Зразок роботи
ВСТУП
Ситуації на ринку змінюються дуже швидко. Майже кожен день з’являються нові ринки збуту, розширюються торгові об’єднання, а засоби розповсюдження інформації про товари і методи їх реалізації змінюються революційними темпами.
Тому для «виживання» підприємства, дедалі важливішим стає швидкість його адаптації до цих змін, перехід на виробництво і споживання найбільш ефективної і новітньої продукції. Маркетинг, безумовно, реагує на зміни, які постійно відбуваються в світі, хоча як і раніше він спрямований на виявлення потреб та запитів потенційних споживачів, визначення цільових ринків, з наступною розробкою для них товарів та послуг, а також комплексу заходів їх обслуговування [2, с. 20].
Маркетинг – це реклама, що заполонила екрани телевізорів, журнали, газети і проникає навіть в поштову скриньку. Дома і в школі, на роботі і під час відпочинку – маркетинг присутній всюди. Маркетинг – це дещо більше, ніж може зауважити неуважний покупець. За ним стоїть обширна сітка людей, зайнятих боротьбою за увагу і гроші покупців [2, с. 33].
Маркетинг можна розглядати як ринкову концепцію управління виробничо-збутовою та науково-технічною діяльністю підприємства, спрямованою на вивчення ринку, конкретних запитів споживачів та орієнтацію на них товарів та послуг, які виробляються підприємством, а також на формування і стимулювання споживчого попиту для обґрунтованого прийняття рішень і планового розширення продажу та отримання прибутку.
Актуальність теми можна охарактеризувати наступними тезами:
– по-перше, сьогодні підприємства повинні приділяти куди більше уваги таким сферам, як реалізація і збут продукції, збільшенню доходів і поліпшенню свого фінансового стану, чим власне управлінню виробництвом, з метою зниження витрат;
– по-друге, якщо підприємство шукає шляхи збільшення прибутку тільки за рахунок зниження витрат на виробництво, воно рано або пізно вибуває з бізнесу. Разом з тим якщо керівництво зверне свій погляд в іншу сторону і почне вишукувати шляхи збільшення доходів компанії через збільшення обсягу продажів, то перед ним відкриваються безмежні можливості.
Проблеми маркетингової діяльності промислового підприємства досліджувались в працях багатьох українських та закордонних вчених. Окремі аспекти цієї тематики висвітлені в роботах вітчизняних дослідників Балабанової Л.В., Бриндіної О.І., Герасимчука В.Г, Гаркавенка С.С., Длігача А.О., Кардаша В.Я., Крикавського Є.В., Кузьміна О.Є., Ілляшенко С.М. та інших. Серед закордонних вчених заслуговують на увагу роботи Ансофф І., Божкова В.В., Варламова А.С., Голубкова Н.А., Єгорова І.К., Рибальченка І.В., Комахи А.Л., Ковтун О.І., Котлер Ф., Куденко Н.В., Лабурцева О.І., Ламбен Ж.Ж., Портер М., Стрикленд А., Томпсон А., Фатхутдінов Р.А. та інших.
Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність ПрАТ «Полтавський Вентиляторний завод».
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти маркетингової діяльності промислових підприємств.
Метою дослідження є обґрунтування теоретико-практичних основ розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства, вдосконалення діяльності та підвищення конкурентоспроможності промислового підприємства.
Відповідно до зазначеної мети в роботі поставлено і вирішено наступні завдання:
– охарактеризувати сутність маркетингової діяльності підприємства та основні її складові;
розглянути особливості маркетингової діяльності промислових підприємств;
проаналізувати основні показники господарського та економічного стану на підприємстві;
здійснити аналіз маркетингової діяльності промислового підприємства;
обґрунтувати напрями розвитку маркетингової діяльності підприємства ;
розробити рекомендації щодо розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства.
В роботі використано методи аналізу і синтезу, статистичних порівнянь, економіко-математичних розрахунків, а також системний метод порівняння, групування, узагальнення.
Випускна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.