Зразок роботи
ВСТУП
Актуальним напрямом розвитку загальноосвітньої школи є впровадження профільного навчання в старші школі. Профілізація навчання старшокласників є надзвичайно вагомим кроком у реформуванні освіти у цілому, здатним забезпечити особистісну спрямованість навчання, вирішення основних завдань заключної ланки середньої освіти з урахуванням нахилів, професійних інтересів, освітніх потреб учнівської молоді.
Актуальним питанням математичної освіти в старшій школі є гармонійний розвиток особистості учня, урахування його природних задатків, здібностей та потреб у виборі майбутньої професії. Завдання сучасного вчителя – модернізувати навчальний процес таким чином, щоб забезпечити умови для саморозвитку та самореалізації школярів.
Аналіз науково-педагогічної літератури показав, що удосконаленням методики навчання тригонометричного матеріалу в школі у різні часи займалися відомі науковці, математики, методисти: С. Н. Беликов [6], М. П. Білан [10], С. А. Владимирцева [14], Р. Г. Гілемханов [16], П. І. Горнштейн [18], Т. А. Грицик [19-24], І. В. Житарюк [31-33], В. Я. Забранський [34], С. В. Курганов [44], С. А. Македонська [46], А. Г. Мордкович [51, 52], І. М. Смирнова [64], А. Я. Цукарь, Х. Ш. Шихалиев, А. Г. Мерзляк [48-50], М. І. Шкіль [75] та інші.
Мета роботи: дослідити методичні особливості навчання теми «Тригонометричні функції» на профільному рівні та розробити методику вивчення тригонометричних функцій в умовах задачного підходу.
Мета роботи конкретизувалась у таких завданнях:
1. Дослідити методичні особливості теми «Тригонометричні функції» за програмою профільного рівня.
2. Обґрунтувати особливості задачного підходу до формування понять і способів діяльності теми.
3. Розробити форми і методи навчання тригонометричних функцій в класах профільного рівня.
4. Підготувати методичні рекомендації вчителям математики щодо розробки уроків з теми «Тригонометричні функції» на профільному рівні з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Дійсно, не можливо собі уявити викладення математики без знання методики. Від розуміння вчителем матеріалу і знання про успішне його засвоєння залежить вміння створити якісні знання в учнів. Тому об’єктом дослідження даної роботи є методика навчання алгебри і початків аналізу у старшій школі.
Вивчення теми «Тригонометричні функції» на профільному рівні потребує спрямованості вчителя на формування в учнів основ математичної діяльності, поглиблене засвоєння предмета з орієнтацію на майбутню професію, пов’язану з математикою або її застосуванням.
Отже, предметом дослідження ми обрали вивчення тригонометричних функцій в курсі алгебри і початків аналізу.
Під час роботи були використані такі методи педагогічного дослідження: теоретичні: аналіз, порівняння і узагальнення педагогічної, науково-методичної літератури з проблеми дослідження для систематизації теоретичного матеріалу; емпіричні: бесіди з вчителями та учнями щодо особливостей профільного навчання школярів, аналіз досвіду роботи вчителів-практикантів з навчання теми «Тригонометричних функції».
Практичне значення дослідження. Результати дослідження будуть корисними для студентів, які проходять активну педагогічну практику у старшій профільній школі, а також можуть бути використані учителями, які планують проводити уроки із застосуванням інтерактивних навчальних технологій на засадах задачного підходу.
Структура та обсяг роботи: кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів,загальних висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи – 84 сторінок, із них основний зміст викладено на 70 сторінках.