СтудентАспірант
0 800 330 485
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 19:00
Субота вихідний
Неділя
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Удосконалення маркетингових методів збуту (на прикладі ТзОВ «Хлібодар» (ID:1272693)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Маркетинг
Сторінок: 105
Рік виконання: 2019
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..7 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА…………….10 1.1.Сутнісно-змістова характеристика маркетингових методів збуту……….10 1.2. Організація збутової політики на підприємстві…………………………..19 1.3. Фактори, що впливають на формування та ефективність маркетингових методів збуту……………………………………………………………………..35 Висновки до розділу 1…………………………………………………………...39 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ТА ЗДІЙСНЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ТЗОВ «ХЛІБОДАР»…………………………………41 2.1. Загальна характеристика діяльності ТзОВ «Хлібодар»…………………...41 2.2.Техніко-економічний та фінансовий аналіз підприємства ТзОВ «Хлібодар»……………………………………………………………………….47 2.3. Аналіз товарного асортименту продукції у системі маркетингу підприємства ТзОВ «Хлібодар»………………………………………………...54 2.4. Діагностика ефективності управління збутовою діяльністю на ТзОВ «Хлібодар»……………………………………………………………………….61 Висновки до розділу 2…………………………………………………………...68 РОЗДІЛ 3. ОБГРУНТУВАННЯ СИСТЕМИ ЗАХОДІВ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ТЗОВ «ХЛІБОДАР»…………………………………………………………………….70 3.1. Удосконалення маркетингової збутової політики шляхом розширення асортименту товарів ТзОВ «Хлібодар»………………………………………...70 3.2. Підвищення ефективності рекламної політики ТзОВ «Хлібодар»……….75 3.3.Удосконалення форм і методів збуту товарів ТзОВ «Хлібодар»………….80 Висновки до розділу 3…………………………………………………………...91 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...93 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….96 ДОДАТКИ………………………………………………………………………105
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Загальний обсяг роботи 105 сторінок пояснювальної записки (без врахування додатків) і 18 слайдів мультимедійної презентації. Робота містить 20 ілюстрацій, 19 таблиць, 106 джерел, 5 додатків. База дослідження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Хлібодар» , м. Рівне, вул. Біла,35. Мета дослідження: поглиблення теоретичних основ управління збутовою діяльністю організації та розробка практичних рекомендацій, спрямованих на вдосконалення механізму забезпечення ефективної збутової політики на підприємстві. Елементи наукової новизни: систематизовано заходи з управління збутовою діяльністю підприємства; розроблено напрями удосконалення збутової діяльності. Практична цінність результатів дослідження: полягає в поглибленні знань і обґрунтуванні механізму забезпечення ефективного управління збутовою діяльністю на ТзОВ «Хлібодар», які на відміну від загальноприйнятих заходів, пристосовані безпосередньо до потреб даного підприємства. Запропоновані у дослідженні пропозиції і рекомендації можуть бути рекомендовані до запровадження у практичну діяльність ТзОВ «Хлібодар» та дозволяють визначити основні напрями вдосконалення функціонування процесу управління збутом продукції, покращити ефективність збутової політики підприємства та підвищити імідж підприємства на ринку хлібобулочних виробів. РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА 1.1. Сутнісно - змістова характеристика маркетингових методів збуту На сьогоднішній день багато науковців займаються дослідженням збутової діяльності підприємств. Саме тому існує досить багато відмінних думок як на рахунок сутності терміну «збут», так і його особливостей. Усі підприємства повинні чітко розуміти, що таке збут і яка його роль у діяльності. Також можна зауважити, що збут є досить важливим для підвищення ефективності діяльності підприємства, збутову політику повинні враховувати всі господарюючі суб’єкти, оскільки завдяки нерозумінню ролі збуту, неякісному його організуванні підприємства втрачають як клієнтів, так і кошти. Підприємства реалізують товари та послуги, не враховуючи при цьому характерних особливостей, які й відрізняють збут товарів від збуту послуг, тому й потрібно більш ґрунтовніше підійти до розгляду цього питання. Таким чином, збут потребує подальшого дослідження для розуміння його сутності та ролі у виробничо-господарській діяльності підприємства. Дослідженням теоретичних аспектів формування збутової політики на підприємствах присвячені наукові праці таких авторів, як Л. Балабанова, С. Шпилик, С. Мочерний, А. Балабаниць, О. Біленький, О. Фоміна, Ф. Бутинець, Н. Гавришко та ін. Зокрема, проблеми та особливості управління збутом товарів та послуг знаходять своє наукове вирішення у працях таких вчених, як С. Камілова, Ю. Яцун, Г. Болт, С. Гаркавенко, А. Дейян, Д. Джоббер, Дж. Ланкастер, В. Наумов, Р. Ланкар та ін. []. Теоретичні аспекти збутової діяльності, як і будь-якої іншої, на сьогоднішній день активно досліджуються науковцями. Проте чимала кількість тлумачень поняття «збут» різними авторами спонукає до більш детального аналізу підходів до трактування цього поняття та виявлення відмінних характеристик. Вивчення наукової літератури показало, що малодослідженими залишаються питання розмежування понять «збут товарів» та «збут послуг» і виявлення чинників, які впливають на збутову діяльність, вагомість впливу яких змінюється в умовах динамічного середовища. Систематизація та виявлення основних підходів до визначення економічної сутності поняття «збут», розмежування понять «збут товарів» та «збут послуг» з виокремленням їх відмінностей, а також аналіз чинників впливу на збутову діяльність підприємств. Виклад основного матеріалу дослідження. Аналіз наукових праць дав можливість виокремити підходи до визначення сутності поняття «збут»: як комплекс заходів щодо реалізації товарів і послуг; як процес переміщення товару; як процес встановлення взаємодії між покупцем і продавцем; як інструмент маркетингової діяльності. Результати систематизації трактувань поняття «збут» у працях різних науковців наведено в таблиці 1. 1. РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ТА ЗДІЙСНЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ТЗОВ «ХЛІБОДАР» 2.1. Загальна характеристика діяльності ТзОВ «Хлібодар» Товариство з обмеженою відповідальністю «Хлібодар» найбільш відоме споживачам завдяки Торговій марці «Рум’янець». Предметом діяльності досліджуваного товариства є виробництво та реалізація якісної хлібобулочної продукції для населення. Історія ТМ «Рум’янець» почалася 14 жовтня 2003 року. З того часу хлібна продукція, знайшла прихильників спочатку на Рівненщині, а згодом і в інших регіонах України. Хлібобулочні вироби є важливим продуктом харчування, оскільки, з одного боку, внаслідок споживання хліба людина майже на половину задовольняє свою потребу у вуглеводах, на третину - в білках, більше, ніж на половину - у вітамінах групи В та ін. З іншого боку - ці продукти мають соціально важливе значення, у зв'язку з цим питання задоволення потреб населення в хлібі має першочергове значення. Це забезпечує ринок хлібобулочних виробів, головна ціль якого - якомога більше задовольнити реальні потреби населення України у кількості, якості та асортименті продукції. Завдяки найновішому обладнанню, яке прибуло з Німеччини та Австрії та досконалим технологіям підготовки, виробництва та пакування хлібобулочних виробів, Рівненський хлібозавод вже з перших днів здобув звання найсучаснішого у Східній Європі. Підтвердженням відмінних характеристик продукції ТМ «Рум’янець» є щорічні та різноманітні нагороди, що їх отримує продукція на Всеукраїнських дегустаційних конкурсах. Адже «Рум’янець» постійно розвивається , збільшуючи обсяг продукції та розширюючи асортимент. Якщо у 2004 році хлібозавод виготовляв 7 тонн продукції на добу, то сьогодні – понад 30 тонн. Щоденно випікається 80 видів хлібобулочної, здобної та кондитерської продукції . У 2004 році підприємство розпочало формування власної торгівельної мережі з відкриття магазину на вул. Старицького у м. Рівне. За 10 років мережа налічувала вже 15-ть фірмових магазинів у м. Рівне, нині –25 продуктових магазинів і кіосків на Рівненщині та Волині. За 15 років існування підприємства відбулося значне розширення виробничих потужностей, збільшився парк автомобільного транспорту, створена фірмова торгівельна мережа та нові робочі місця. На сьогодні продукцію ТМ «Рум’янець» люблять смакувати в 12 областях України: Рівненській, Волинській, Львівській, Житомирській, Тернопільській, Київській, Одеській, Чернігівській, Чернівецькій , Вінницькій, Хмельницькій та Івано-Франківській. Хлібозавод «Рум’янець» – лідер західного регіону та яскравий приклад європейського підприємства в Україні. Підприємство, що працює за світовими стандартами – для наших людей. Філософія компанії полягає у створенні корисних для здоров’я хлібобулочних виробів найвищого ґатунку з використанням виключно натуральної вітчизняної сировини. Разом з продукцією кожен отримує частинку тепла і любові, з якими сотні працівників «Рум’янця» щодня виходять на роботу. Адже успіх безпосередньо пов'язаний з високою відданістю справі кожного з них. На ТзОВ «Хлібодар» працюють люди, закохані у свою справу, в продукцію вкладено тепло рук і нескінченну турботу про кожного, на чиєму столі є хліб ТМ «Рум’янець». Чисельність працюючих на підприємстві становить – 197 чоловік. Продукція виготовляється з використанням новітнього обладнання та технологій. Команда досвідчених та висококваліфікованих фахівців цінує традиції хлібопечення в Україні і впевнено дивиться у майбутнє, адже «Рум’янець» продовжує розвиватися – збільшується обсяг продукції, розширюється асортимент відповідно до девізу: «Рум’янець» — «Смачний кожен день!» [52]. Рис 2.2. Фірмові магазини ТМ «Рум’янець» в Рівненській області Асортимент продукції підприємства налічує декілька груп, зокрема: 1. Преміум група 2. Основна група 3. Економ група 4. Здобна група 5. Вироби на замовлення 6. Сухарі 7. Палички хлібні. Печиво. Круасани 8. Паска 9. Борошно. Хлібозавод «Рум’янець» є одним із флагманів хлібопекарської галузі в Україні. Основним досягненням підприємства є впровадження в Україні найвищих європейських стандартів виробництва. Адже одним із головних принципів ТМ «Рум’янець» є використання лише сировини найкращої якості. Контроль за показниками якості продукції здійснює окремий підрозділ фахівців: виробничо-вимірювальна лабораторія – належним чином атестована Рівненським регіональним центром стандартизації, метрології та сертифікації на технічну компетентність з правом проведення вимірювань. Сировина та матеріали для виготовлення хліба та хлібобулочних виробів, приймаються лише з супровідними документами, які надійно підтверджують їх якість. Автоматична система – окремо забезпечує стабільну температуру у виробничих приміщеннях, що створює комфортні умови для роботи, що позитивно впливає на якість роботи працівників підприємства. Мехаізовані системи HB-Technic (Австрія) та Werner & Pfleiderer (Німеччина) контролюють дозування борошна та інших інгредієнтів. Усі рецептури запрограмовані у комп’ютер, що унеможливлює будь-які помилки при замісі тіста. Важливе значення має тривалість замісу – для кожного виду хліба вона своя. За дотримання параметрів відповідають тістомісильники Diosna (Німеччина), які забезпечують ідеальний заміс тіста. Випікання продукції відбувається у подових та ротаційних печах Miwe (Німеччина). Завершується процес швидким охолодженням хлібних виробів у спеціальній камері. Завдяки цьому зупиняються біохімічні процеси в м'якушці, а значить, хліб довше не черствіє і зберігає свіжість. Додамо, що всі процеси відбуваються в умовах ідеальної чистоти. Тому хлібобулочні вироби ТМ «Рум’янець» – це завжди гарантія надзвичайної якості. Для своєчасної доставки свіжої продукції, злагоджено і натхненно працює розвинута служба доставки, що налічує 80 