Зразок роботи
ВИСНОВКИ
Проаналізувавши особливості просування послуг готельних підприємств на прикладі готельно-туристичного комплексу (ГТК) «Інтурист-Закарпаття», ми дійшли таких висновків.
1. Готельний маркетинг спрямований на вирішення таких зав¬дань: обґрунтування необхідності надання послуг шляхом ви¬явлення існуючого або потенційного попиту на них; організацію дослідних робіт зі створення послуг, що відпо¬відають потребам споживачів; координація і планування надання послуг, збутової і фінансової діяльності готелю; удосконалювання методів збуту і просування послуг на ринку; регулювання і напрямок усієї діяльності готелю для досяг¬нення генеральних цілей у сфері надання послуг. Маркетингова діяльність готелю передбачає: вивчення кон'юнктури і динаміки попиту на дані готельні послуги; аналіз зміни цін на дані готельні послуги та їхні заміню¬вачі; прогноз зростання доходів споживачів і їхніх потреб у да¬них послугах; використання реклами як головного інструмента недійо¬вої боротьби з конкуруючими готелями; стимулювання збуту готельних послуг (залучення спо¬живачів за допомогою надання пільг, розширення гарантова¬них прав споживачів, організація лотерей і ін.); планування асортименту послуг з урахуванням соціаль¬но-психологічних установок споживачів (громадської думки про престижність проживання в даному готелі, придбанні даної послуги, коливань моди); спеціальна організація обслуговування споживача, за-снована на принципі: готельна послуга шукає потенційного споживача.
2. Основне завдання служби маркетингу ГТК «Інтурист-Закарпаття» полягає в тому, щоб постійно стежити за споживачем, за тим, що йому потрібно. А також стежити за діяльністю конкурентів, визначати їх сильні й слабкі сторони та можливі ринкові дії, визначати напрями вдосконалення маркетингової діяльності, розробляти і домагатися виконання планів і програм маркетингової діяльності, доводити маркетингову інформацію до всіх інших підрозділів підприємства. Крім цього, служба маркетингу намагається точно представляти можливості організації, щоб, займаючись його розвитком, не відірватися від реальної діяльності.
3. До нерекламних методів просування послуг комплексу «Інтурист-Закарпаття» відносяться: особисті (персональні) продажі, здійснювані через агента; пряма розсилка інформації і робота з різними базами даних; прямий маркетинг; стимулювання збуту – при цьому клієнтам пропонують, наприклад, купони на знижки, проводяться різноманітні конкурси і розіграші призів для покупців турів, здійснюються конусні програми, а також даруються предмети з елементами фірмового стилю; пропаганда або організація паблік рілейшнз, непряма пропозиція та ін. Серед завдань стимулювання споживачів турпродукту готелю основними є: заохочення інтенсивнішого споживання пропонованих окремих послуг; спонукання гостей до придбання послуг, якими вони раніше не користувалися; залучення уваги до пропозиції тих, хто користується послугами конкурентів. Серед засобів стимулювання: надання знижок з оголошених цін на послуги готелю в разі попереднього бронювання місця в готелі до певного терміну; включення в комплексне обслуговування деяких додаткових послуг безкоштовно або за зниженою ціною; проведення різноманітних вікторин, широка роздача безкоштовних фірмових сувенірів (дорожніх сумок, кулькових ручок, запальничок і т. п.); урочисте вшановування ювілейних гостей готелю та ін. Зокрема, «Інтурист-Закарпаття» пропонує своїм клієнтам скористатися програмою лояльності, яка передбачає 4 рівні: «Стандарт», «Бізнес», «Еліт», «VІP».
4. ГТК «Інтурист-Закарпаття» застосовує наступні форми використання Інтернету: комунікації та зв‘язок; реклама і просування туристського продукту; маркетингові дослідження; електрона презентація фірми та її туристського продукту; використання можливостей електронних міжнародних туристських виставок та ярмарок; використання систем бронювання та резервування; самостійне формування туру; використання електронних каталогів туристського продукту по країнам та напрямкам; отримання інформації про країну, оперативного про¬гнозу погоди у різних країнах, розкладу руху транс¬порту; отримання оперативної інформації про тарифи та ціни готелів, ресторанів і перевізників; використання мережі Інтернет для розрахунків; віртуальний туризм та ін. Веб-сайт ГТК «Інтурист-Закарпаття» http://intur-zak.com/. складається з трьох блоків «Готель «Інтурист-Закарпаття», «Туристичне агентство», «Мандрівки по Закарпаттю», які об’єднують низку сторінок.
5. Проаналізувавши дані з різних джерел, умовно можна виділили такі основні групи напрямків удосконалення маркетингової діяльності підприємств: розробка нової маркетингової стратегії, створення ефективнішої рекламної кампанії (зміна засобів поширення реклами і/або зміст рекламних оголошень), правильний вибір цільової аудиторії, удосконалення конкретних маркетингових бізнес-процесів, впровадження маркетингових інновацій, глибше дослідження споживчого тренду, фокусування на максимальному задоволенні потреб споживачів, оптимізація комунікаційного процесу із споживачем та ін.
6. Маркетингова стратегія просування сайту передбачає: розміщення в найбільш популярних українських пошукових системах; входження до інформаційно-туристичних систем, розміщення в інших туристичних і готельних серверах; подання своєї Інтернет-адреси в різних виданнях; створення та рекламування компакт-дисків готельного призначення; демонстрація рекламного матеріалу сайту клієнтам за допомогою комп’ютерного оснащення; презентація інформаційного продукту на туристичних виставках, салонах; висвітлення передового досвіду; виявлення недоліків і проблем, що існують, надання рекомендацій щодо покращення змістовного наповнення та якісних параметрів інформаційних технологій через засоби масової інформації, у т. ч. електронні видання.; використання можливостей розміщення в Інтернет-ресурсах, які мають високі рейтинги.