Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Мотивація складає основу професійного вдосконалення спеціалістів та є одним із найважливіших чинників результативності їх роботи. Спеціалісти у сфері соціальної роботи у своїй діяльності керуються не одним мотивом, а декількома мотиваційними тенденціями, що забезпечують альтернативність вибору щодо прийняття рішень у своїй діяльності, особливо яскраво це проявляється зараз під час повномасштабного вторгнення, коли діяльність фахівця із соціальної роботи значно розширила свої межі. У процесі виховання та освіти особистості прищеплюють ті мотиваційні тенденції, які визнані суспільством як необхідні, доцільні та корисні. Наявність позитивних мотиваційних тенденцій цілеспрямовує поведінку спеціалістів соціальної роботи, спонукає їх до діяльності, сомовдосконалення, професійного зростання, відображає ціннісні орієнтації та формуює уявлення про покликання свого місця в суспільстві.
Огляд останніх джерел досліджень і публікацій. Питання соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення спеціалістів заохочення досліджено у працях відомих зарубіжних і вітчизняних учених. У вивченні проблем особливості мотивації професійного вдосконалення істотний внесок зробили як вітчизняні, так і зарубіжні вчені. В Україні найбільш відомими із цієї тематики стали публікації таких вітчизняних науковців, як О. Бондаренко, С. Василюк, І. Вачков, В. Петрусинський, Н. Клюєва, А. Крупеніна, А. Лідерс, М. Мольц, Н. Пов’якель та інші. Результатами багатьох досліджень (О. Винославська, А. Карамушка, Т. Панчук, В. Семенченко, В. Сич, М. Ткалич, О. Толков), доведено, що відсутність відповідної мотивації перекреслює всі інші позитивні складники професійного розвитку людини: наявність професійних знань, навичок, необхідних здібностей та інших потенціалів. Загалом питання, що розкривають соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення, залишаються недостатньо вивченими, незважаючи на те, що сучасне суспільство потребує фахівців, здатних до адекватної оцінки власних здібностей і дій та впевнених у постановці й реалізації цілей професійної діяльності.
Таким чином, актуальність означеної проблеми, її недостатня теоретико-емпірична розробленість у соціальній психології зумовили вибір теми роботи «Соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення спеціалістів».
Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні й емпіричному виявленні соціально-психологічних особливостей мотивації професійного вдосконалення спеціалістів соціальної роботи та розробці відповідних рекомендацій.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
‒ проаналізувати сутність та основні поняття мотивації професійного вдосконалення спеціалістів;
‒ дослідити соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення спеціалістів у сфері соціальної роботи;
‒ визначити концепцію соціально-психологічних особливостей мотивації професійного вдосконалення спеціалістів у сфері соціальної роботи;
Об’єктом дослідження є мотивація професійного вдосконалення спеціалістів.
Предметом дослідження є соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення спеціалістів у сфері соціальної роботи.
Теоретичною і методологічною основою дослідження стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики мотивації професійного вдосконалення спеціалістів, законодавчі та нормативні акти.
У процесі дослідження використані такі методи Для реалізації поставлених завдань було використано такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація наукової літератури з питань вивчення проблеми мотивації професійного вдосконалення спеціалістів); емпіричні (спостереження; тестування із використанням різних методик); методи статистичної обробки даних; факторний аналіз (для мінімізації кількості змінних та концентрації інформації про соціально-психологічні особливості професійного вдосконалення) та інші.
Обсяг і структура дипломної роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.
Загальний обсяг роботи - 74 сторінок комп’ютерного тексту, в тому числі 5 таблиць, 39 джерел використаної літератури. Дипломна робота містить 3 додатка.