Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. В умовах постійного змінення потреб споживача, технологій та конкурентного середовища існування підприємства залежить від того, наскільки успішно воно розроблює і виводить на ринок нову продукцію. Але і після того, як новий товар з’явиться на ринку, він не може бути покинутий напризволяще. Необхідно вміти застосовувати до нього відповідні маркетингові стратегії в залежності від того, яку стадію свого життєвого циклу проходить товар.
Той факт, що життєвий цикл товару складається з різних етапів, породжує дві задачі. По-перше, оскільки будьякий товар рано чи пізно переживає стадію спаду, застарілі товари необхідно заміняти новими. По-друге, підприємство повинно розуміти, яким чином відбувається спад попиту на його товар, та вміти пристосовувати свої дії до різних етапів їх життєвого циклу.
Життєвий цикл товару має дуже велике значення, так як він орієнтує підприємство на проведення аналізу своєї діяльності з точки зору не тільки сьогодення, але й майбутніх позицій. Життєвий цикл товару націлює підприємство на проведення систематичної роботи по плануванню і розробці нового товару, також він допомагає формувати комплекс задач і обґрунтовувати стратегії та заходи на кожному з етапів життєвого циклу, визначити рівень конкурентоспроможності свого товару відносно товарів конкуруючої фірми.
Дослідження та вивчення життєвого циклу товару є необхідною складовою діяльності підприємства для ефективного існування та успішного просування товару на ринок, з ціллю отримання максимального прибутку.
Проблемам маркетингової діяльності на різних етапах життєвого циклу товару присвятили дослідження такі зарубіжні та вітчизняні учені-економісти як Рассел Дж., Лейн В., Россітер Дж. Р., Персі Л., Команор В., Вілсон Т., Еккард І., Троккмортон Дж., Странг Р., Котлер Ф., Еванс Дж., Берман Б., Діхтль Е., Хершген Г., Швальбе Х., Хруцький В.Е., Герасимчук В.Г., Манн І.Б., Яковлєв А.І., Перерва П.Г., Кретов І.І. та інші. В працях цих авторів розглянуто питання про роль маркетингу в діяльності підприємства, приведено характеристики життєвого циклу товару. Однак розгляд питань маркетингової діяльності на різних етапах життєвого циклу товару більшістю авторів не носить характер системності.
Методологія і методика дослідження. Теоретичною та методологічною основою дипломної роботи є сучасна теорія менеджменту та маркетингу, закони та нормативні акти України з економічних питань, наукові дослідження.
Інформаційною базою дослідження є вітчизняні і зарубіжні публікації з питань менеджменту, маркетингу і життєвого циклу товару, офіційна статистика, звітно-статистичні дані підприємств.
Об`єктом дослідження є життєвий цикл товару.
Предметом дослідження є маркетингова діяльність на різних етапах життєвого циклу товару.
Мета та завдання. Метою дипломної роботи є системне дослідження аспектів маркетингової діяльності на різних етапах життєвого циклу товару. Виходячи із мети поставлені наступні завдання:
- розкрити сутність та фази життєвого циклу товару;
- зазначити завдання товарної політики в системі маркетингу на підприємстві;
- уточнити особливості просування продукції на різних етапах життєвого циклу;
- охарактеризувати ТОВ «Китайгород» та аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів маркетингової діяльності підприємства;
- визначити асортиментна політика компанії ТОВ «Китайгород»;
- охарактеризувати продукцію підприємства з позицій її ЖЦТ;
- проаналізувати стратегії та управління залежно від стадії життєвого циклу товару;
- дослідити оптимізацію процесу організації маркетингу ТОВ «Китайгород»
Структура дипломної роботи. Дана дипломна робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків.