Зразок роботи
Актуальність теми. Ринок алкогольних напоїв – як один із сегментів товарного ринку харчової промисловості – відіграє важливу роль у розвитку вітчизняної економіки. Маючи достатньо високу ємність і стабільно високий попит на продукцію, сфера виробництва алкогольних напоїв є привабливим об’єктом для інвестування. Діяльність підприємстввиробників, хоча й відбувається в умовах гострої конкуренції, є високорентабельною. Така конкуренція позитивно позначається на якості продукції, сприяє інноваціям у маркетинговій політиці підприємств і підвищує рівень задоволення споживачів. Однак, з іншого боку, висока інтенсивність конкуренції актуалізує необхідність перманентного відстеження тенденцій на ринку алкогольних напоїв (особливо в умовах прояву в країні наслідків загальноекономічної кризи). Високі вимоги, що пред'являються до точності прогнозування різних аспектів діяльності підприємства, обумовлені необхідністю розробляти бізнес-моделі, які можуть бути успішно реалізовані в умовах постійно мінливого зовнішнього середовища. Вибір методу прогнозування, що дозволяє отримати найбільш імовірнісну оцінку розвитку ситуації, є актуальним для більшості підприємств.
Загальним проблемам прогнозування в маркетингової діяльності присвячена велика кількість публікацій вітчизняних та зарубіжних науковців. Можна виділити таких авторів, як Д. Арман, Ж.-К. Ларреше, А. Антонюк, Т. Безбородова, І. Бойчук, Т. Борисова, М. Боярська, Я. Демків, В. Залізняк, О. Каламат, В. Нянько, Р. Окрепний, Г. Пересадько, С. Свиридова, О. Череп, В. Мєрєнкова, О. Шевчук, К. Шейко, А. Яренко. Однак перспективи та сучасні методи прогнозування розвитку цього ринку, зважаючи на специфіку державного регулювання в Україні, до цього часу глибоко не вивчалися.
Мета курсової роботи полягає в узагальненні теоретичних та практичних засад щодо методів прогнозування ринку алкогольних напоїв у місті Дніпро (на прикладі ТОВ «Дніпровський алкогольний завод»).
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішено такі завдання:
- узагальнити сутність алкогольної продукції в сучасній економіці;
- визначити сутність прогнозування у маркетинговому дослідженні підприємства;
- дослідити сучасний стан алкогольних напоїв в Україні;
- охарактеризувати діяльність ТОВ «Дінпровський алкогольний завод»;
- проаналізувати конкурентоспроможність продукції ТОВ «Дінпровський алкогольний завод»;
- здійснити прогнозування маркетингового дослідження на підприємстві;
- спрогнозувати ринок алкогольних напоїв у м. Дніпро (на прикладі підприємства.
Об’єктом дослідження є ТОВ «Дніпровський алкогольний завод».
Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні аспекти прогнозування ринку алкогольних напоїв.