Зразок роботи
Інформація визнається особливо цінним ресурсом у всіх галузях діяльності, включаючи маркетинг. Збирання інформації підпорядковане завданням управління та має на меті забезпечити оцінку та аналіз ринкових процесів для прийняття обґрунтованих маркетингових рішень. Інформація допомагає зменшити невизначеність на сучасному ринку та стає інструментом конкурентної боротьби.
Актуальність теми курсової роботи визначається тим, що сучасний етап розвитку бізнесу характеризується підвищеною увагою менеджерів до постійно зростаючих зовнішніх та внутрішніх потоків інформації з метою подальшого їх використання для аналізу, прогнозування та управлінських рішень. Деякі підприємці, розпочинаючи свій бізнес, часто не готові до самостійної роботи в ринкових умовах. Щоб уникнути взаємодії з посередниками та співпрацювати безпосередньо з виробниками або постачальниками сировини та матеріалів, необхідно постійно володіти інформацією про стан ринку та його учасників. Таким чином, важливі маркетингові дослідження, які забезпечують достовірну та своєчасну інформацію. Якісна обробка цієї інформації дозволяє визначити попит споживачів, встановити, хто, за якою ціною та в якій кількості придбає продукцію; виявити конкурентів і знайти потенційних партнерів у сфері бізнесу; сприяє визначенню та використанню ефективних каналів і методів просування продукції на ринки. Організована та проведена з успіхом робота з маркетингових досліджень сприяє оперативному виявленню та вирішенню недоліків у стратегічному плануванні, організації та реалізації комерційної діяльності, а також у системі управління взагалі.
Питання формування контенту підприємств були розглянуті в працях численних вчених як в Україні, так і за кордоном. Серед них можна виокремити Алачеву Т.І., Амітана В.Н., Балабанову Л.В., Бажину І.І., Баззела Р., Беляєвського І.К., Березу А.М., Богданову Е.Л., Вовчак І.С., Войчака А.В., Грабаурову В.А., Гриценка В.І., Годіна В.І., Домарева У.В., Єжову Л.Ф., Клейнера Я.С., Костенка Л.О., Котлера Ф., Паньшина П.Н., Пінчука Н.С., Поппеля Г., Тихомирова В.П., Черчиля Г.А.
Мета роботи — дослідити формування маркетингового контенту на прикладі ТОВ “РУШ”.
Для того, щоб досягти даної мети варто вирішити такі завдання:
- охарактеризувати маркетингову інформаційну систему та її роль на підприємстві;
- проаналізувати основні елементи маркетингової інформації;
- здійснити загальну економічну характеристику підприємства ТОВ “РУШ”;
- висвітлити методи і процедури збору інформації на прикладі підприємства ТОВ «РУШ «ЄВА»;
- дослідити обробку інформації на підприємстві ТОВ «РУШ»;
- визначити шляхи підвищення обробки інформації на підприємстві ТОВ “РУШ”.
Об’єкт дослідження — маркетинговий контент.
Предмет дослідження — формування маркетингового контенту на прикладі ТОВ “РУШ”.
Методи дослідження. Під час виконання роботи застосовувались різноманітні загальнонаукові методи дослідження, включаючи експериментально-теоретичні та універсальні. До першої групи належать такі методи, як теоретичне узагальнення, аналіз визначень, історичний метод, порівняння, систематизація, аналогія та дедукція. Друга група включає методи аналізу, конкретизації, узагальнення, аналогії, порівняння, спостереження.
Структура та обсяг роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновку, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи — 38 сторінок.
РОЗДІЛ 1 ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
1.1 Маркетингова інформаційна система та її роль на підприємстві
Підприємства будуть ефективно функціонувати в умовах маркетингу, якщо їхні керівники матимуть достатньо інформації про конкурентів, споживачів, обсяг ринку, дилерів та інші фактори, що впливають на ринок.
У XIX столітті, коли більшість підприємств були невеликими, керівники отримували маркетингову інформацію шляхом безпосереднього спілкування з покупцями. У XX столітті ринкові умови значно ускладнилися, вимагаючи більш широкої та достовірної інформації. Це пояснюється, з одного боку, переходом від місцевого маркетингу до національного; з іншого боку, необхідністю враховувати не лише доходи, але й потреби покупців; з третього боку, зміною з цінової конкуренції на конкуренцію, що базується на нецінових аспектах. Таким чином, виникла потреба у розробці спеціальних систем маркетингової інформації.
Маркетингова інформаційна система (МІС) - це постійно діюча система, що включає персонал, обладнання, набір процедур і методів, призначених для систематичного збору, обробки, аналізу та інтерпретації інформації з різних джерел; забезпечує інтеграцію, підтримку та передачу керівникам інформації в установлені терміни і у формі, придатній для прийняття рішень.
Філіп Котлер, якого можна назвати гуру маркетингу, визначає систему маркетингової інформації як постійно діючу систему взаємодії між людьми, обладнанням і методами, спрямованими на збір, класифікацію, аналіз, оцінку і поширення актуальної, сучасної і точної інформації для використання розпорядниками в галузі маркетингу. Метою цього є поліпшення планування, впровадження та контроль за виконанням маркетингових заходів [1, 2