СтудентАспірант
0 800 330 485
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 19:00
Субота вихідний
Неділя
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Зміст та організація управління закладом освіти МТЕФК» (Млинівського технолого-економічного фахового коледжу) (ID:1272689)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Менеджмент
Сторінок: 100
Рік виконання: 2023
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………………….6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ………………………………………………………..10 1.1.Теоретичні основи управління закладом вищої освіти……..…………….10 1.2.Закономірності, принципи та методи управління змістом роботи ЗВО………………………………………………………………………………..21 1.3.Нормативно-правова база управління вищим навчальним закладом…………………………………………………………………………..32 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1……………………………………………………41 РОЗДІЛ 2. НАПРЯМИ УПРАВЛІННЯ ЗМІСТОМ РОБОТИ МЛИНІВСЬКОГО ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ………………………………………………………………………44 2.1.Структура, методи та форми управління МТЕФК………………………..44 2.2.Зміст навчально-виховного процесу МТЕФК …………………………….50 2.3.Моніторинг ефективності управління МТЕФК ……………………...........58 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2……………………………………………………65 РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ МТЕФК …………………………............................................67 3.1.Мотивація як метод підвищення ефективності праці працівників МТЕФК…………………………………………………………………………...67 3.2.Професійність кадрового забезпечення, як форма удосконалення змісту навчально-виховного процесу………………………………………………….73 3.3. Контролінг в удосконаленні змісту та якості професійної підготовки МТЕФК. ………………………………………………………………………….80 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3……………………………………………………86 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..88 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………….93 ДОДАТКИ………………………………………………………………….......100
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження зумовлена необхідністю подальшого розвитку теорії та практики управління соціально-педагогічними системами в інформаційному суспільстві в контексті завдань, які висувають перед системою освіти, і, зокрема, вищою освітою, Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», Національна доктрина розвитку освіти тощо. На сучасному етапі розвитку вищої освіти в Україні особливої ваги набирає проблема взаємовідповідності змін у навчально-виховному процесі та системі управління закладів вищої освіти (ЗВО). Поява закладів вищої освіти різних різних типів, змістовна робота щодо запровадження особистісно орієнтованого навчання, організація профільного навчання, умови зовнішнього незалежного оцінювання, тощо потребують конструювання ефективних систем управління із застосуванням технологій, адекватних процесам, що відбуваються в освіті. Проблема управління ЗВО ґрунтовно розглянута в роботах В.П. Андрущенко, Г. В. Єльникової, Л.М. Кравченко, В.В. Крижко, В. С. Пікельної, М. Л. Портнова, М. М. Поташника, та ін. Управління закладом вищої освіти вони розглядають як цілеспрямовану узгоджену взаємодоповнюючу систему дій керуючої і керованої підсистем для досягнення поставленої мети. Управління закладом вищої освіти (ЗВО), з точки зору теорії систем, – це технологічний процес впливу на цілісну, відкриту, динамічну соціально-педагогічну систему. Технологізація всіх аспектів розвитку соціальних систем (в тому числі й освітніх) є характерною ознакою нашого часу (В. М. Іванов, В. І. Подшивалкіна, А. А. Шиян). Спочатку це проявилося в розробці технологій навчання (В. П. Беспалько, Л. В. Буркова, Ю. В. Васьков, В. В. Гузєєв, М. П. Капустін, О. М. Пєхота, Г. К. Селевко та ін.), але згодом стало очевидним і для систем управління (В. В. Гуменюк, Г. В. Єльникова, А. М. Єрмола, Г. Ю. Капто, В. С. Лазарєв, О. М. Мойсєєв, В. П. Сімонов). Таким чином, сучасні технології навчання сьогодні ґрунтовно розроблені, Проте цього не можна сказати про технології управління, особливо на рівні закладів вищої освіти. Результатом функціонування будь-якої організації є ступінь досягнення нею своєї мети і завдань, що завжди є наслідком застосування відповідної технології управління. Розвиток суспільства вимагає коригування завдань, які стоять перед ЗВО і обумовлює необхідність створення технологій управління, що дозволяють отримати високі результати з найменшими витратами часу і ресурсів. Новий етап розвитку управління соціально-педагогічними системами почався із запровадженням сучасних інформаційних технологій (В. Ю. Биков, А. М. Мартинов, Р. А. Осіпа, А. І. Підласий, П. І. Підласий), що набуває особливої ваги в удосконаленні систем управління ЗВО (Л. А. Качанова, О. М. Ключко, В. І. Коробов, В. І. Кудінова, В. І. Ліпейко, А. Ю. Нужин, В. Б. Попов, Л. А. Чашников та ін.). Ці технології дозволяють значно ефективніше обробляти великі масиви інформації, більш оперативно приймати управлінські рішення, використовувати послуги глобальної мережі Інтернет та ін. Разом з тим, аналіз сучасного стану