Зразок роботи
Актуальність теми. Процес управління маркетинговою діяльністю на підприємстві починається з визначення концепції управління маркетингом, що є обов'язковим складовим елементом місії компанії. Серед основних концепцій управління маркетингом, які відомі у теперішній час, є наступні:
• концепція вдосконалення виробництва;
• концепція вдосконалювання товару;
• концепція інтенсифікації комерційних зусиль;
• концепція маркетингового підходу;
• концепція соціально-етичного маркетингу.
Управління маркетинговою діяльністю, як будь-який процес управління, має наступні складові частини:
• маркетинговий аналіз і аудит;
• стратегічне і поточне планування;
• організація процесу управління маркетингом;
• контроль за здійсненням маркетингових заходів.
Маркетинговий аналіз і аудит – найважливіший складовий елемент процесу управління маркетинговою діяльністю, що постачає інформацію на всі етапи процесу управління і є деталізованим дослідженням внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства, його сильних і слабких сторін.
Сьогодні термін «управління маркетингом» визначається як аналіз, планування, реалізація і контроль за виконанням програм, спрямованих на створення, підтримку і розширення вигідних відносин з цільовими покупцями для досягнення цілей організації. Таким чином, управління маркетингом пов'язано з регулюванням попиту, що, у свою чергу, пов'язаний з регулюванням відносин зі споживачами. Більшість людей думає, що управління маркетингом – це пошук кількості споживачів, достатньої для даного рівня виробництва компанії. Але це занадто спрощений погляд. Наприклад, управління маркетингом у компанії, що має бажаний рівень попиту, також необхідне, як і в компанії, що має недостатній його рівень. Адже в будь-який момент попит може змінитися: наприклад, зникнути, стати недостатнім, нерегулярним чи надмірним. Управління маркетингом забезпечує відповідні методи роботи з цими різними станами попиту. Служба маркетингу повинна визначити кращий спосіб досягнення стратегічних цілей для кожного підрозділу компанії. Метою менеджерів з маркетингу не завжди є забезпечення росту продажів. Їхньою метою може бути підтримка існуючого обсягу продажів при одночасному скороченні витрат на рекламу і просування товарів на ринку чи навіть зниження попиту. Іншими словами, служба маркетингу повинна підтримувати попит на рівні, визначеному в стратегічних планах вищого керівництва. Служба маркетингу допомагає компанії оцінити потенціал кожної господарської одиниці компанії, встановити цілі для кожної з них і потім успішно досягти цих цілей.
Метою курсової роботи є розроблення шляхів щодо покращення маркетингової діяльності підприємства. Відповідно до мети потрібно проаналізувати сутність товарів на ринку, провести маркетингове дослідження характеристики «Інтеррибфлот», проаналізувати позиції продукції підприємства на ринку, вибрати конкуруючі торгові марки, оцінити характеристику змінних, розробити пропозиції щодо покращення позиції продукції підприємства, вказати основні напрями покращення позиції продукції, розробити маркетингові заходи щодо покращення позиції продукції підприємства.
Наведена маркетингова характеристика підприємства «Інтеррибфлот». Досліджено конкуруючі торгові марки, проведено аналіз позиції продукції підприємства на ринку, проаналізовано сутність позиціювання товарів на ринку, визначено основні напрями вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві; обґрунтували маркетингові заходи, спрямовані на вдосконалення маркетингової діяльності підприємства.
Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність на «Інтерибфлот»
Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади вдосконалення маркетингової діяльності.
Методами дослідження у курсовій роботі є кабінетні і польові. Основними методами кабінетних досліджень, які застосовані в роботі, є традиційний аналіз (аналіз діяльності підприємства, конкурентів, ринків), сase-study (глибинне вивчення ситуації, що склалася), контент-аналіз (аналіз інформаційних матеріалів, моніторинг рекламних текстів щодо товарів конкурентів), економіко-математичні методи, метод аналогій (співставлення товару підприємства з аналогічним товаром на іншому ринку, на іншому сегменті ринку, схожим товаром на існуючому ринку).
Основними методами польових досліджень, які використані в роботі, є спостереження і опитування.
Курсова робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Загальний обсяг роботи становить 31 сторінок, включаючи 7 таблиці, та 7 рисунків, список використаної літератури складається з 11 найменувань.