Історія розвитку вікової фізіології як науки (ID:575483)
Зміст
1. Вступ: Вікова фізіологія як наука .................................................................. 3
2. Основні етапи розвитку вікової фізіології ................................................. 3-4
3. Здобутки вікової фізіології у світовій науці .............................................. 4-7
4. Особливості розвитку вітчизняної вікової фізіології ............................. 7-11
5. Висновки ........................................................................................................ 11
6. Список використаних джерел ...................................................................... 12
Зразок роботи
Вступ:
Вікова фізіологія як наука
Фізіологія – біологічна наука, що вивчає процеси життєдіяльності живого організму і складових його частин (клітин і субклітинних структур, тканин, органів, систем органів) у їхній єдності і взаємозв'язку з навколишнім середовищем, а також процеси регуляції функцій організму.
Спочатку терміном фізіологія (від грецького philos і logos –природознавство) позначалася наука про тваринний і рослинний світ узагалі. В міру накопичення знань (ХVI – XVIII ст.) із фізіології виділилися самостійні біологічні дисципліни – зоологія, ботаніка, анатомія. У завдання останньої входило не тільки опис будови тіла тварин, але і вивчення його функцій. Лише в XIX сторіччі розділ анатомії, що вивчає процеси життєдіяльності, був виділений у самостійну науку, за яким закріпилася стара назва – фізіологія.
Відповідно цим завданням у фізіології виділяють ряд самостійних дисциплін.
Загальна фізіологія — вивчає закономірності життєвих процесів, властивих усім живим організмам.
Еволюційна й екологічна фізіологія – розглядає виникнення і розвиток функцій у процесі еволюції тваринного світу, а також механізми адаптації тварин до специфічних умов існування.
Вікова фізіологія – вивчає динаміку розвитку і угасання фізіологічних функцій у процесі онтогенезу.
Спеціальна фізіологія – досліджує особливості фізіологічних функцій в окремих зоологічних підтипів, груп, класів.
Такий розподіл фізіології є умовним, він відбиває лише сформовані тенденції в розвитку наукових досліджень. У навчальному курсі даються зведення з усіх перерахованих розділів у тій мірі, у який вони необхідних для конкретної спеціальності.
Інші роботи з даної категорії: