Зразок роботи
Тема: Удосконалення управління маркетинговою діяльністю підприємства на прикладі ПАТ КБ «Приватбанк»
Сьогодні робота підприємства вимагає постійного удосконалювання організації, планування і управління виробничо-господарською діяльністю, розробки нових економічних підходів, а також вирішення таких задач як швидка зміна асортименту виробів, пристосовування до запитів різних груп споживачів, постійне підвищення ефективності та гнучкості виробництва, зміцнення конкурентоспроможності товарів, удосконалення організації їх збуту та стимулювання продажів.
Актуальність обраної мною теми «Удосконалення управління маркетинговою діяльністю на прикладі ПАТ КБ Приватбанк» полягає в необхідності детального розкриття, розвитку, пошуку та узагальненні основних маркетингових методологій, гіпотез, вчень, засобів, підходів та економічного інструментарію для класифікації, аналізу, оцінки, структуризації, пошуку, оцінювання та доцільності використання маркетингу щодо пошуку напрямків удосконалення управління маркетинговою діяльністю на підприємстві; створенні загальної системи показників для проведення аналізу ефективності удосконалення управління маркетинговою діяльністю, пошуку загальної методології для такого аналізу, а також вирішення поточних маркетингових проблем на підприємстві , що так чи інакше пов’язані з управлінням, вибором напрямку діяльності та стратегії для підприємства.
При оцінюванні ефективності маркетингової діяльності підприємства дуже важливим питанням є визначення того, що необхідно розуміти під результатами та витратами такої від діяльності.
Під результатами маркетингової діяльності найчастіше розуміють: кількість залучених нових клієнтів, кількість утриманих клієнтів з числа існуючих, частота звернень клієнтів до підприємства, кількість успішних контактів тощо.
В якості результатів стосовно споживачів пропонується використовувати: обсяг цільового сегменту(тів) і його характерні особливості; ступінь задоволення споживачів; рівень лояльності по відношенню до компанії; превалюючі моделі споживацької поведінки; пріоритетність товарної марки (з точки зору споживачів) в порівнянні з продукцією конкурентів; рівень поінформованості; об’єм закупівель, що здійснюється споживачами; вартість і імовірність переключення споживачів на придбання товарів конкурентів; споживацькі наміри. Для розуміння проблеми покращення управління маркетинговою діяльністю необхідно розуміти і відрізняти найголовніші маркетингові поняття, необхідно систематизувати визначення та поняття, адже без розуміння самого терміну «маркетинг», не можна характеризувати більш глибокі поняття.
Отже, маркетинг − це моніторинг результатів і вдосконалення ринкових пропозицій, це масштабний процес систематизованого виявлення необхідності вироблення товару, привернення уваги споживача до товару і полегшення доступності товару до споживача, постійна підтримка бажання споживача купувати товар в фірми. За визначенням Британського інституту управління, маркетинг – це один з видів управлінської діяльності, який сприяє розширенню виробництва та торгівлі і збільшує зайнятість шляхом виявлення попиту споживачів та розробки досліджень для задоволення цього попиту; він пов’язує можливості виробництва з можливостями реалізації товарів та послуг, обґрунтовує характер, напрями та масштаби всієї роботи, необхідної для отримання прибутку в результаті продажу максимальної кількості продукції кінцевому споживачу.
Для удосконалення управління маркетинговою діяльністю ПАТ КБ «Приватбанк» було розроблено наступні альтернативні рішення:
1.Злучення нових корпоративних клієнтів і зміцнення відносин з уже існуючими;
2.Створення унікальної системи особистого страхування;
3.Вдосконалення існуючої системи інтернет-банкінгу.
В комплекс послуг, що будуть надаватись клієнтам разом з придбанням страхового полісу «ПриватАктив» буде надаватись ще ряд послуг та вигод:
-закріплення за кожним клієнтом особистого менеджера, який працюватиме в режимі 24/7;
-дублювання рахунку в банку, як додатковий захист;
-створення комплексу безпеки рахунку в індивідуальному порядку. Тобто для кожного клієнта буде розроблятись унікальна програма захисту, відповідальність за її роботу а також захист рахунку і особистої інформації про клієнта буде нести відповідальний прикріплений до нього менеджер, як матеріально-відповідальна особа;
-надання персональних знижок для використання інших страхових продуктів банку;
-можливість прикріплення до рахунку програм «БонусПлюс», «Скарбничка», «Оплата частинами»;
-привязка «ЮніоюКартки» до основного рахунку, а також можливість цілодобового стеження за активністю карти дитини.
Реалізація цієї стратегії з допомогою високої культури страхового обслуговування, що сформована в банку. стане задатком нового попиту на страхові послуги банку.
У сучасному економічному середовищі конкуренти відводять клієнтів, пропонуючи їм високі рівні персоналізації продуктів і послуг, тому фірмам доводиться ще быльш наполегливо працювати над тим, щоб утримувати клієнтів, і в той же час не забувати про залучення нових.
На сьогоднішній день ПриватБанк є одним з банків, що посідає провідні позиції банківського рейтинґу України найбільш динамічно розвиваються в Україні, також він ьпредставляє великий комплекс напрямків банківських послуг, намагається дотримуватися стратегії диверсифікації торгових марок (ТМ).
Сутність стратегії диверсифікації полягає у тому, що використовуються суббренди для кожного окремого напрямку.
У міру розвитку ринкових відносин маркетинг дедалі більше буде інтегруватися в загальну систему управління підприємством, коли в основі ухвалення практично всіх виробничих, збутових, фінансових, адміністративних та інших рішень буде лежати інформація, що надходить від ринку.
Таким чином, маркетинг в наш час стає дуже перспективною галуззю. Керівники повинні зрозуміти, що немає сенсу виробляти те, що ніхто ніколи не купить, а значить необхідно мати у своєму штаті людей, що знають і розуміють потреби населення. Тільки так можна забезпечити стабільний ріст прибутку компанії і зайняти гідне місце в міжнародній сфері економічних відносин.
Отже, «Приватбанк» для удосконалення управління маркетинговою діяльністю має більше приділяти увагу «брендінгу» та реалізації стратегії персонального обслуговування клієнтів забезпечить нарощування клієнтської бази, підвищення її якості, зниження відтоку клієнтів. Це позитивно відіб’ються на діяльності ПАТ «ПриватБанк» адже залучення нового клієнта обходиться вдвічі дорожче, ніж утримання вже існуючого.
Резервами для вдосконалення є задоволення потреб споживачів, пристосування до державного законодавства та превага в конкурентній боротьбі шляхом створення стійких конкурентних переваг.
Посилення маркетингової діяльності та посилення орієнтації на споживача допоможе отримати досліджуваному банку такі переваги як збільшення візитів наявних клієнтів та зростання кількості нових клієнтів. А це в свою чергу допоможе збільшити прибутки.