0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Дослідження номенклатури та асортименту продукції ПАТ «Київхліб» (ID:854944)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Маркетинг
Сторінок: 67
Рік виконання: 2023
Вартість: 1200
Купити цю роботу
Зміст
Вступ……………………………………………………………………………….5 Розділ 1. Зміст та основні елементи процесу формування асортименту та номенклатури продукції на підприємстві……………………………………….8 1.1. Поняття асортименту та номенклатури продукції…………………………8 1.2. Процес, принципи та чинники формування асортименту та номенклатури продукції промислового підприємства………………………..10 1.3. Показники, що характеризують номенклатуру та асортимент продукції………………………………………………………………………….15 Розділ 2. Техніко-економічна характеристика ПАТ «Київхліб»……………..18 2.1. Загальна інформація про підприємство…………………………………....18 2.2. Характеристика постачальників, посередників, споживачів та конкурентів ПАТ «Київхліб»…………………………………………………...19 2.3. Аналіз основних показників діяльності ПАТ «Київхліб»………………..23 Розділ 3. Оцінювання номенклатури та асортименту промислової продукції ПАТ «Київхліб»……………………………………………………...29 3.1. Характеристика складу та структури номенклатури та асортименту продукції підприємства………………………………………………………….29 3.2. Оцінювання асортименту та номенклатури продукції за параметрами ширини, глибини, насиченості та гармонійності……………………………...38 Розділ 4. Розроблення пропозицій щодо поліпшення складу та структури асортименту та номенклатури продукції ПАТ «Київхліб»…………………...56 Висновки…………………………………………………………………………61 Список використаної літератури………………………………………..............64 Додатки…………………………………………………………………………65
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
2.1. Загальна інформація про підприємство Публічне акціонерне товариство «Київхліб» – це хлібопекарське підприємство, що працює у галузі харчової промисловості та є найбільшим столичним виробником хліба, хлібобулочних та кондитерських виробів, створений на базі державного підприємства «Київхліб» у 1996 році. До складу товариства входить 6 майданчиків у Києві та Київській області, потужність яких дозволяє щоденно виготовляти більш ніж 400 тонн хлібобулочних виробів та 10 тонн хлібних смаколиків, а також ремонтно-монтажний комбінат, інформаційно-обчислювальний і навчальний центри та контора матеріально-технічного постачання «Київхлібпостач». Компанія має публічну форму власності із штаб-квартирою у місті Києві [5]. Концерн випускає хлібобулочну та кондитерську продукцію під торговою маркою «Київхліб». Підприємство спеціалізується на виробництві продукції чотирьох асортиментних груп: 1 група – хліб. До неї входять: батони, класичний хліб, тостовий хліб, преміальний хліб, порційний хліб, хліб для здоров'я, лаваш. 2 група – хлібобулочні вироби. До групи входять: круасани з начинками, рулети з начинками, пиріжки з додаванням різних ягід та маку, пиріжки вишневі, булочки здобні та з маковою начинкою, штрудель з вишнею, кекс «До чаю», сочники, сушки, сухарі, соломка з додаванням італійських трав, солі, цукру, пряники з різноманітними начинками, крендельки, вівсяне печиво, цукрове печиво, пісочне печиво. 3 група включає в себе кондитерські вироби, такі як: великодні кекси з різноманітним оздобленням, смаками та начинками, пироги, короваї, паляниці, шишки весільні, новорічні пряники та різдвяні штолени [6]. Усі хлібопекарські підприємства акціонерного товариства – сучасні високомеханізовані заводи, де постійно триває реконструкція, монтується нове устаткування, нарощуються потужності, підвищується технічний рівень, вживаються заходи щодо поліпшення якості продукції та розширення асортименту. Продукцію хлібозаводів презентують на виставках, споживчих конференціях, конкурсах, де вона посідає провідні місця, широко рекламують у фірмовій торгівлі, що налічує 90 одиниць, у тому числі 39 магазинів, які є на всіх заводах. Потужність ПАТ «Київхліб» становить понад 1700 тонн на добу і 12,6 тисяч тонн на рік хлібобулочних виробів, асортимент налічує 140 найменувань хлібобулочних і 51 найменування кондитерських виробів, більшість з яких розроблені спеціалістами акціонерного товариства. Тільки протягом 2002 року розроблено та затверджено документацію на 248 найменувань нових видів продукції, з яких 191 вже впроваджено у виробництво. 