Зразок роботи
ВСТУП
У культурі розвинених капіталістичних країн поняття менеджмент дуже часто межує з поняттям бізнес. Бізнес – це діяльність, спрямована на отримання прибутку шляхом створення та реалізації певної продукції чи послуг. «Управління бізнесом» – це управління комерційними, господарськими організаціями. Поряд з цим практично як синонім застосовується термін «ділове адміністрування». Термін «менеджмент» можна застосувати до будь-яких типів організацій, але, якщо мова йде про державні органи будь-якого рівня, правильніше використовувати термін «державне управління».
На сьогодні в світі діють три основні моделі побудови системи бізнес-освіти.
Перша, традиційна, яку можна назвати німецькою, заснована на ідеї підготовки кваліфікованого керівника. У рамках цієї моделі виділяється, по-перше, вища професійна освіта, що дає базові знання і спеціальність (інженерну, економічну, юридичну або інженерно-економічну), яка має пряме відношення до технічної, економічної чи управлінської діяльності підприємств, по-друге, підвищення кваліфікації керівників, яке здійснюється вже в процесі практичної роботи, як правило, на короткостроковій основі. Останнє ставить своєю метою придбання слухачами спеціальних знань і умінь, які необхідні для конкретної роботи в області управління і господарської діяльності. Сюди ж примикає і професійна перепідготовка як більш грунтовна форма розвитку знань і умінь аж до отримання нової спеціальності в області бізнесу, менеджменту або підприємництва.
Друга модель, американська, заснована на формуванні так званого професійного менеджера. Вона передбачає отримання вищої професійної освіти в галузі менеджменту на базі вже наявного диплома про загальну вищу освіту в обсязі бакалаврату з будь-якої спеціальності. Однак, як правило, в рамках американської моделі, перш ніж отримати вищу професійну освіту в області менеджменту, людина повинна накопичити деякий практичний досвід роботи, щоб зсередини зрозуміти, що таке бізнес і менеджмент в реальному житті. Лише після цього він вибирає «кар'єрний шлях» менеджера і знову повертається в систему вищої професійної освіти для придбання серйозних знань саме в галузі бізнесу та менеджменту, які стають для нього головною професією.
У Європі найбільш близько до американської моделі в даний час стоїть британська система бізнес-освіти, хоча в ній значну частину складають програми навчання без відриву від виробництва. Німецька модель до недавнього часу домінувала в Австрії, Швейцарії та інших країнах Європи.
Більшість західно-європейських країн, серед яких лідирують Італія, Франція, Іспанія і Нідерланди, дотримуються змішаної моделі, в якій поєднується традиційна європейська система вузівської підготовки німецького типу з американською. Шкіл, які перейшли до такої моделі, в Європі вже кілька сотень.