функціонування ЗВО та використання у практиці управлінських технологій дозволив конкретизувати протиріччя між:  сучасними вимогами до функціонування та розвитку ЗВО і технологіями управління, які використовуються керівниками закладів освіти;  темпами розвитку керуючої та керованої підсистем ЗВО;  реальними станом управління ЗВО і рівнем умінь і навичок суб’єктів управління щодо використання управлінських технологій в своїй діяльності;  рівнем компетентності керівників ЗВО та необхідністю прийняття управлінських рішень в умовах нестабільності і мінливості ситуацій. Таким чином, відставання у розвитку керуючої системи у порівнянні з керованою обумовило тему нашого дослідження: «Зміст та організація управління закладом освіти МТЕФК (Млинівського технолого-економічного фахового коледжу)». У зв’язку з цим питання управління освітніми процесами є актуальним, оскільки практика свідчить про недостатню підготовленість керівників коледжів до професійної управлінської діяльності. Мета дослідження: наукове обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності управлінської діяльності у закладі вищої освіти. Відповідно до мети нами визначено основні завдання дослідження: 1. Охарактеризувати ЗВО як систему; 2. Проаналізувати сучасний стан управлінської діяльності у ЗВО. 3. Виділити особливості управлінської діяльності на сучасному етапі розвитку ЗВО. 4. Розробити методичні рекомендації керівникам ЗВО щодо оптимізації організаційно-методичної управлінської діяльності. Об’єкт дослідження: система управління закладом вищої освіти. Предмет дослідження: управлінська діяльність в Млинівському технолого-економічному фаховому коледжі. Методи дослідження. Для вирішення поставлених задач використовувались теоретичні та емпіричні методи дослідження. Теоретичні: програмно-цільовий, системно-структурний, порівняльно-зіставний. Емпіричні: аналіз документів, опитування (бесіда, інтерв’ю, анкетування). Наукова новизна магістерського дослідження: набуло подальшого розвитку обґрунтування впливу закономірностей та принципів управління на зміст управлінської діяльності керівника закладу вищої освіти; досліджено сучасні підходи до модернізації організаційної структури та змісту управлінської діяльності; розроблено систему критеріїв і показників оцінки ефективності управлінської діяльності закладу вищої освіти. Практичне значення: обґрунтування побудови системи управління організаційно-методичною діяльністю; виокремлення засобів оптимізації управління за рахунок створення системи організаційно-методичної діяльності. Апробація і впровадження результатів. Результати дослідження та шляхи їх впровадження за темою обговорювалися на конференціях різного рівня, зокрема, CXXXIV Міжнародна інтернет – конференція: «Сучасні аспекти розвитку науки та техніки в умовах війни» (24 листопада 2023 р., м. Одеса) Публікації. За темою дослідження здійснено одну одноосібну публікацію. Структура дипломної роботи. Дипломна магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до кожного з них, висновку, списку використаних джерел (72 найменувань), додатків на 20 сторінках. Загальний обсяг магістерської роботи 101 сторінок, з яких 90 основного тексту. Текст магістерської роботи проілюстровано 7 таблицями, 3 рисунками. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ 1.1.Теоретичні основи управління закладом вищої освіти Сталий розвиток сфери освіти в Україні є можливим лише за умов побудови ефективних систем управління на всіх рівнях освітянської ієрархії. Це завдання не може бути виконане без підготовки педагогічних і управлінських кадрів нового покоління. Управління визначають як функцію організованих систем різної природи (технічних, біологічних, соціальних), що забезпечує збереження їх структури, підтримку певного стану або переведення в інші стани відповідно до об’єктивних закономірностей існування даної системи, реалізацією програми або свідомо поставленої мети. Управління здійснюється шляхом дії однієї підсистеми – тієї, що управляє, на іншу, якою управляють, на процеси, що в ній відбуваються, за допомогою інформаційних сигналів або управлінських дій, намічених цілей, загальних результатів [64, с.56]. Менеджмент − вид управління; діяльність, спрямована на перетворення вихідної ситуації в бажану. Це − функція, вид діяльності з керівництва людьми в різних організаціях, а також галузь людських знань, які допомагають здійснити цю функцію [49, с.90]. Т. Мостенська та інші пишуть, що менеджмент − це окрема дисципліна, а точніше − міждисциплінарна область, яку найправильніше назвати «управлінською думкою», що включає в себе науку, досвід, ноу-хау, які збагачуються управлінським мистецтвом. На управлінську думку впливають досягнення багатьох наук: економіки, логіки, психології, педагогіки, соціоніки, математики, інформатики, соціології . Щодо застосування термінів управління і менеджмент в системі освіти, то слід зазначити, що за В. Луговим, управління освітою − це цілеспрямована зміна її стану. Зазвичай управлінські дії спрямовані на досягнення стратегічних пріоритетних цілей функціонування