Зміст
Вступ
Розділ 1. Теоретичні аспекти розробки маркетингової програми підприємства – суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності
1.1 Сутність маркетингової програми підприємства, особливості створення для суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності
1.2. Основні принципи та етапи створення маркетингової програми в зовнішньоекономічній діяльності
1.3. Оцінка ефективності реалізації маркетингової програми підприємства – суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності
Розділ 2. Практичні засади розробки маркетингової програми підприємства – суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності
2.1. Організаційно-економічна характеристика підприємства
2.2. Дослідження формування та реалізації маркетингових програм піприємства на зовнішньому ринку
2.3. Ефективність зовнішньоекономічних маркетингових програм піприємства
Розділ 3. Шляхи підвищення ефективності маркетингових програм підприємства на зовнішньому ринку
Висновки
Список використаних джерел
У ході проведеної роботи були вивчені методи просування вітчизняного товару на зовнішній ринок, практичні й теоретичні аспекти складання стратегічної програми підприємства, методика проведення досліджень.
У процесі аналізу міжнародної маркетингової стратегічної програми ЗАТ „Окма” можна зробити висновок, що галузями, які є найбільш прибутковими й що заслуговують підвищеної уваги є: виробництво ДСП, фанери та меблів з них, а також виробництво меблів за каталогами. Матриця Ансоффа по товарах - ринках указує напрямки в яких варто розвиватися ЗАТ „Окма” і нові галузі, які могли б підвищити ефективність і збільшити розмір цільового прибутку.
Основні техніко – економічні показники діяльності підприємства зростають в 2007-2008, окрім чистого прибутку, сума якого знижується на 269 тис.грн. в 2008 році.
Обсяг реалізації продукції (без ПДВ) має поступову тенденцію до збільшення. При чому в 2006 році обсяг виробництва порівняно з 2004 роком збільшується на 579 тис.грн. або 5%, в 2007 році – на 6069 тис.грн. або 51%, в 2008 році – на 8626 тис.грн. або 14,2%.
Експорт здійснюється винятково на умовах 100% передоплати в доларах США повної вартості постачання. Передоплата надходить на розрахунковий рахунок за 15-50 днів до відвантаження. Умови постачання – FSA –Київ (транспорт замовляє покупець і витрати по транспортуванню і страхуванню несе покупець). Дані умови постачання обираються найбільш зручнішими для Товариства.
Підприємство більшу частину продукції, яка призначена для реалізації експортує за кордон. При чому в 2006 році на експорт пішло 59,4% продукції, в 2007 році – 63,7%, в 2008 році – 55,6%.
Обсяги реалізації продукції через дилерську мережу є досить значними і поступово збільшуються, зокрема в 2006 році збільшення склало 14,34 тис.грн., в 2007 році – 3085,98 тис.грн., в 2008 році – 1327,22 тис.грн.
Питома вага реалізації продукції через дилерську мережу складає 49,9% в 2004 році, 47,7% в 2006 році, 50,3% в 2007 році, 50,5% в 2008 році.
Таким чином, для того, щоб збільшити обсяги виробництва необхідно налагодження виробництва меблів з натурального дерева (цінних порід — дуб, бук, ясен, черешня, вишня, груша), при чому на замовлення одного із покупців – дилерів ПП Синушин А.Р. з цієї деревини під замовлення мають виготовлятися деревяні бюро, зроблені під антикварні меблі. Попит на такий вид продукції є досить високий, бюро замовляють для великих квартир, офісів тощо.
Для обробки такого виду деревини необхідне нове обладнання – деревообробний станок. Ціна такого станку не є достатньо високою і підприємство могло б оплатити його за рахунок прибутку, але значні суми коштів в 2008 році підприємство вирішило спрямувати на оновлення і ремонти техніки і обладнання, тому рекомендується дані кошти залучити.
Розрахунки за банківськими кредитами можуть здійснюватися різними способами. Розглянемо два найбільш розповсюджених варіанти кредитних розрахунків: зменшення розміру загального нарахування (ануїтету) по роках; твердий ануїтет. Якщо порівнювати обидві схеми повертання кредиту, можна зробити висновок, що при другому варіанті загальна сума сплачених відсотків є більшою, але її перевагою є визначена сума щорічних платежів.
При нормі дисконту близько 57% чистий дисконтований доход по проекту дорівнює 0. В нашому випадку ВНД більше норми доходу, яку очікує підприємство. Тому інвестиції в даний проект виправдані. Термін окупності проекту складає 3,5 роки, індекс доходності – 3,04, а інтегральний ефект – 667,9 тис.грн.
Отже, для того щоб покрити річні витрати, підприємство повинно випустити 249 одиниць продукції.
Таким чином, з точки зору ефективності і прибутковості проект є прийнятним і рекомендований до прийняття.
Перелік графічного матеріалу
Рис. 1.1 Схема стратегічного аналізу ситуації
Рис. 2.1 Структура ЗАТ „Окма”
Таблиця 2.1 Основні техніко – економічні показники діяльності підприємства (тис.грн)
Таблиця 2.2 Оцінка фінансового стану підприємства
Таблиця 2.3 Програма маркетингової діяльності ЗАТ «Окма»
Таблиця 2.4 Обсяги реалізованої продукції в 2005-2008 роках
Таблиця 2.5 Реалізована продукція по основних видах продукції
Таблиця 2.6 Структура експортних операцій підприємства в 2006 – 2008 роках
Таблиця 2.7 Динаміка обсягів реалізації продукції в розрізі країн – замовників
Таблиця 2.8 Частка реалізації продукції через дилерську мережу
Таблиця 3.1 Розрахунок банківських платежів при щорічному зменшенні ануїтету
Таблиця 3.2 Розрахунок банківських платежів при твердому ануїтеті
Таблиця 3.3 Амортизаційні відрахування та залишкова вртість обладнання по роках проекту
Таблиця 3.4 Рух грошових коштів, повязаних з володінням майна
Таблиця 3.5 Рух грошових витрат по обслуговуванню кредиту
Таблиця 3.6 Чиста приведена вартість проекту купівлі обладнання
Таблиця 3.7 Вартість рекламних оголошень у друкованих джерелах
Таблиця 3.8 Вартість рекламних оголошень у радіо ефірі
Таблиця 3.9 Кошторис постійних витрат ділянки з виробництва
Таблиця 3.10 Грошові потоки проекту без урахування фактора часу.
Таблиця 3.11 Дисконтовані грошові потоки за проектом.
Рис. 3.1 Вплив норми дисконтування на ЧДД.
Таблиця 3.12 Розрахунок терміну окупності проекту.
Таблиця 3.13 Вихідні дані для визначення точки беззбитковості.
Таблиця 3.14 Основні економічні показники проекту.