Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми курсової роботи зумовлена тим, що в сучасному бізнесі конкурентна перевага може приймати різні форми – брендинг, низькі витрати виробництва, контроль каналів збуту, технологічні прориви, але конкурентна перевага не виникає одна, вона створюється протягом тривалого періоду часу та потребує організованої підтримки відділу маркетингу та постійної уваги. Визначення правильного стратегічного маршруту є найвідповідальнішою справою для підприємства, оскільки воно формує пріоритетність діяльності підприємства у відносно довгостроковій перспективі. Тому для керівництва компанії вкрай важливо уважно ставитися до процесу формулювання та реалізації стратегії, враховуючи багато внутрішніх і зовнішніх факторів і акцентуючи увагу на деяких з них. Глибоке розуміння важливості цього моменту дасть можливість підприємствам своєчасно реагувати на зміни в бізнес-середовищі, забезпечити формування та підтримку конкурентних переваг у ринкових умовах, повною мірою використовувати стратегічний потенціал підприємства.
Створення конкурентних переваг є метою стратегічного управління підприємством,вирішальним фактором підвищення конкурентоспроможності підприємства. З цієї причини вітчизняні підприємства потребують ефективних інструментів стратегічного управління незалежно від внутрішнього чи зовнішнього ринку та отримують конкурентні переваги в процесі формування науково обґрунтованих стратегій. Її розробка з урахуванням конкретних обставин діяльності та факторів, що забезпечують конкурентну перевагу підприємства, потребує системного показу вибору та визначення механізму її формування. Тому на сучасному етапі розвитку українського бізнесу існує нагальна потреба зосередитися на вдосконаленні процесів стратегічного управління, що допоможе прискорити темпи ефективних змін для досягнення успіху в умовах жорсткої конкуренції.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретичному дослідженню цієї проблеми присвячені роботи закордонних і вітчизняних вчених: Д. Рікардо, А. Сміт, Д. Абель, Г. Гамель, П. Друкер, К. Ендрус, Р. Ешенбах, П. Зенге, Ф. Котлер, Р. Коуз, К. Крістенсон, М. Портер, К. Прахалад, Р. Солоу, Й. Шумпетер, Ф. Хайєк, Ю. Іванов, Є. Коротков, В. Оберемчук, А. Наливайко
Метою курсової роботи є розробка пропозицій щодо вдосконалення діяльності підприємства на основі формування конкурентної стратегії підприємства з метою отримання конкурентної переваги та окреслення можливих напрямів зміцнення конкурентних позицій на ринку.
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішуються такі завдання:
- дослідити сутність конкурентних стратегій, критеріїв та показників;
- дослідити особливості управління конкурентними перевагами підприємства;
- дослідити принципи щодо аналізу конкурентного середовища;
- проаналізувати конкурентне середовище на підприємстві;
- оцінити конкурентну стратегію на підприємстві ПАТ «Київ-Хліб»;
- запропонувати напрями та стратегії вдосконалення конкурентної стратегії підприємства ПАТ «Київхліб».
Об’єктом дослідження є процес формування конкурентної стратегії на підприємстві ПАТ «Київхліб».
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти формування, розвитку та управління конкурентною перевагою підприємства.
Методи дослідження. У процесі роботи використовуються як загальнонаукові методи, так і спеціальні наукові методи дослідження. Теоретичною основою наукового дослідження є загальнонауковий метод пізнання (аналіз, синтез), методологічні принципи системного методу, які проявляються у вивченні проблем аналізу господарської діяльності підприємств. Методи ґрунтуються на спостереженні, характеристиці, аналізі, узагальненні та порівнянні економічних явищ. При обчисленні та обробці інформації використовуються спеціальні методи дослідження, такі як порівняльний метод, відносних і середніх величин, моделювання.