Зміст
Практичне заняття 2
Задача №3
Оцінка доцільності збільшення частки ринку підприємства
Необхідно дослідити доцільність збільшення обсягів продажу зерна на певному сегменті, виходячи з таких умов:
• Місткість даного сегмента становить М=1050 тис.грн.;
• Фактичний обсяг збуту зерна у звітному році О1=140,2 тис.грн.;
• Запланований обсяг збуту в наступному році О2=210,5 тис.грн.;
• Ціна продажу 1 ц зерна у звітному і наступному році становить відповідно Ц1=55,5 грн., Ц2 = 60,0 грн.;
• Собівартість виробництва і продажу 1 ц зерна (не враховуючи витрати на маркетинг) у звітному й наступному роках становить відповідно С1=48,3 грн., С2=50,5 грн.;
• Для досягнення запланованих обсягів збуту в наступному році необхідно витратити на маркетингові заходи В2=9 тис.грн., тоді як у звітному році витрачалось на маркетинг лише В1= 5 тис.грн.
Визначити:
1) частку ринку, що її захопило підприємство у звітному році Ч1, та частку ринку, яку планується захопити наступного року Ч2;
2) фактично отриманий балансовий прибуток П1 та очікуваний прибуток у наступному році П2;
3) зробіть висновок щодо доцільності збільшення частки ринку, враховуючи, що першочерговою метою даного підприємства є максимізація поточних прибутків.
Задача №4
Оцінка місткості ринку аграрної продукції
1. Визначити місткість сегменту ринку зерна в натуральному та грошовому вимірах (без врахування зовнішньоекономічної діяльності).
2. Здійснити розрахунок місткості ринку зерна з урахуванням зовнішньоекономічної діяльності та руху продукції у продавців.
3. Зробити висновки.
Таблиця 1 Вихідні дані для розрахунку показників
Показники Базовий рік Звітний рік
Виробництво зерна, т 2270 2684
Залишок зерна на складах підприємства-виробника, т
64
50
Ціна за 1т, грн. 550 510
Собівартість 1т, грн. 445 412
Експорт, т 340 490
Імпорт, т 250 120
Зменшення запасів зерна у продавця (трейдерів), т 31 45
Задача №7
Оцінка споживчої реакції на покупки
В результаті дослідження ринку молочної продукції міста Миколаєва було з’ясовано, що основними атрибутами (показниками) важливості купівлі сметани є якість, смак, зручність упаковки, широта асортименту, ціна. Їх ступінь важливості складає відповідно 27%, 18%, 12%, 15% та 28%. В результаті оцінювання покупцями сметани з використанням 10-ти бальної шкали отримані наступні ознаки по атрибутам (табл.1).
Таблиця 1 Ознаки атрибутів важливості при купівлі сметани у м.Миколаєві
Марки сметани Атрибути, бальна оцінка
якість смак зручність упаковки широта асортиментту ціна
President 5 4 9 8 5
Щодня 8 7 5 7 6
Славія 7 6 6 4 8
Ласуня 7 8 6 5 7
Слов’яночка 6 7 7 6 8
Розрахуйте для кожної марки індекс загальної корисності, послідовно використовуючи оцінку важливості та оцінку характерності. Порівняйте отримані результати та дайте їх пояснення.