2.2. Характеристика постачальників, посередників, споживачів та конкурентів ПАТ «Київхліб» Хлібокомбінати підприємства «Київхліб» отримують сировину від постійних партнерів, які співпрацюють з ними протягом тривалого часу і являються надійними джерелами ресурсів. Дані про основних постачальників наведені у табл. 2.1. Таблиця 2.1 Основні постачальники сировини ПАТ «Київхліб» № Сировина Постачальник 1 2 3 1 Борошно житнє КОП «Київмлин» Продовж. табл. 2.1 1 2 3 2 Борошно пшеничне КОП «Київмлин» 3 Солод житній Чуднівський спиртозавод 4 Цукор-пісок Тальнівський цукровий завод 5 Сіль Дрогобицька солеварня 6 Борошно вівсяне КОП «Київмлин» 7 Маргарин ПП «Оліяр» 8 Олія рослинна ПП «Оліяр» 9 Повидло яблучне Летичівський завод товарів 10 Дріжджі ПрАТ «Компанія Ензим» 11 Патока ПРАТ "ДНІПРОВСЬКИЙ КПК" 12 Спирт Тхорівський спиртозавод 13 Крохмал ПРАТ "ДНІПРОВСЬКИЙ КПК" 14 Молоко сухе знежирене ПрАТ "Ічнянский завод сухого молока та масла" 15 Ізюм ТОВ «НАТІМПЕКС» 16 Яйця AVANGARDCO IPL 17 Оцтова кислота ТОВ «ВІНАГРО ГРУП» Продукція ПАТ «Київхліб» користується повагою та широким попитом серед населення як міста Києва, так і всієї країни. Та попит на продукцію комбінату мають не лише фізичні особи, а й підприємства різних форм власності (від державних до приватних), а також приватні підприємці. Кожен хлібокомбінат має свій автомобільний парк. Це дає можливість своєчасно доставляти продукцію замовникам та організовувати виїзну торгівлю. Продукція компанії успішно реалізується у м. Києві та в восьми інших областях України. Кількість діючих договорів на поставку продукції постійно збільшується. У Києві та Київській області налічується 140 фірмових магазинів. Також укладено договори з торгівельними підприємствами різних форм власності. Серед них: мережі супермаркетів «NOVUS», «Сільпо», «Le Silpo», «Fozzy», «METRO Cash&Carry», «Varus», «АТБ», «АШАН», «Велика Кишеня», «ЕКО Маркет», «Fora», «Коло», «ЛотОК», «Епіцентр», «МегаМаркет», «Таврія В», «Рибний Світ», приватні підприємці, військові частини, лікарні, дитячі та шкільні заклади. Всього ж налічується близько 600 договорів на реалізацію хлібобулочних виробів та близько 400 договорів на кондитерські вироби. За 2021 рік обсяг реалізації продукції склав 840 491 тис. грн., і 196 904 тис. грн. за 2022 (розглядається фінансова звітність за 2021 та 2022 рік, так як станом на травень 2023 підприємство ще не публікувало звітностей за поточний рік) [7][8]. Конкуренція на ринку хлібопекарських виробів в Україні доволі інтенсивна й основна боротьба ведеться між великими хлібозаводами і міні-пекарнями. Головними конкурентами ПАТ «Київхліб» є: • ТК «Золотий Врожай»; • ТОВ «Хлібні інвестиції»; • ТМ «Кулиничі»; • ПАТ «Концерн Хлібпром». Діаграми 1 і 2 показують частку ринку виробників хлібобулочних виробів в м. Києві і Україні відповідно (рис. 2.1, рис. 2.2). Рис. 2.1. Частка ринку виробників хлібобулочних виробів в м. Києві Рис. 2.2. Частка ринку виробників хлібобулочних виробів в м. Києві Бачимо, що ПАТ «Київхліб» займає лідируючу позицію на ринку виробників хлібобулочних виробів як у Києві, так і в Україні. Місткість ринку хлібобулочних виробів для київського регіону в 2021 році оцінювалася в розмірі 350 тис. тонн або в грошовому еквіваленті становить 3 602 000 