Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Нині на Україні спостерігається велике поширення сучасних інформаційних систем (ІС) управління різними соціально-економічними об’єктами. Дані ІС розробляються для підприємств окремих галузей економіки на основі світових та загальноєвропейських концепцій, стандартів і методологій побудови таких систем. В основі таких ІС лежать типові проектні рішення, які є результатом узагальнення багаторічного практичного досвіду організації-розробника ІС та можуть застосовуватися з незначними змінами на більшості підприємств конкретної галузі.
Проте для забезпечення ефективної експлуатації ІС на підприємствах України необхідно ще в процесі проектування ІС передбачити також можливості автоматизації вирішення найбільш складних задач управління (планування та регулювання діяльності підприємства, його підрозділів і служб) з урахуванням особливостей, що склалися, та існуючих проблем української економіки. Однією з таких проблем є проблема поліпшення фінансово-економічного стану підприємств і фірм в умовах гострого дефіциту фінансових ресурсів. Ефективні методи управління, зокрема фінансовими ресурсами, адекватні економічній ситуації, що склалася в Україні, відсутні до цього часу, що негативно відбивається на управлінні підприємством як об’єктом економічної діяльності.
Дбаючи про поточну господарську діяльність, керівник торгового підприємства, його власники, головні спеціалісти зобов’язані постійно думати про перспективу розвитку підприємства. Тільки така система управління може бути основою успішного його розвитку.
Ефективне використання товарного забезпечення, чітка схема управління стає необхідним елементом управління ТОВ. Управління в цьому контексті є передбачення: ходу виконання виробничої програми, можливість відхилень від плану і завданих параметрів, відхилень у використанні як виробничих запасів, так і впливу зовнішнього середовища. Звідси управління товарного забезпечення набуває особливого значення і своєчасного актуального застосування.
Крім того, останніми роками спостерігається ряд тенденцій, що призводять до необхідності підвищення ефективності та прискорення реакції підприємств на зміни зовнішнього та внутрішнього ринку. До них, зокрема, належать:
помітне збільшення динаміки зміни зовнішнього середовища підприємств (фірм);
висока інтенсивність появи й освоєння нововведень, що істотно впливають на результати бізнесу (інновацій), підвищення ролі інновацій у конкурентоспроможності фірм;
проявлення таких факторів як загострення конкуренції, зростання дефіциту фінансових ресурсів (особливо грошових), відсутність або низька кваліфікація менеджерів і спеціалістів, здатних комплексно, ефективно й оперативно використовувати ресурси.
Все це потребує поширення використання інформаційних технологій в процесі управління. Хоча подібні питання нерідко обговорювалися у науковій літературі, приміром, у роботах Г.П. Башаріна, В.Н. Буркова, В.А. Ірікова, В.В. Ковальова, А.Д. Пономаренка, Станевича О.Г., А.Н. Ширяєва, однак залишається чимало нерозв’язаних задач, особливо в частині планування та оптимізації діяльності підприємств. Розв’язання таких задач ускладнюється також необхідністю мінімізації часу обробки даних, формування варіантів планів діяльності та вибору оптимального за заданими показниками варіанта.
Мета дослідження. Метою роботи є аналіз існуючих моделей і методів систем інформаційних технологій для управління підприємством.
Задачами роботи є:
дослідити сутність системи управління підприємством;
розглянути інформацію як основу управління;
дослідити інформаційні технології в управлінні;
надати загальну характеристику підприємства;
проаналізувати внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства;
провести оцінку інформаційного забезпечення процесу прийняття управлінських рішень;
розробити та запропонувати заходи зі вдосконалення інформаційних технологій на ДП ТОВ «ДІС-2003».
Об'єкт дослідження – інформаційні технології в процесах управління державним підприємством ТОВ «ДІС-2003».
Предмет дослідження – моделі та методи інформаційної підтримки прийняття рішень в управлінні підприємством.
Наукова новизна полягає у розробці комп’ютерно-орієнтованих методів управління постачанням товарів торговельних підприємств корпора-тивного типу.
Практичне значення дослідження полягає у можливості застосування розробленого методичного і інформаційного інструментарію в реалізації задач марчендайзингу в сучасних торговельних підприємствах.
Структура дипломної роботи. Вона складається з вступу, чотирьох розділів, дванадцяти пунктів, висновків, списку використаної літератури та додатків. Повний обсяг магістерської роботи складає 109 сторінок друкованого тексту і включає: 11таблиць, 24 рисунки і список літератури на 3 сторінки.