автомобілів. Вони у цілодобовому режимі оперативно розвозять свіжоспечений хліб та хлібобулочні вироби. Система логістики розроблена з урахуванням найсучасніших європейських стандартів, новітнього програмного забезпечення, супутникового зв’язку та GPS-навігації. РОЗДІЛ 3 ОБГРУНТУВАННЯ СИСТЕМИ ЗАХОДІВ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ТЗОВ «ХЛІБОДАР» 3.1. Удосконалення маркетингової збутової політики шляхом розширення асортименту товарів ТзОВ «Хлібодар» Питання щодо організації маркетингової збутової політики надзвичайно важливе як в теоретичному, так і в практичному відношенні. Організація маркетингу - це структурна побудова для управління маркетинговими функціями. Зараз відомі кілька типових моделей маркетингових служб. ТзОВ «Хлібодар» використовує матричну модель побудови маркетингової структури. Вихід з даної ситуації полягає в залученні до співпраці професійних маркетологів або спеціалізованих фірм. Інший шлях вирішення проблеми полягає в створенні спільно з іншими підприємствами маркетингових центрів, які б займалися маркетинговими дослідженнями, як на регіональному рівні району, регіону, так і в загальнодержавному масштабі. Отже, дослідивши маркетингову діяльність підприємства ТзОВ «Хлібодар» можна розробити наступні заходи для покращення:  Розробити та впроваджувати заходи з маркетингової стратегії на основі вивчення існуючих ринків збуту та розширення ринків, їх прогнозування, формування та економічне обґрунтування, а також скорочення певних витрат;  Розробити відділом маркетингу плани маркетингових досліджень;  Проведення рекламних кампаній (розробляти кошториси витрат щодо маркетингу та рекламних кампаній управління);  Участь у виставках – розробити стенд для виставки та прорахувати бюджет участі, розробити рекламні буклети;  Проводити аналіз діяльності конкурентів;  Досліджувати цінову політику в галузі (моніторинг ринку);  Організовувати та здійснювати збирання даних згідно з планами маркетингу управління;  Проводити вивчення та дослідження реальних та потенційних споживачів;  Застосувати інноваційну стратегію для розвитку ТзОВ «Хлібодар»;  Здійснювати розробку рекламно-інформаційних заходів та матеріалів, у тому числі їх художнє оформлення (буклети, запрошення на виставку, календарі та ін.);  Розроблення фірмового стилю виробника та фірмового оформлення рекламної продукції;  Оновлення упаковки товару;  Досліджувати ефекти від різноманітних видів реклами (як різна реклама впливає на споживачів);  Обміну маркетинговою інформацією між іншими структурними підрозділами;  Виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримуватися норм, методів безпечного виконання робіт. Для ефективної діяльності підприємству ТзОВ «Хлібодар» необхідно не тільки наявність стратегії, але й постійний аналіз наявної стратегії, аналіз ступеня її відповідності до сформованих умов на ринку. Для даного підприємства пропонуємо обрати шлях збільшення збуту. Вважається, що збільшення обсягу збуту призведе до зниження витрат на одиницю продукції і до збільшення прибутку. Виходячи з можливостей ринку встановити ціну як більш можливо нижче, що іменується «цінова політика наступу на ринок». Підприємство ТзОВ «Хлібодар» знижує ціни на свою продукцію до максимально можливого рівня, підвищуючи долю свого ринку, досягає зниження витрат на одиницю товару. Таким чином підприємство одночасно зможе отримати вищий прибуток та підвищити конкурентоспроможність своєї продукції. Що ж стосується інноваційної стратегії підприємства ТзОВ «Хлібодар», то доцільно провести стратегію диференціації щодо асортиментної групи «Булочні та здобні вироби», ця товарна лінія належить до групи товарів, обсяг реалізації яких потрібно збільшувати за допомогою різноманітних промо-акцій та реклами, а також, що ця продукція приносить основну частку прибутку. Тому доцільним буде провести лотерею: кожен, хто збере п’ять етикеток від булочних або здобних виробів і надішле їх за адресою дослідного хлібозаводу, може стати призером новенької пічки для приготування хлібобулочних та кондитерських виробів, або зможе потрапити на екскурсію по заводу (по цехам). Таким чином, можна буде не лише підвищити обсяги реалізації, але завдяки надісланим етикеткам побачити, яка продукція даної асортиментної групи користується найкращим попитом. Що ж стосується асортиментної групи «Хліб», то доцільно з метою збільшення обсягів реалізації та привернення уваги споживачів використати стратегію варіації естетичних властивостей упаковки. Оновлення не тільки зацікавить, а й виокремить товар з-поміж аналогічної продукції конкурентів. Що ж стосується асортиментної групи «Булочні та здобні вироби», то оскільки даний товар користується попитом та був би досить рентабельним, варто для нього застосувати стратегію диверсифікації за рахунок поглиблення асортиментної групи. Та запропонувати споживачам такі товари: «Булочка зі смородиною», «Булочка із яблуком». Отже, як бачимо, для підприємства можна використати різні товарні стратегії, що стосуються інновації та варіації. Але, в першу чергу, необхідно провести впровадження нового товару для асортиментної групи «Пироги». Дана товарна лінія є досить перспективною, а її глибина - невелика, тому новий товар не перевантажуватиме асортиментну групу і буде видимою новинкою. Крім того, щоб споживачі дізналися про зміни в асортименті та зацікавилися товарами дослідного хлібозаводу, потрібно провести рекламну кампанію. Вона не тільки допоможе покращити імідж ТзОВ «Хлібодар», а й ознайомить з його асортиментом товарів всіх охочих. Також важливе значення має товарна стратегія – варіація. Наприклад, за допомогою зміни оформлення упаковки для товару «Витушки листкові з повидлом» асортиментної групи «Булочні та здобні вироби» за допомогою більш якісної, поліграфічно-привабливішої естетично упаковки можна було б створити високу конкуренція ТМ «7 days». Крім того, як свідчать дослідження вітчизняна продукція хлібозаводу не поступається за смаковими властивостями. Великий її недолік саме у оформленні упаковки та позиціонуванні на ринку. Тому впровадження запропонованих заходів має позитивно вплинути на розвиток підприємства та покращити його економічну ефективність. Для підвищення ефективності планування та організації управління ТзОВ «Хлібодар» необхідно розробляти щорічний план маркетингу, де взаємопов'язані за термінами, змістом, засобам всі заходи проводяться в рамках служби маркетингу. Крім того, можна розробити й оформити довідник з продажу, як для внутрішнього, так і для зовнішнього користування, що сприятиме створенню іміджу підприємства та підвищить його авторитетність. Для вивчення системи цінностей споживачів та рівня задоволення їхніх запитів в ТзОВ «Хлібодар» необхідно проводити безперервне дослідження ринку, постійне виявлення переваг споживачів, як з позиції усних опитувань у місцях продажу, по телефону, так і письмового анкетування поштою. Підвищуючи конкурентоспроможність своєї продукції ТзОВ «Хлібодар» має провести низку заходів: покращувати якість своєї продукції, оновити дизайн, розширити асортимент продукції та розширення асортименту сувенірної продукції, використовувати брендинг. Якість можна покращувати, використовуючи сучасне обладнання для виробництва продукції, а також більш жорсткого контролювати за якістю сировини, що для виробництва продукції. Товарний знак є необхідним елементом ринкових відносин, і його дуже часто в країнах з розвиненою ринковою економікою називають «безмовним продавцем». Товарний знак з позицій маркетингу формує обличчя фірми, її впізнанності на ринку, будучи лише одним з елементів ринкової символіки товару. «Критерієм оцінки будь-якого дизайну повинно бути знаходження відповіді на вирішувану проблему: чи дає він бажаний ефект, чіткий чи він, запам'ятовується чи він, оригінальний він?». У світовій практиці маркетингу використовується досить широкий набір понятійних категорій ринкової атрибутики товару, що розширюють можливості планування продукту.