та розвитку освіти. Сучасними освітніми пріоритетами визнано:  збільшення охоплення населення освітою;  забезпечення освіти протягом життя;  рівний доступ до якісної освіти;  посилення ролі держави в гарантуванні справедливості в здобутті освіти;  гуманізація та демократизація освіти;  підвищення професійної компетентності викладачів;  становлення державно-громадського управління освітою;  поширення інформації про якість освітніх послуг; ефективне та результативне використання видатків на освіту [21, с.67]. Менеджмент в освіті, за Л. Даниленко, є складовою загального менеджменту за професійною ознакою і характеризується впливом суб’єкта управління (керівник закладу чи установи освіти) на об’єкт управління (навчально-виховний та управлінський процеси, які здійснюються в закладах (установах) освіти, що знаходяться в стані професійного розвитку), у результаті якого відбувається якісна зміна об’єкта управління і підвищується рівень його конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг [17, с. 384]. У науковій літературі широко використовується поняття «педагогічний менеджмент», яке за В. Крижко та іншими є комплексом принципів, методів, організаційних форм та технологічних прийомів управління освітнім процесом, спрямований на підвищення його ефективності [34, с.86]. Детально генезис поняття «педагогічний менеджмент» проаналізовано Л. Кравченко [32, с.40]. Аналізуючи поняттєво-категоріальний апарат педагогічного менеджменту, слід розглянути співвідношення понять «управління», «соціальне управління», «менеджмент», «педагогічний менеджмент» тощо, які використовуються в науковій і методичній літературі з питань загального управління і управління педагогічними системами зокрема. Управління як невід’ємна частина педагогічної системи навчального закладу, її системоутворююча засада, має об’єктивну природу, але за механізмом реалізації – це суб’єктивний процес. Воно може бути переважно інтуїтивним або спиратися на теоретичні основи науки. У зв’язку з цим надзвичайно важливо визначити, як співвідносяться практика і теорія управління. В Україні вивченням проблеми управління навчальним закладом займаються вчені Л. І. Даниленко, Г. А. Дмитренко, Г. В. Єльнікова, О. І. Мармаза, Є. М. Павлютенков, В. В. Крижко, Є. М. Хриков та ін. Однак, констатують, що розробка проблеми управління навчальним закладом знаходиться на початковій стадії [1, с.34]. Особливістю розвитку теорії управління освітніми системами в зарубіжних країнах стала її опора на різноманітні соціальні, педагогічні, психологічні теорії. Це привело до концептуалізації розвитку теорії управління освітніми установами, що, безсумнівно, можна вважати головною її особливістю. Концептуалізація теорії управління навчальним закладом не стала особливістю вітчизняної науки. Це пов’язано з тим, що наші вчені цілком орієнтувалися на положення загальної теорії управління і теорії соціального управління. Фактично сутність багатьох школознавчих робіт полягала у перенесенні загальних положень теорії управління на освітнє підґрунтя. При цьому особливості навчальних закладів враховувалися переважно на технологічному, а не на концептуальному рівні. У західній теорії управління освітніми установами є чотири основні концепції управління [2, с.32]. РОЗДІЛ 2. НАПРЯМИ УПРАВЛІННЯ ЗМІСТОМ РОБОТИ МЛИНІВСЬКОГО ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ 2.1.Структура, методи та форми управління МТЕФК Центральною ланкою в системі вищої освіти є заклад вищої освіти. За законом це – освітній, освітньо-науковий заклад, який заснований і діє згідно із законодавством про освіту, реалізує відповідно до наданої ліцензії освітньо-професійні програми вищої освіти за певними освітніми та освітньо-кваліфікаційними рівнями, забезпечує навчання, виховання і професійну підготовку осіб відповідно до їхнього покликання, інтересів, здібностей, та нормативних вимог у галузі вищої освіти, а також проводить наукову, та науково-технічну діяльність. Основною метою діяльності закладу вищої освіти є забезпечення умов, необхідних для отримання особою вищої освіти, підготовка фахівців для потреб України. Фаховий коледж розпочав свою діяльність як Млинівський зоотехнічний технікум, який створено згідно з наказом Міністерства сільського господарства України від 12.05.1958 № 405 «Про переведення Казачанського зоотехнічного технікуму Черкаської області в Рівненську область». Наказом Держагропрому УРСР від 18.01.1988 № 17 «Про створення радгоспів-технікумів» створено Млинівський радгосп-технікум. Відповідно до наказу Міністерства агропромислового комплексу України від 19.02.1998 № 52 «Про перейменування радгоспів-технікумів» Млинівський радгосп-технікум перейменовано у Млинівський державний технікум ветеринарної медицини. Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 травня 2012 року № 271 «Про перейменування Млинівського державного технікуму ветеринарної медицини» технікум перейменовано у Млинівський державний технолого-економічний коледж. Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про передачу цілісних майнових комплексів навчальних закладів та державної установи до сфери управління Міністерства освіти і науки України» від 04.02.2015 року № 87-р Млинівський державний технолого-економічний коледж передано до сфери управління Міністерства освіти і науки України. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.05.2020 № 633 «Про перейменування Млинівського державного технолого-економічного коледжу», коледж перейменовано у Млинівський технолого-економічний фаховий коледж. Фаховий коледж є правонаступником Млинівського державного технолого-економічного коледжу. Вся діяльність коледжу здійснюється у відповідності до Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», інших законодавчих актів України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України. Для підготовки фахових молодших бакалаврів в коледжі присутня уся необхідна матеріально-технічна база. А саме: коледж має 2 навчальних корпуси, 2 гуртожитки, спортзал, тренажерний зал, їдальню, кафе. Підготовка фахівців здійснюється у 32 лабораторіях та кабінетах, обладнаних сучасними стендами, технічними засобами навчання. У навчальному закладі є 4 комп'ютерні класи, які під'єднані до мережі Інтернет, створено електронну бібліотеку. Для відпрацювання професійних навичок є ветеринарна клініка, аптека, науково-дослідне господарство, навчально-практичний центр. На сьогодні на відділеннях коледжу навчається 420 студентів за такими спеціальностями:  071 Облік і оподаткування  073 Менеджмент  123 Комп’ютерна інженерія  204 Технологія виробництва та переробки продукції тваринництва  211 Ветеринарна медицина В колективі викладачів коледжу панує доброзичлива атмосфера. До студентів ставляться з повагою, як до рівноправних членів творчого процесу опанування професією, виховується впевненість у можливостях досягнення поставленої мети. Історія коледжу є предметом гордості усіх, хто в ньому працює і навчається, даниною глибокої подяки усім, хто збагачував його славу і честь, створював традиції і закладав фундамент на майбутнє. Правову основу діяльності коледжу в умовах сьогодення становить Статут Млинівського технолого-економічного фахового коледжу (Додаток А). Даний Статут розроблено відповідно до чинного законодавства України, та визначає:  загальні положення;  правовий статус коледжу;  мету та основні види діяльності;  завдання, права та обов’язки;  управління коледжем;  органи громадського самоврядування коледжу;  права та обов’язки директора коледжу;  прийняття та звільнення з посади директора коледжу;  органи студентського самоврядування;  учасників навчально-виховного процесу;  організацію навчального процесу;  міжнародні зв’язки та зовнішньоекономічну діяльність;  планування і фінансування діяльності коледжу, майнові відносини;  ліквідацію та реорганізацію коледжу;  порядок реалізації в дію Статуту. Кожний заклад вищої освіти, ким би не був заснований, у встановленому порядку проходить обов’язкову процедуру ліцензування освітньої діяльності та акредитації напрямів, спеціальностей та закладу. Згідно законодавства України в сфері освіти, для закладів вищої освіти встановлено чотири рівні акредитації. Коледж акредитовано за І рівнем акредитації з певних галузей знань та спеціальностей, про що Міністерством освіти і науки України видані відповідні сертифікати (Додаток Б). За типом, відповідно до характеру (напрямів, рівня тощо) діяльності, Млинівський технолого-економічний фаховий коледж є закладом освіти, який провадить освітню діяльність у споріднених напрямах підготовки або за кількома спорідненими спеціальностями і має відповідний рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення. Головними завданнями закладу вищої освіти, та Млинівського технолого -економічного фахового коледжу зокрема, є такі:  здійснення освітньої діяльності певного напряму, яка забезпечує підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «фаховий молодший бакалавр», і відповідає стандартам вищої освіти;  виконання державного замовлення й угод на підготовку фахівців;  вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;  забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються у закладі освіти у дусі українського патріотизму та поваги до Конституції України. Млинівський технолого -економічний фаховий коледж має складну і розвинену структуру. Структурними підрозділами закладу вищої освіти I та II рівнів акредитації є відділення і предметні (циклові) комісії. Відділення як підрозділ, що об’єднує навчальні групи з однієї або кількох спеціальностей, методичні, навчально-виробничі та інші підрозділи, створюється рішенням керівника закладу, якщо на ньому навчається не менше ніж 150 студентів. Предметна (циклова) комісія, як структурний навчально-методичний підрозділ, що проводить навчальну, виховну, методичну роботу з однієї або кількох споріднених дисциплін створюється керівником закладу за умови входження у неї принаймні трьох педагогічних працівників. В організаційній структурі МТЕФК є такі циклові (предметні) комісії:  ветеринарної медицини;  інформаційних технологій ;  управління та адміністрування