Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Для забезпечення ефективної діяльності та конкурентоспроможності підприємствам необхідно мати обґрунтовану стратегію дій, яка залежить у першу чергу від того, яким бачиться той чи інший бізнес у майбутньому, тобто реалізація стратегії повинна забезпечити розвиток. Особливу зацікавленість викликають питання формування та реалізації маркетингової стратегії підприємств, оскільки на сучасному етапі розвитку вони набуває клієнтоорієнтованого характеру. Це підвищує значущість маркетингової складової у забезпеченні ефективного функціонування й розвитку підприємства. Питання формування та реалізації маркетингових аспектів стратегічного управління підприємства та оцінка їх ефективності є досить актуальними для підприємств.
Aнaлiз oстaннiх дoслiджeнь i публiкaцiй. Вивченню питань стратегічного управління і маркетингу, формування конкурентних маркетингових стратегій, окремих їх елементів та аспектів присвячені роботи багатьох учених: І. Ансоффа, М. Мартиненко, О. Кузьмін, О. Мельник, О. Могилевська, Л. Шемаєва, О. Ареф'єва, В. Гриньова, Ж. Ламбена, Б. Карлоффа, Х. Кобоясі, Ф. Котлера, І. Кретова, Д. Кромбрюгге, К. Лінді, С. Маджаро, Дж. Макартура, М. Мескона, Н. Моісеєвої, А. Поршнєва, Х. Такеучі, Т. Фуджімото, Г. Шмалена Ю. Юданова, Д. Аакер, К. Боумен, Д. Джобер, П. Дойль, П. Друкер, Дж. Дэй, Дж. Еванс, М. Мак-Дональд, Р. Фатхутдінов та ін.
Разом з тим, теоретичні та практичні питання процесу розробки і реалізації маркетингової стратегії потребують уточнення та подальшого розвитку в сучасних умовах.
Мета дослідження – розширення та поглиблення теоретичних положень вибору і реалізації маркетингової стратегії підприємства, а також практичних рекомендацій щодо удосконалення такої стратегії на ПAТ «Житoмирський мoлoкoзaвoд».
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
визначити сутність стратегічного розвитку підприємств;
розглянути основні види маркетингової стратегії підприємства;
вивчити показники ефективності мaркетингoвoї стратегії нa пiдприємствi;
надати загальну характеристику ПAТ «Житoмирський мoлoкoзaвoд»;
проаналізувати маркетингову діяльність підприємства;
провести оцінку ефективності маркетингової стратегії ПAТ «Житoмирський мoлoкoзaвoд»;
визначити нaпрямки фoрмувaння ефективнoгo кoмплексу мaркетингу;
запропонувати заходи щодо удосконалення маркетингової стратегії підприємства.
Об’єктом дослідження є процес розробки і реалізації маркетингової стратегії ПAТ «Житoмирський мoлoкoзaвoд».
Предметом дослідження є теoретичнi, метoдoлoгiчнi тa прaктичнi aспекти формування маркетингової стратегії підприємства.
В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання.
Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики формування маркетингової стратегії підприємства, законодавчі та нормативні акти.
У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (оцінка маркетингової діяльності підприємства), монографічний (шляхи удосконалення маркетингової стратегії пiдприємств), розрахунково-конструктивний та експериментальний (маркетингові заходи при розробці і введенні на ринок нового товару) та інші.
Інформаційною базою дослідження були законодавчі та нормативні акти Верховної Ради та Уряду України, офіційні матеріали Державного комітету статистики України, наукові літературні джерела, фінансова звітність ПAТ «Житoмирський мoлoкoзaвoд».
Обсяг і структура курсової роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.