для збільшення конкурентоспроможності продукції;
- визначено концептуальні засади підвищення ефективності агропродоволь-чого виробництвата забезпечення конкурентоспроможності на основі впровадження сучасних технологій у виробництво;
- визначено механізм реалізації паралельних стратегій діяльності ТОВ «СП-АРГОС».
Об’єкт дослідження - управління конкурентоспроможністю продукції ТОВ «СП-АРГОС».
Предметом дослідження є теоретичні і практичні засади управління конкурентоспроможністю продукції даного підприємства.
Методи дослідження. У роботі застосовані наступна загальнонаукова і спе-ціальна методологія, саме:
• метод теоретичного узагальнення та порівняння (для уточнень наукових формулювань економічних категорій);
• статистичний та економічний метод (для визначення властивостей та тенденцій розвитку);
• системно-цільовий метод (для розробки порядку формування напрямів підвищення конкурентоспроможності продукції чи послуги);
• метод аналізу ієрархій (для визначення впливу чинників на вибір на-прямку впровадження проекту);
• абстрактно-логічний метод (для теоретичного узагальнення та форму-лювання висновків);
• метод статистичного аналізу (для групування й надання оцінки економічним явищам та процесам).
Інформаційна база наукового дослідження – це дані фінансової та статистичної звітності ПАТ «СП-АГРОС», наукові статті та посібники вітчизняних та за-рубіжних вчених з проблематики управління конкурентоспроможністю продукції підприємства, експертні оцінки та інформаційно-статистичних й аналітичних установ.
На практиці значення результатів досліджень дає можливість узагальнення теоретичних методів у діяльності агропромислових підприємств любих форм власності при розробці конкурентних стратегій їх діяльності, а установами державного сектру використовувати при формуванні галузевих та регіональних стратегічних програмних документів. Представлені в роботі результати дослідження є власними пропозиціями та розробками автора.
Теоретичне значення роботи полягає в узагальненні та визначенні поняття «управління конкурентоспроможністю продукції» та теоретичної методики управління конкурентоспроможністю продукції підприємства на сільськогосподарських і промислових підприємствах.
Матеріал і висновки, наведені в цій роботі, можуть бути використані для планування лекційних курсів і управлінських семінарів, а деякі рекомендації можуть бути застосовані в інших видах діяльності агробізнесу.
Обсяг і структура роботи. Магістерська робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Загальний обсяг роботи 61 сторінка. Робота містить 17 рисунків, 41 таблиця, 2 додатки. Список використаних джерел з 27 найменувань.