тис. грн., що складає приблизно 15% від загального обсягу українського ринку. Така характеристика регіону обумовлена великою концентрацією споживачів, що власне і гарантує постійне лідерство ПАТ «Київхліб» в країні в якості виробника хлібобулочних виробів. Споживачами ПАТ «Київхліб» виступають торгівельні посередники – різноманітні продовольчі магазини, булочні, кондитерські магазини. Посередницький ринок також включає в себе заклади громадського харчування (їдальні на підприємствах, у лікарнях та військових частинах, ресторани, кафе, шкільні їдальні і т. д.). Також сюди можна віднести великі мережі підприємств: «Сільпо», «NOVUS», «АШАН», «Metro Cash&Carry» та багато інших, що були перераховані вище. 2.3. Аналіз основних показників діяльності підприємства Для здійснення оцінки економічної діяльності підприємства було проведено аналіз основних показників діяльності підприємства, який є основою для прогнозування фінансового стану підприємства на підставі інформації, яка міститься в фінансовій звітності [7][8]. За поточний рік було взято 2022 рік, за минулий – 2021 рік, так як станом на травень 2023 року підприємство ще не публікувало звітностей за поточний рік. Перелік основних показників діяльності підприємства та форма подачі матеріалу представлені у табл. 2.2. Таблиця 2.2 Основні показники діяльності підприємства Далі буде проведено аналіз динаміки та структури асортименту за обсягом виробництва у розрізі асортиментних груп, представленого у табл. 3.1 та 3.2. За поточний рік буде вважатися 2022 рік, за минулий – 2021 рік, так як станом на травень 2023 року підприємство ще не публікувало звітностей за 2023 рік. Таблиця 3.1 Динаміка виробництва продукції у розрізі асортиментних груп Найменування асортиментних груп Вироблено продукції в натуральному виразі, т Відхилення 2021 рік 2022 рік Абсолютне, +/– Відносне, % Хліб 7317 1299 -6 018 -82,2 Хлібобулочні вироби 1001,3 160,9 -840,4 -83,9 Кондитерські вироби 326 90,5 -235,5 -72,2 Проаналізувавши табл. 3.1, можна зробити висновок, що у ПАТ «Київхліб» присутня негативна динаміка виробництва продукції в натуральному виразі. Це пояснюється початком повномасштабної війни в Україні у лютому 2022 року. У підприємства постала проблема з нестачею сировини, відбулося обмеження доступу до енергії та палива, збільшилися витрати на виробництво, знизився попит на продукцію. Особливо ситуація вплинула на виробництво хліба та хлібобулочних виробів – відносне відхилення склало -82,2% та -83,9% в порівнянні з 2021 роком, адже з початком війни відбулася мобілізація ресурсів та скорочення доступності сировини. Це включає погіршення поставок борошна, дріжджів, олії та інших інгредієнтів, необхідних для виробництва хліба. Нестача сировини суттєво обмежила виробничі потужності підприємства. Краща ситуація із виробництвом кондитерських виробів. Абсолютне відхилення складає -235,5 тонн. Кондитерські вироби є доступним по ціні, та, завдяки наявності в них великої кількості калорій та цукру, користуються попитом серед споживачів, адже даний склад продукції допомагає переживати стресові ситуації. Таблиця 3.2 Динаміка структури асортименту продукції Найменування асортиментних груп Вироблено продукції в вартісному виразі, тис. грн Структура асортименту, % Відхилення у структурі, % 2021 рік 2022 рік 2021 рік 2022 рік Хліб 460 971 87 060 54,8 44,2 -10,6 Хлібобулочні вироби 239 322 70 294 28,5 35,7 7,2 Кондитерські вироби 140 198 39 550 16,7 20,1 3,4 Разом 840 491 196 904 х х х Табл. 3.2 показує, що у структурі асортименту лідируючі позиції займає асортиментна група «Хліб», питома вага якої складає 54,8% у 2021 році та 44,2% 2022 році. Продукція даної асортиментної групи користується підвищеним попитом, адже вживається споживачами щоденно, є універсальною та традиційною.