Зразок роботи
ВСТУП
У сьогочасному світі недостатньо знати загальні поняття економіки та маркетингу, необхідні нові, креативні ідеї, неординарні погляди, підходи.
Моделювання маркетингу є основним інструментом функціонування підприємств у ринковому середовищі. Розмаїтість видів моделювання, використовуваних у маркетингу, характеризує не принципово нові типи моделей, а, скоріше, сфери, напрямки, рівні, можливості, особливості застосування. Під моделюванням маркетингу розуміють головним чином набір заходів, спрямованих на моделювання ринку, обсягів продажів, прогнозування попиту, прибутку, дій конкурентів тощо. Особливість цих методів полягає у створенні системи альтернативних рішень, з якої можна вибрати оптимальне рішення, з метою виявлення нових потреб ринку й визначення нових напрямків у виробництві для їхнього найкращого задоволення. Тому вибір і прийняття маркетингових рішень на основі наукових методів і економіко-математичного моделювання є актуальним напрямком у дослідженні економіки. Маркетингова діяльність на основі економіко-математичного моделювання включає широке використання методів формальної математики й логіки для кількісного виміру попиту та пропозиції, моделювання відносин зі споживачами, формалізацію розбиття ринку на цільові сегменти, регулювання споживчого вибору, моделювання процесів побудови конкурентних переваг.
Метою даної випускної роботи є дослідження теоретичних та методичних засад моделювання маркетингової діяльності підприємств в умовах цільового ринку.
Виходячи із мети даної роботи, можна сформулювати такі її завдання:
– розкрити теоретичні основи моделювання маркетингової діяльності
підприємств;
– дослідити господарську діяльність та проаналізувати існуючу модель маркетингової діяльності підприємства;
– розробити пропозиції щодо удосконалення існуючої моделі маркетингової діяльності підприємства.
Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність ПрАТ «Електромотор».
Предметом дослідження даної роботи є комплекс методів та моделей маркетингової діяльності підприємства.
Проблеми моделювання маркетингової діяльності підприємства набули актуальності, особливо в останні роки, при швидкому розвитку інформаційних технологій, і є предметом багатьох наукових досліджень як вітчизняних, так і закордонних вчених, серед яких найбільш відомі Беляєвський І. К., Борисов В.В., Брискін І. І., Войчак А. В., Голубков Е. П., Діксон Р., Дункан Г., Єгоров А. Ю., Єжова Л. Ф., Иен Л., Котлер Ф., Ламбен Ж.-Ж., Маркова Н.О., Макаренко Т. І., Ромат Є. В., Саммер А., Сестр Г., Старостіна А. О., Тєлєтов О.С., Турченюк М. О., Хершген Х., Черчилль А., Федосєєв В. В., Фелькер Р. та ін.
Разом з тим, слід зазначити, що в недостатньо повній мірі приділяється увага моделюванню маркетингової діяльності підприємства, які б враховували особливості діяльності підприємств, що випускають продукцію виробничого призначення. Це твердження особливо стосується специфіки прогнозування попиту на зазначену продукцію. Таким чином, виникає необхідність розробки та впровадження методів та моделей, адаптованих до умов функціонування на підприємствах.
Теоретичною основою роботи стали праці вчених та закони України, дані Держкомстату та надана підприємством фінансова та бухгалтерська звітності, дані щодо випуску та реалізації продукції за 2016 – 2018 роки. У процесі дослідження використовувались абстрактно-логічні та математичні методи прогнозування; методи теорії імітаційно-динамічного моделювання ринку; економіко-статистичні методи обробки даних для виявлення стану маркетингу на підприємстві.
Структура роботи: робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел та додатків.