Зразок роботи
Вступ
Формування в учнів навичок самостійної діяльності, творчого потенціалу і здатності використовувати знання па практиці с важ¬ливим завданням сучасної української національної школи. У роз¬витку зазначених якостей особистості молодшого школяра особли¬вого значення набуває позакласна робота, зокрема позакласна ро¬бота з математики.
Здебільшого цей вид навчання й виховання притаманний стар¬шій школі. Уважається, що молодші учні ще недостатньо дорослі для нього. Та таке твердження є безпідставним. Адже саме в цьому віці діти з найбільшою цікавістю пізнають світ. Вони, як свідчить досвід педагогів, із величезним задоволенням займаються матема¬тикою у позаурочний час. У такий спосіб діти не лише краще піз¬нають навколишній світ, а й розвивають мислення, учаться аналі¬зувати, порівнювати і зіставляти, узагальнювати, конкретизувати, абстрагуватись від часткового, робити умовиводи.
Звісно, учитель на уроці не може охопити розвиток цих умінь у всіх дітей, він не встигає виховувати всіх учнів у правильному на¬прямку на класних заняттях. А коли дитина, за своїм власним ба¬жанням, відвідуватиме математичні позакласні заходи, то вона й на уроках зацікавленіше ставитиметься до навчального матеріалу, во¬на краще розумітиме й засвоюватиме його. Відповідно поліпшать¬ся результати її навчання з інших предметів загалом та математи¬ки зокрема.
Вплив годин цікавої математики на розумовий і математичний розвиток учнів та на засвоєння математичних знань буде вагомим за рахунок використання цікавого теоретичного матеріалу та нестан¬дартних практичних завдань у позаурочний час.
У посібнику пропонується матеріал для проведення різних ви¬дів позакласної роботи з математики в початкових класах про¬тягом Тижня математики, що допоможе вчителеві початкових
класів працювати продуктивно не тільки на уроках математики в 1—4 класах, а й цікаво організувати і провести позакласні заходи, а саме: різноманітні акції, виставки, конкурси, олімпіади, віктори¬ни, математичні свята.
Крім того, збірка містить розробки відкритих уроків математи¬ки, цікавий довідковий матеріал про видатних математиків, цифри та історію їх виникнення, тлумачення математичних термінів тощо.
Сподіваємось, що запропонований матеріал буде корисним не тільки для вчителів, але й для самих учнів та їхніх батьків.
Об’єктом дослідження є зокрема спрямована практична діяльність учнів, молодших школярів
Предметом дослідження є – визначення шляхів і засобів актуалізації знань, умінь та навичок учнів при розвитку математичних здібностей
Мета роботи – з’ясувати і експериментально перевірити умови розвитку творчих здібностей учнів на уроках математики в початкових класах.
Завдання дослідження:
1.Вивчити і проаналізувати психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження.
2.Визначити основні шляхи розвитку творчих здібностей на уроках математики.
3. Використовуючи власні педагогічні дослідження, експериментально перевірити правильність теоретичних висновків.
4. Проаналізувати вплив визначених засобів і прийомів при виконанні творчих завдань на уроках математики.
Гіпотеза дослідження.
Для розвитку творчих здібностей на уроках математики необхідно:
- використовувати можливості змісту освіти, зокрема вносити елемент новизни;
- збільшити кількість творчих завдань на уроках математики;
- впроваджувати проблемне навчання, завдання практичного, дослідницького характеру;
- використовувати різноманітні засоби активізації діяльності, зокрема, нестандартні уроки, ігрові методи, інтерактивне навчання.
Мною було використано методи науково-педагогічного дослідження:
- спостереження;
- експеримент;
- дослідна бесіда.
1. Теоретичний аналіз проблеми розвитку творчих здібностей в учнів початкових класів
1.1. Сутність поняття здібності та природи творчості
Коли йдеться про зміст шкільного курсу математики..............