ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ (ID:752551)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ 8
1.1. Психологічні особливості учнів 5-6 класів 8
1.2. Феномен креативного мислення та особливості його формування 20
1.3. Потенціал математики у формуванні креативного мислення учнів
5-6 класів 24
1.4. Основні напрямки формування креативного мислення учнів 5-6 класів 30
РОЗДІЛ 2. ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ
5-6 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ 38
2.1. Практичне застосування інноваційних технік для розвитку
креативності учнів на уроках математики 38
2.2. Методичні особливості використання система задач
креативного характеру у процесі навчання математики учнів 5-6 класів 43
2.2.1.Задачі на кмітливість 44
2.2.2. Логічні задачі 45
2.2.3. Задачі комбінаторного характеру 47
2.2.4. Математика в загадках 49
2.2.5. Історичні задачі 53
2.3. Нестандартні уроки та позакласні математичні заходи, спрямовані на розвиток креативності. 55
2.3.1. Урок-подорож «Подорож геометричною країною» 55
2.3.2. Урок-гра на тему: «Відсоткові розрахунки» 61
2.3.3. Математична гра-змагання «Найрозумніший» 67
2.4. Педагогічний експеримент 68
ВИСНОВКИ 83
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 86
ДОДАТКИ……………………………………………………………………… 92
Зразок роботи
Актуальність дослідження. У сучасному житті, яке характеризується стрімкими змінами в різних його сферах, особливого значення набуває здатність людини самостійно і нестандартно мислити, прогнозувати результати, проявляти творчий підхід у будь-якій діяльності.
Освіта у сучасному світі має забезпечувати підростаючому поколінню можливості успішно адаптуватися до умов, що постійно змінюються, бути готовими до продуктивного практичного використання набутих у процесі навчання знань і вмінь, здійснювати ґрунтовний аналіз ситуацій та на його основі приймати виважені рішення щодо нагальних питань, виявляти оригінальність та нестандартність підходів у розв’язуванні проблем. Тому завданням кожного вчителя є не тільки забезпечення оволодіння учнями змістом навчальних дисциплін, а й формування у школярів прийомів розумової діяльності та умінь їх ефективного використання, розвиток уваги, пам’яті, уяви, креативного мислення.
Про необхідність формування креативного мислення особистості свідчить також постійне зростання потреб суспільства у фахівцях, здатних вирішувати складні теоретичні та практичні завдання.
Тому розкриття творчого потенціалу, створення оптимальних умов для самореалізації особистості, тобто розвиток креативності учнів, є одним із пріоритетних завдань сучасної освіти. Саме концептуальні принципи, визначені в системі освіти, слугують реалізації ідеї навчання впродовж життя, підвищенню ролі інтелектуального потенціалу суспільства, орієнтації на виховання особистості, здатної до самоосвіти та саморозвитку [27].
Інші роботи з даної категорії: