Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. В сучасних умовах на конкурентоспроможність підприємства істотно впливає маркетингова товарна політика, рівень її досконалості і прогресивності. Ефективна маркетингова товарна політика – це запорука успішного функціонування підприємства на ринку.
Потреби споживачів є основним чинником розвитку ринку, вони визначають продукти та послуги, які забезпечують для підприємства необхідний рівень конкурентоспроможності. Маркетингова товарна політика займає важливе місце в діяльності підприємства, спрямованій на боротьбу з конкурентами, оскільки саме товари, їх якість, оптимальний товарний асортиментн впливають на конкурентні позиції і успіх підприємства
Окремі аспекти маркетингового управління товарним асортиментом були розкриті у навчально-методичній літературі (О. Зоріна, О.Сиволовська [14], В. Кардаш, І. Павленко, Шафалюк О. [18], Н. Кубишина, О. Зозульов [24], О. Сенишин, О. Кривешко [38], О. Храбатин, Л. Яворська [44]), монографіях (М. Лишенко, Н. Макаренко [27]) та публікаціях у періодичних виданнях (І. Абрамович [1], Л. Безугла, О. Агафонов, Д. Гладкий [2], А. Благодип [7], О. Бозуленко[8], О. Бозуленко, Т. Шкабара [9], І. Городняк, О. Федорончук [12], С. Іщенко [15], З. Каїра [16], О. Калініченко [17], Ю. Карлик, М. Бігдан [19], В. Карпенко [20], Т. Койкова, Ю. Копытина, Е. Ральникова [21], Н. Кубишина [23], Н. Кузьминчук, Т. Куценко, О. Терованесова [25], К. Савченко, В. Стадніченко [36], А. Румянцев, К. Михайлова [37] та ін.). Однак фахівці та дослідники у своїх працях недостатньо уваги зосереджують на прикладних проблемах удосконалення маркетингового управління товарним асортиментом.
Багато українських підприємств досі формують асортимент інтуїтивно, не застосовуючи сучасні методики аналізу, які дозволяють формувати асортимент у відповідності до потреб ринку. Тому дослідження маркетингового управління товарним асортиментом підприємства є досить актуальним.
Мета і завдання дослідження. Метою випускної магістерської роботи є дослідження теоретичних аспектів маркетингового управління товарним асортиментом та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР». Задля досягнення мети дослідження виникає необхідність вирішення наступних завдань:
1. розкрити сутність маркетингової товарної політики;
2. описати економічну сутність та види товарного асортименту;
3. охарактеризувати процес формування та управління товарним асортиментом на підприємстві;
4. надати організаційно-економічну характеристику ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР»;
5. дослідити особливості та маркетингові тенденції розвитку пивоварної галузі України;
6. охарактеризувати маркетингову діяльність ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР»;
7. проаналізувати маркетингову товарну політику ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР»;
8. розкрити організаційні аспекти удосконалення управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР»;
9. визначити перспективний товарний асортимент як складову частину економічної стратегії підприємства.
Об’єкт та предмет дослідження. Об’єкт дослідження – теоретичні та практичні аспекти маркетингового управління товарним асортиментом. Предмет дослідження – процес управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР».
Методи дослідження. В процесі виконання випускної магістерської роботи використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи пізнання. Зокрема, діалектичний метод пізнання з використанням системного підходу до вивчення фундаментальних положень економічної науки стосовно управління товарним асортиментом. У процесі дослідження використано також абстрактно-логічний метод (зокрема прийоми аналогії і співставлення, індукції та дедукції), метод теоретичного узагальнення, статистико-економічний метод (зокрема його прийоми – порівняння, динамічний, структурний аналіз та ін.).
Практична значущість одержаних результатів дослідження. Здійснено оцінювання ефективності управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР», результати якого свідчать про його недосконалість. Обмеженість управління товарним асортиментом підприємства є однією з причин зниження його конкурентоспроможності.
Надано рекомендації щодо процесу формування маркетингової товарної стратегії ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР». Обґрунтовано необхідність коригування товарного асортимент за рахунок його розширення, що дасть змогу залучити більше коло споживачів, а це в свою чергу дасть додаткову ефективність підприємства.
Обґрунтовані та сформульовані положення та рекомендації можуть бути основою для усунення недоліків управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР».
Структура та обсяг роботи. Перший розділ випускної магістерської роботи присвяено теоретичним аспектам маркетингового управління товарним асортиментом на підприємстві. У другому розділі проведено дослідження процесу управління товарним асортиментом на ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР». У третьому розділі запрпоновано напрями підвищення ефективності управління товарним асортиментом ПП «ІНКОПМАРК-ПЛЮС», ТМ «ДУДЛЯР».
Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (48 найменувань), додатків. Текстова частина роботи міститься на 65 сторінках комп’ютерного тексту. Робота містить 15 таблиць та 25 рисунків