Зразок роботи
ВСТУП
Як академічна дисципліна, маркетинг уперше з'явився в США, у Пенсільванському університеті, 1905 року.
А вже 1908-го було створено першу маркетингову організацію - Американське товариство маркетингу, перейменоване 1973 року на Американську асоціацію маркетингу. У той самий час, у великих фірмах створюються відділи реклами та маркетингу.
Саме слово «маркетинг» народилось у США, де в 30-х роках минулого століття місцеві фермери шукали ринку збуту для своєї продукції.
Україна, як і інші держави, прийшла до необхідності застосування маркетингових підходів, у період активного збільшення конкуренції між виробниками товарів і послуг. Виявилося, що не є проблемою виготовити товар, а є проблемою його продати. І саме для вирішення цієї відомої проблеми більшість виробників застосовують принципи та концепції маркетингу.
Ефективність роботи організації у ринкових умовах визначає якість маркетингової діяльності. Вивірені маркетингові дії забезпечують якість прийняття управлінських рішень, перспективи розвитку організацій, обсяги пропозиції та прибутковість.
Будь-які прорахунки в маркетинговій діяльності обертаються значними збитками для організації, оскільки саме маркетингові рішення визначають ринковий стан організацій та її майбутні ринкові позиції. Ринок вимагає більш жорстко обгрунтованих рішень щодо обсягів, якості та асортименту товарів і послуг, що пропонуються споживачу.
Поступове зростання рівня покупної спроможності населення України підвищує вимоги до товарів, що ними купуються. Товари та послуги повинні повністю задовольняти потребу споживача і при цьому мати риси, які б виділяли їх серед великого розмаїття представлених на ринку товарів та послуг аналогічного та функціонального призначення.
Розробити товар, який найбільш повно відповідає задоволенню потреби споживача, визначити обсяг пропозиції, вивести його на ринок та реалізувати - все це основа гарантованого успіху організації на ринку, і саме цим займаються служби маркетингу.
Будь-яке управлінське рішення базується на маркетинговій інформації, а її збір та обробка - дуже копітка повсякденна праця служб маркетингу організацій.
Тому потоки маркетингової інформації в організації можна порівняти із киснем, що забезпечує життєдіяльність людини.
Ось чому важко уявити собі ефективну організацію без маркетингової діяльності.
Відійшли в минуле часи, коли ненасиченість ринку була головною характеристикою економічної ситуації в країні і кожний виробник міг продавати те, що виробив, нехтуючи смаками та бажанням споживачів.
Протягом тривалого часу виробництво залишалось головною функцією в адміністративно-керованій економіці, але воно не завжди задовольняло попит населення, який мав переважно кількісний характер. Нині обсяги виробництва визначаються попитом на товари, тобто головною особою ринкової економіки виступає споживач. Саме його симпатії та надання переваг котромусь із товарів є визначальним чинником успіху організації на ринку. Це призводить до загострення конкурентної боротьби між виробниками, які працюють на українському ринку, виникає боротьба за споживачів, а отже, за можливі обсяги збуту продукції.
Таким чином збут поступово перетворюється на головну функцію виробництва, і саме ринок зумовлює мету виробника, а не навпаки.
Для виживання у ринкових умовах потрібне знання того, кому і що продавати, а отже, що і в якій кількості виробляти. Маркетинг, що дає відповіді на ці запитання, поступово стає головним елементом планування діяльності організації.
Маркетинг визначає стратегічні цілі організацій та сприяє їх реалізації, формує ринкову поведінку організації, визначає потреби споживача і створює імідж товару або послуги на ринку.
На сучасному етапі розвитку економічних відносин жодна організація не досягне бажаних результатів, не виживе у бурхливих ринкових перетвореннях, якщо її дії не базуються на глибоких знаннях з маркетингу та її управлінці не керується цими знаннями у повсякденній роботі, та при розробці довгострокових цілей.
%
Лише в умовах ринку можна відчути всю повноту і потребу маркетингової діяльності, бо саме маркетинг дає відповіді на питання щодо механізму формування та розвитку ринку, його закономірностей, практичних заходів і методів успішної діяльності організації на ринку.
Інакше кажучи, наука та мистецтво працювати в умовах ринку - це і є маркетинг, наука, яку потрібно опанувати, щоб відчувати себе комфортно в різноманітних швидкоплинних змінах ринкової ситуації. Саме знання з маркетингу дозволяють швидко і з мінімальними витратами адаптуватись організації до вимог ринку та споживачів.
За умов ринкової економіки господарчим суб'єктам (підприємствам) надані широкі права і можливості у реалізації своїх економічних інтересів, вибору способів організації виробництва, збуту продукції. При цьому підприємства виходять із власних ресурсних можливостей, з врахуванням широкого спектру факторів, які впливають на ефективність використання виробничого потенціалу.
Економічний аналіз обов'язково повинен передувати прийняттю науково обґрунтованих рішень на бухгалтерському рівні управління. За цих умов зростає важливість проведення своєчасного маркетингового економічного аналізу в промисловості, зокрема таких важливих показників, як показники випуску готової продукції і її реалізації.
Випуск і реалізація продукції впливає на фінансові результати роботи підприємства. Крім того, реалізація виробничої продукції - це основне джерело формування доходу підприємства. Тому актуальність дослідження даної роботи є продиктоване часом - знайдення способів досягнення тривалого балансу інтересів окремих суб'єктів, що діють на тлі наявних сил та умов, ліквідація суперечностей між ними за рахунок творчого використання власного потенціалу.
Об'єктом дослідження даної роботи є маркетингова діяльність на прикладі страхової компанії.
Метою даної роботи є аналіз маркетингової діяльності, методики аналізу основних критеріїв на прикладі страхової компанії "АСКА".
Завданням даної роботи є характеристики основних методів маркетингових досліджень, аналіз та стан розрахунків з покупцями і узагальнення резервів росту обсягу виробництва і реалізації продукції.
У роботі висвітлено частину теоретичного маркетингового дослідження в питанні аналізу параметрів випуску продукції: обсягу і асортименту. В роботі показано своє бачення проблеми формування програми випуску продукції, резервів росту обсягу виробництва і реалізації продукції.
Предметом проведених досліджень є маркетингова діяльність страхової компанії "АСКА". Робота складається з трьох основних частин, вступу та висновків. Підприємство є прибутковим.