Зміст
Практичне заняття 1
Задача №1
Розрахунок частки ринку підприємства-виробника
Підприємство “Наталі”, виробник солоних ласощів (чіпси, солоне і сирне печиво тощо), продало в минулому році продукцію на О1=700 тис.грн. На ринку солоних ласощів за той самий період конкуренти продали товарів на суму Ок=5000 тис.грн.(обсяг продажу найпотужнішого з конкурентів О2=1050 тис.грн.).
Представники служби маркетингу підприємства “Наталі” після ринкових досліджень виявили, що при використанні активної маркетингової програми місткість ринку в наступному році можна збільшити до Мперс.=8500 тис.грн.
1) Яку частку ринку солоних ласощів захопило підприємство “Наталі” в минулому році?
2) Знайдіть відносну частку ринку підприємства стосовно основного конкурента в минулому році.
3) Наскільки вже використаний маркетинговий потенціал продажу солоних ласощів?
Задача №2
Розрахунок частки ринку підприємства
СТОВ “Дружба” – багатогалузеве сільськогосподарське підприємство. За даними таблиці 1 визначити:
1) яку частку ринку зерна займає СТОВ “Дружба” у базовому та звітному роках?
2) відносну частку ринку підприємства стосовно трьох основних конкурентів разом та відносно найпотужнішого конкурента за базовий та звітний роки.
Таблиця 1 Обсяги реалізації зерна на регіональному ринку, тис.грн
Показники Базовий рік Звітний рік
СТОВ “Дружба” 1129,7 1364,0
Конкуренти - всього 6577,4 8406,1
у тому числі конкурент 1 823,8 1741,5
конкурент 2 1973,6 3068,0
конкурент 3 752,6 1385,8
За результатами проведених розрахунків зробити висновки про зміну ринкової частки та конкурентної позиції СТОВ „Дружба”.
Задача №6
Аналіз місткості ринку кондитерських виробів
ТОВ “Коровай” - хлібозавод №2 міста Миколаєва. За останні чотири роки воно значно розширило свій асортимент. Біля 95% у структурі товарного асортименту припадає на виробництво хлібобулочних виробів. Крім того, дане підприємство продає кондитерські вироби твердої групи (печиво, пряники).
Продаж продукції здійснюється в основному у місті та сусідніх районах Миколаївської області. Інформацію про стан ринку кондитерських виробів твердої групи наведено у табл.1.
Таблиця 1 Динаміка обсягів реалізації кондитерських виробів твердої групи підприємствами
Миколаївської області, т
Суб’єкти ринку, види продукції 2018 р. 2019 р. 2020 р. 2021 р.
ТОВ “Коровай” 44,5 120,0 64,0 47,0
Конкуренти 5855,5 4180,0 2936,0 2753,0
На основі аналізу динаміки місткості та структури ринку кондитерських виробів твердої групи Миколаївської області зробіть висновки щодо виявлених тенденцій. Для цього розрахувати:
- місткість ринку за кожний період;
- темпи приросту місткості ринку – ланцюгові;
- частку ринку підприємства у кожному році.