Зразок роботи
ТЗОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕМБЕРГМІТ» відповідальним за ведення та організацію маркетингової діяльності є відділ збуту. Цей відділ займається просуванням продукції, що реалізовується на ринку, проводить вивчення конкурентів, розробку заходів по стимулюванню збуту, рекламних компаній, займається розробкою маркетингових програм та їх плануванням та реалізацією, проводить вивчення ситуації на ринках та попит населення на продукцію, товари та послуги.
Основні функції відділу збуту:
• Участь у плануванні асортименту продукції, що випускається підприємством.
• Розробка планів реалізації готової продукції, графіків її відвантаження споживачам відповідно до укладених договорів.
• Організація прийому, збереження, комплектації, консервації й упакування готової продукції.
• Організація відвантаження готової продукції, оформлення відвантажувальної документації, контроль і облік виконання планів реалізації готової продукції.
• Підготовка юридичному відділу матеріалів для подачі позовних заяв в арбітраж.
• Організація роботи складів готової продукції і підрозділів підприємства, що роблять тару, раціоналізація й автоматизація транспортно-складських операцій.
• Участь у розробці нормативів запасів готової продукції, контроль за їхнім дотриманням.
• Контроль повернення засобів за реалізовану продукцію, матеріально-технічним забезпеченням складів, фінансовими й економічними показниками діяльності підприємства.
• Розробка і реалізація заходів для зниження витрат зв'язаних з технологічним забезпеченням продажів, формування системи економічного стимулювання збуту.
• Навчання персоналу, забезпечення кадрового резерву.
• Маркетинг.
• Складання звітності по виготовленню і постачанням продукції.
Працівники відділу постійно проводять аналіз обсягів реалізації продукцію по товарних групах та підгрупах, аналізують та проводять опитування споживачів, щодо їх уподобань. Згідно отриманих на основі опитувань інформації формується потреба в товарах, та передається у відділ збуту. [4]
Опитування проводиться як безпосередньо в споживачів шляхом прямого спілкування з ними працівників відділу, а також шляхом анкетування, а також опитування торгівельного персоналу магазинів, які здійснюють безпосереднє обслуговування покупців та можуть надати інформацію про їхні враження від певних товарів та про товари які вони в них запитують, але їх ще не має в асортименті продукції, що реалізуються.
Переважно реклама сфокусована у ресторанах, ярмарках та магазинах за допомогою таких товарів, як рекламних кульок, календарів, ручок та відеороликів в соц. мережах. Виготовляється і інша друкована рекламна продукція, яка роздається споживачам в торгівельних точках, але її обсяг не значний.
Прикладом реклами може слугувати представлення виготовленої продукції на Фестивалі вуличної їжі, де компанія мала змогу використати свою продукцію для приготування м’ясних страв. Така тактика допомогла підприємству привернути увагу нових клієнтів, адже споживачі мали змогу спробувати продукт та оцінити його.
Важливим елементом роботи є вивчення асортименту в торгівельних точках конкурентів, аналізується заводи, виробники, ціни на продукцію, асортимент товарів. На основі співставлення інформації робиться порівняльний аналіз, який використовуються, як для формування цін на власну продукцію, так і для конкурентної боротьби з метою витіснення конкурентів з ринку та удосконалення власного асортименту.
Вся отримана інформація постійно повідомляється керівництву підприємства, яке оперативно вживає заходів щодо коригування ситуації та усунення виявлених проблем. Підготовка та аналіз інформації про вивчення ринку та аналізу конкурентів постійно перебуває на контролі директора та власника підприємства, які без неї не можуть приймати чітких рішень.
Відділ збуту також замається розробкою рекламних кампаній та зв’язками з громадськістю, постійно прагне підвищити та підтримувати позитивний імідж ТЗОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕМБЕРГМІТ». Проводяться благодійні акції коли продукти безкоштовно передаються в будинки для утримання людей похилого віку, військові частини.