Зразок роботи
Актуальність теми. В умовах постіндустріального суспільства послуги стали однією з значних складових економіки. З підвищенням рівня життя зростають і потреби у послугах у різних галузях, у тому числі й у соціально-культурній сфері. Послуги, що надаються у цій сфері, спрямовані на задоволення соціальних та культурних потреб людей.
Аналіз змін, що відбуваються у сучасному менеджменті, показує, що співвідношення кількості чоловіків та жінок на управлінських посадах стрімко змінюється. Протягом багатьох десятиліть відзначається переважання жіночого населення. Незважаючи на те, що жінки протягом кількох десятиліть випереджають чоловіків у охопленні вищою освітою, ґендерний розрив на вищих посадах продовжує існувати.
Мета роботи: виявлення на основі теоретичного та емпіричного аналізу гендерних особливостей менеджменту в соціально-культурній сфері та визначення рекомендацій щодо їх оптимального використання.
Тема гендерних особливостей менеджменту в соціально-культурній сфері, на мою думку, викликає величезний інтерес.
В умовах становлення ринкової економіки в Україні значно розширюється дрібний і середній бізнес, в якому керівниками стають жінки. Ця тенденція відповідає процесам, що відбуваються в країнах з розвиненою ринковою економікою. Особливого значення набуває питання про роль і місце жінки в системі менеджменту для таких видів діяльності як готельне і ресторанне господарство, туризм, оптова і роздрібна торгівля, обслуговування.
Соціологічним дослідженням проблем особистості, її ціннісних орієнтацій та соціальних установок присвячені роботи М. Вебера, Є. Ільїна, Т. Парсонса, Р. Оуена. Гендерні відмінності в управлінській діяльності виділяються при аналізі таких специфічних для менеджменту ситуацій та характеристик, як мотивація досягнень та мотивація уникнення успіху (Дж. Аткінсон, Д. МакКлеланд, М. Хорнер, Г. А. Турецька), атрибутування професійної успішності (К. Доу, С. Кіслер), управлінський стиль (Дж. Роузнер, А. Є. Чирікова, М. Хеннінг, А. Жарден), модель поведінки, що домінує в організаційній культурі (Ф. Герцберг, Г. Хофстед, Д. Боллінже), взаємодія у владній структурі організації (С. Чаффніс та ін.).
Об’єкт роботи: чоловіки та жінки-менеджери середньої та вищої ланки.
Предмет роботи: гендерні особливості та відмінності у стилях управління в організації.
Гіпотеза роботи:
- стиль керівництва менеджера соціально-культурної сфери схильний до впливу гендера;
- менеджер соціально-культурної сфери має переважно фемінний гендер;
- зміна рівня менеджменту у соціально-культурній сфері впливає на гендер управлінця: з підвищенням рівня менеджменту збільшуються якості управлінця.
Завдання роботи:
- вивчити понятійний апарат та основні компоненти гендерної теорії, менеджменту та соціально-культурної сфери;
- вивчити підходи до гендерної сегрегації на ринку праці;
- розглянути основні стилі керівництва в організації;
- вивчити стилі управління організаціями;
- виявити гендерні відмінності в управлінській діяльності у соціально-культурній сфері;
- провести емпіричне дослідження з цієї проблематики.
Методи дослідження: аналіз наукової літератури, інтерпретаційний аналіз, методи наукового аналізу, синтезу та узагальнення отриманої інформації. У практичному розділі роботи як емпіричні методи дослідження гендерних особливостей менеджменту були використані анкетне опитування, інтерв'ю та спостереження.