Зразок роботи
Актуальність теми. У сучасній економіці країни, мабуть, жоден вид діяльності не привертає такої уваги, як продаж. Це й не дивно, якщо зважити, скільки людей забезпечують себе засобами для життя прямо чи опосередковано за рахунок продажу. І навіть ті, хто безпосередньо не займається продажем, регулярно беруть участь у ньому як покупці.
З усіх форм продажу найтіснішим є взаємозв’язок продавця з покупцем, характерний для процесу персонального продажу. Адже для більшості підприємств та організацій, що виробляють або продають товари, торговельний представник є єдиною важливою ланкою, яка поєднує їх із покупцем. Навіть найкращим чином спланований і підібраний комплекс маркетингових зусиль може зазнати фіаско, якщо неефективно спрацюють торговельні представники в процесі персонального продажу.
Персональний продаж проявляється у багатьох формах і відіграє різноманітні ролі у діяльності компаній.
Торгівля – одна з найдавніших професій у світі. Люди, які займаються цією справою, можуть називатися як завгодно: продавець, торговець, торговий агент, комівояжер, торговий консультант, менеджер зі збуту, агент, регіональний менеджер, маркетинговий представник – таких назв не перелічити. Сучасні торгові агенти – це високоосвічені, кваліфіковані професіонали, які працюють для налагодження та зміцнення тривалих стосунків зі споживачем.
Під персональним продажем розуміється усна презентація товару в розмові з одним або декількома потенційними покупцями з метою його збуту. Є найбільш ефективним інструментом просування продукту на певних етапах його збуту, особливо для створення в покупців сприятливого відношення до пропонованих продуктів, у першу чергу до продукції виробничо-технічного призначення.
Розгляд суті цього процесу, управління ним та основні операції – головна мета курсової роботи. Для досягнення мети розглянуті такі задачі:
– форми та відмінності персонального продажу;
– головні складові процесу персонального продажу;
– характеристика діяльності та аналіз фінансових показників гіпермаркету «Епіцентр К»;
– маркетингова стратегія ТОВ «Епіцентр К»;
– організація ефективного персонального продажу ТОВ «Епіцентр К».
Об’єкт дослідження – сукупність моделей комунікацій персонального продажу як маркетингового інструменту в діяльності ТОВ «Епіцентр К».
Предмет дослідження в курсовому проекті – аналіз системи персонального продажу товарів.
Вагомий внесок у розробку теоретико-методичних і прикладних аспектів персонального продажу зробили вчені: Савощенко А. С., Лук’янець Т. І., Павленко А. Ф., Котлер Ф., Головкіна Н., Шандарівська І., Харченко В. та ін.